Gå til innhold

Noen som har tatt hårtransplantasjon?


Gjest Gjest_elin_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_elin_*

Jeg hater det høye hårfete mitt(ja, jeg har prøvd diverse hårfrisyrer) og vil gjerne gjøre noe med dette :tristbla: Noen som har prøvd hårtransplantasjon? Vet det er utrolig dyrt men.. det er det verdt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest_elin_*
Jeg hater det høye hårfete mitt(ja, jeg har prøvd diverse hårfrisyrer) og vil gjerne gjøre noe med dette :tristbla: Noen som har prøvd hårtransplantasjon? Vet det er utrolig dyrt men.. det er det verdt :)

*hårfeste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en kompis som har gjort det, og det ble veldig vellykket. Han ''trakk ned'' vikene sine, og det er ingen som la merke til det engang. Folk spurte bare om han hadde farget håret sitt, siden det var blitt mørkere (fyldigere). :ler:

Ellers har jeg lite erfaring med det, annet enn at dersom det er dårlig gjort, ser det helt forjævlig ut. :fnise: (Så pass på å finn noen som kan dette her...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Elin_*

Takk for svar :D Ja, har sjekket en del på nett, og kommer til å sjekke opp enda mer før evt. transplantasjon. Det blir jo en stund til ettersom jeg må spare opp en gooood del først:sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en mann som gjorde det for han fikk tidlig høye viker... i dag har han blitt ca 20år eldre og mistet resten av håret oppå hodet, mens det som ble transplantert til vikene står igjen ;)

Men hvis du er dame vil du jo ikke få det problemet akkurat :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_elin_*

haha, det hørtes ikke nydelig ut akkurat. Det problemet får jeg nok ikke, men er litt redd det skal se unaturlig ut eller noe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Bergen_*

OK jeg skriver til deg også siden det er mange som lurer på dette. Blir mye klipp og lim her, men jeg har sett meg litt lei på mye synsing så best å få det fra en som har gjort det selv. Samtidig kan jeg si at dersom man mister resten av håret og man sitter igjen med to horn så er det synd. Der jeg utførte inngrepet tar de hensyn til fremtidig håravfall.

Jeg er altså i begynnelsen av 30-årene har tatt to hårtransplatasjoner, såkalte "single hair transplantation, SHR. Inngrepet er fantastisk enkelt og smertefritt. Du har sikkert lest mye om metoden; man fjerner en hårremse bra bakhodet. Hårsekkene deles opp og plantes akkurat der kirurgen mener det er best. Det blir kun et lite arr i bakhodet, dette er ikke mulig å se.

Dersom du lurer på det så var det helt smertefritt, tro det eller ej. Jeg satt å spiste pizza og så på tv rett etterpå.

Resultatet er så bra at alle frisørene jeg har vært ble overrasket når jeg fortalte dem om at jeg har tatt en hårtransplatasjon. Dessverre tror fortsatt folk at man ender opp med å se ut som Halvard Flatland, inkludert frisørene. Merkelig at ikke engang de vet bedre.

Grunnen til at jeg gidder å skrive dette er at jeg søkte mye på nettet før jeg bestemte meg. Det var noen negative innlegg som fikk meg til å tvile. Skal jeg være helt ærlig så må jeg si at jeg er en smule forbannet på disse personene. De gjorde avgjørelsen min vanskelig og jeg avbestillte faktisk første gangen. Begriper ikke hva de snakker om. Nå som jeg har gjort dette to ganger vet jeg at det faktisk ikke er mulig å gjøre så mye galt. Inngrepet er forsåvidt enkelt.

Jeg hadde ganske mye hår fra før, men ville "fylle på" litt ekstra. Ble så fornøyd at jeg har tatt to operasjoner på halvannet hår. Resultatet er meget bra! Første gangen flyttet de nesten 4000 hårsekker og andre gangen ca 3000 hårsekker. Det er nå gått 4 mnd siden den forrige operasjon og jeg kan kjenne med håndflaten de små hårene som vokser opp fra hodebunnen. 2 uker etter inngrepet var det ikke mulig å se at jeg hadde gjort noe oppe i hodebunnen.

Jeg tok begge operasjonene hos Ragnild Stuve ved Klinikk Haugesund. Vet ikke noe om de andre klinikkene, men går 100% god for henne. Inngrepene kostet 40.000 kroner per gang. Man kan ta mindre operasjoner, men når man først har bestemt seg så er det bare å ta full pakke. Du kan snakke med en hyggelig dame som heter Linda dersom du vil vite mer. De har forresten en leilighet som man benytter til dagen etterpå, så kan man kjøre hjem.

mvh fra Bergen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest

Samboeren min foretok en hårtransplantasjon hos dem, det ble helt forferdelig stygt og unaturlig resultat som ble den reneste katastrofe for forholdet vårt. Det hele har gått sånn inn på ham, han er blitt en annen og jeg synes det er forferdelig å se gubben min lide. Han går konstant med caps og misliker sterkt å være nær meg, at jeg stryker ham i ansikt og på hodet etc. Har i lang tid søkt rundt på nettet etter måter å hjelpe ham på, men han nekter å gå og se noen leger da han mangler fullstendig tillit til bransjen etter å ha blitt lovet det mest naturlige resultat av klinikk haugesund for så å oppleve den reneste massakren på hodet.

Innlegget er endret iht KGs regler.

Furstina, mod

Endret av Furstina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...
  • 5 år senere...

Annonse

Det er en 5 års alder forskjell mellom min bror og jeg. Vi begge arvet genene fra vår far. Jeg skallet i en heller merkelig måte, jeg har tynt hår nesten overalt. Det falt vårt valg på en ungarsk klinikken i Budapest (PHAEYDE). Vi gikk for en konsultasjon med min bror. Vi begge valgte klinikkens S.H.E. (Single Hair utvinning) metoden, selv om de fortalte meg personlig at til tross for metoden S.H.E. så mange som 15.000 biter av håret kan være transplantert, fortsatt håret ville aldri være ekstra tett, siden skallet var stor. For min bror, var håret transplantert til forsiden, over pannen, så i hans tilfelle det var utvilsom at høy tetthet var nødvendig. Men tror jeg at på en hårtransplantasjon er det også et viktig aspekt, i hvilken tilstand prosedyren forlater donor-området, derfor jeg også valgte metoden S.H.E. selv om det ikke var berettiget. Ca 5 måneder er gått, og jeg kan se resultatet. Det er ikke tett ennå, er det fortsatt ikke perfekt, men det er verdt å vente minst ni måneder. Jeg vil laste opp et bilde av det. Først jeg sendte min bror i desember, å se hvis han ville overleve det hele tatt... :) Det var interessant å overvåke sin utvinning på daglig basis. Baksiden av hodet helbredet i ca 4 dager, mens hans transplantasjon målområde i ca. 7 dager. Senere skjedde det samme i mitt tilfelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...