Gå til innhold

Første tegn på graviditet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er de første tegnene man kan merke på at man er gravid? Og hvor lenge etter samleie kan man merke de forskjellige tingene? Dager, uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig individuelt. Noen har ikke andre symptomer enn at mensen blir borte. Noen har små blødninger, så de tror de har mensen også, så da er det ikke så lett å vite at man har blitt gravid...

Men for de fleste er vel manglende mens det føste tegnet. Noen får ømme pupper, blir kvalme, oppblåste eller har stikkinger i magen før IKM. (festesmerter). HVIS du har festesmerter eller festeblødning, vil dette være en knapp uke etter samleie, og ca 1 uke før IKM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vanligste første tegnet (og det eneste sikre!) er positiv graviditetstest, fra ca 14 dager etter befruktning.

Men det er mer vanlig å kjenne skikkelig godt etter om man merker noe som kanskje kjennes litt rart ut, for å kunne spekulere frem og tilbake om man muligens kan være gravid lengst mulig. Gjerne inne på kvinneguidens graviditet og småbarnsforum.

Bortsett fra positiv test blir mange irritable allerede fra tidlig i svangerskapet. Noe som sikkert farger mange av svarene på slike tråder som dette her inne.

Endret av itchii
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ikke hatt så lange prøveperioder akkurat, men jeg visste jeg var gravid før positiv test Pga av at jeg plutselig begynte å våkne på natta og springe på do. Dette rundt 10 dpo. Husker jeg sa det til min mann flere dager før jeg testet at det var bare å forberede seg... Han ønsket jo seg lenger prøveperiode ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg visste jeg var gravid før positiv test Pga av at jeg plutselig begynte å våkne på natta og springe på do.

Ææ, ikke si det da! Var dum og hadde ubeskyttet sex forleden, selv om jeg hadde eggløsning dagen før, og selv om vi ikke ønsker oss baby nr to allerede. Må tisse HELE tiden. Dumme, dumme meg (/oss).

Haha, og jeg som synes disse trådene alltid er så teite. Nå sitter jeg her selv om tripper, utålmodig til jeg kan ta test :sjenert:

(ikke-TS)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet positivt i dag. Grunnen til testing var:

- Ekstremt trøtt

- Sulten hele tiden

- Hovene pupper

- Frysninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I de dagene da jeg skulle hatt mens, ble jeg fryktelig trøtt. I tillegg var jeg veldig varm, og hodet mitt kjentes ut som om jeg hadde feber.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg kjente var noen helt ekstreme festesmerter, visste at det var noe i gjerdet, for det var så hinsides noe annet jeg hadde kjent før. Så kom trøttheten og tissetrengtheten, alt dette rundt 10 DPO

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...