Gå til innhold

Aleneferie til gresk øy - forslag?


Ego

Anbefalte innlegg

Jeg har så smått begynt å tenke på en høsttur til sydligere strøk, men har virkelig ingen anelse om hvor den turen skal gå.

Kunne veldig gjerne tenkt meg en gresk øy, men er jo en del å velge mellom...

Avreiseperiode vil være alt fra midt-september til ut oktober.

Jeg reiser kun for å slappe av, og foretrekker rolige - gjerne små - steder, hvor man som 'ensom' kvinne slipper å gjemme seg inne straks solen går ned.

Ok muligheter for å sitte på en strand under en parasoll, samt noen gode restauranter, holder i massevis.

Fantastisk om noen har forslag til hotell også - gjerne et der jeg kan unngå både partylystne ungdommer og høylydte småbarn.

(Følte meg plutselig veldig gammel når jeg skrev det der...)

Blir veldig takknemlig for forslag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Chios. http://www.lilleput.no

Jeg kan godt foreslå hotell også, men jeg ville vel styre unna høstferien da, siden hotellet er en favoritt også hos oss med barn :-D

Vi har feriert mange år på Sun Village. De har en liten snackbar og et bassengområde og det går greit å komme i prat med andre gjester hvis man har lyst til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som at Tilos vil være den perfekte øy for deg. Vi var der i juli et år og det var en fantastisk, rolig liten øy uten bråkete unger og festklare ungdommer. Lite turister, ikke en typisk overfyllt strand, men fredelig å sitte under parasollen med en god bok. Sikkert enda roligere utover høsten.

Kjente bare skuldrene senke seg da vi kom av båten i havna (fly til Rhodos-båt til Tilos) og vi ruslet de 5 minuttene langs strandpromenaden til hotellet. Følte oss helt trygg hele tiden og jeg hadde ingen motforestillinger mot å gå ut alene uansett tid på døgnet.

Fine muligheter til å gå på tur i fjellene, eller gå å se på gamlebyen som ble fraflyttet på 60-tallet, gode stier/veier og nesten ingen biltrafikk på øya.

Mange fine tavernaer å spise på og hele stedet hadde en atmosfære som var trivelig, flotte folk.

Reiste med Apollo, Hotell Eleni som ligger rett på stranda(rullesteinsstrand)bare noen minutters gåtur fra tavernaer, butikker og bakeri osv i Lividia. Et enkelt lite familiedrevet hotell med hyggelig personale, de har gratis solsenger og parasoller på stranda til sine gjester.

Ah . . .blir nok ny tur dit til neste år :rodmer:

Anonym poster: 5eeb74bbf3e41c1bc13b0c91ff8a823d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nanne70

Mannen min og jeg har i mange år feriert på en øy som heter Poros, som jeg tror ville egne seg ypperlig for en alenereisende kvinne. Øya er liten og idyllisk, med flere fine strender, spisesteder i alle prisklasser og det pleier å være fredelig og rolig på den tiden du planlegger å reise. Eneste aberet er at det ikke finnes charterturer dit, på den annen side har du dermed en litt annen sammensetning av folk enn på mange charterreisemål, og lokalbefolkningen er veldig trivelige :)

For å komme seg til Poros tar du rutefly til Athen, og deretter buss (eller taxi) til Pireus, der du kan velge mellom hurtigbåt eller ferge ut til øya. Det beste og roligste området å bo i, heter Askeli, ca. 3 km fra Poros by. Her har du to supermarkeder, øyas fineste strand og flere trivelige spisesteder bare minutter unna, nesten uansett hvor du velger å bo.

Du kan lese mer og se bilder fra Poros her.

Hoteller/apartments i Askeli:

Eleonas Studios

Golden View

Aegean Villas

Odyssey Apartments

Ninetta Studios

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pheel

Corfu.

Fantastisk øy med flotte strender, holdt til på et hotell med navn Mayflower.

Endret av Pheel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karpathos! Restplass har en del rimelige reiser dit, jeg og ei venninne skal dit (igjen) i slutten av august, for 2500 per person, fly og hotell inkludert.

Anonym poster: e884c00703720835a5624a8db63053a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Thassos! Liten, frodig og ekte gresk øy:) svært lite turister, da det ikke har blitt så kjent enda. Her er det mest grekere som ferierer. Limenaria er den 'største byen', som overhode ikke er stor. Med koselige restauranter og barer:) anbefaler på det sterkeste å ta en titt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...