Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!


Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Gjest Maman

Hei!

Håper flere kommer til her etter hvert...testet positivt i dag og termin blir ca.8 mars. Det blir barn nr. 2 og vi gleder oss fælt! Har fra før av en datter på litt over to år.

Hurra! :)

Terminliste mars/april 2014:

Mars:

Maman - 8.

LadyBiBi - 13.

Bestee - 15.

Doh - 15.

kisskissbangbang - 15.

Mazilla - 16.

Charlie28 - 20.

Fru_Hestehov - 28.

Blåbærmuffin - 31.

April:

sommerfuglen1982 - 1.

Marina30 - 6.

blomst12 - 12.

Endret av Maman
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sniker meg inn her. Testet positivt i dag, og i følge en terminkalkulator har jeg termin 15. mars. Første barn her :)

Herregud, dette er veldig veldig uvant og rart. Men gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maman

Hurra, så gøy at du kom etter fra prøvertråden! Gratulerer!

Har du merket noen symptomer enda? Jeg har ingen. Men vet fra sist at de plutselig kommer. Ble brått kvalm i uke 6 sist, så jeg har kanskje en uke i frihet igjen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dårlig med symptomer. Kjenner noen murringer eller no innimellom, men ikke noe mer enn det. Så litt vanskelig å tro på det ennå. Men etter å ha lest litt rundt så er det vanlig at kvalmen kommer i uke 6. Så om to uker kommer det nok kvalme her også. Hurra :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjoho! :) Her er jeg og! Dette er barn nummer 2 for meg, og jeg er eksakt like langt på vei som Doh. :) Har altså foreløpig termin 15/3.

Allerede en uke etter EL var jeg rimelig sikker på at det hadde klaffet. Så her har det allerede stukket, murret og strekt nedi der et par ukers tid. :) Forrige gang jeg var gravid merket jeg absolutt ingenting før positiv test på IKM. Da slapp jeg også helt unna kvalmen (krysser fingre, tær og ellers alt jeg har for at jeg slipper denne gangen også).. :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Kan jeg få være med dere? :) Testet positivt på torsdag, og er idag akkurat 5 uker på vei :) Ifølge terminkalkulator er termin 13 mars. Dette er vårt første barn, og vi gleder oss (selv om prøveperioden ble litt vel kort ;p). Null symptomer enn så lenge, litt murring innimellom. Føler ikke jeg er gravid, så det er ganske surrealistisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tittei..

Da sniker jeg meg inn her. Har foreløpig termin 20 mars. Samme dag som sønnen min fyller 2 år, så håper virkelig ikke denne blir født på termin. Litt kjekt med hver sin dag synes jeg.

Har hatt utrolig mange symptomer til nå. Det begynte med murringer for ca 1 uke siden. Det var 3 dager etter at jeg hadde storkost meg i mitt eget utdrikningslag. Snakk om flaks!!

Ellers tørr jeg ikke helt å slippe jubelen løs. Har opplevd en MA for 2 måneder siden, og dette gjør meg jo litt skeptisk. Så skal på UL denne gangen i uke 8 allerede. Bare for å roe ned nervene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Kan jeg få være med dere? :) Testet positivt på torsdag, og er idag akkurat 5 uker på vei :) Ifølge terminkalkulator er termin 13 mars. Dette er vårt første barn, og vi gleder oss (selv om prøveperioden ble litt vel kort ;p). Null symptomer enn så lenge, litt murring innimellom. Føler ikke jeg er gravid, så det er ganske surrealistisk...

Gratulerer!

Ja, det er ganske surrealistisk de første ukene etter at en har funnet ut.Hadde det spesielt slik med min første! Men, gi det noen uker, så synker det nok inn.. Er helt utrolig å høre hjertelyden for første gang.. Åh, det gleder jeg meg til :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!

Ja, det er ganske surrealistisk de første ukene etter at en har funnet ut.Hadde det spesielt slik med min første! Men, gi det noen uker, så synker det nok inn.. Er helt utrolig å høre hjertelyden for første gang.. Åh, det gleder jeg meg til :hjerter:

Vi har veldig lyst til å ta en tidlig ultralyd i uke 7 eller 8. Har lest at man kan høre hjertelyd da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst å ta en tidlig UL for å se om det virkelig er et bankende hjerte der. Tror jeg og mannen må snakke litt om det der. Tenkte å ringe fastlegen i morgen for å bestille legetime, men får man bekreftet at det virkelig er noe inni der da? Eller må man ha UL for det? Åh, så mange spørsmål jeg har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager en foreløpig terminliste jeg. Så kan vi oppdatere den etter hvert:

Manman - 8.

LadyBiBi - 13.

Bestee - 15.

Doh - 15.

Charlie28 - 20.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maman

Velkommen, alle sammen! Så gøy, var den eneste her i tråden så lenge at jeg lurte på om fødeavd i mars blir tom....

Jeg kjenner ingen symptomer jeg, egentlig. Hadde murringer, men de har gått over til at jeg bare kjenner et slags.. Nærvær der nede. Forrige gang jeg var gravid slo kvalmen inn for fullt i uke 6, så det kommer vel snart:/

Hvor er dere fra, jenter? Jeg bor i Oslo. Har allerede ordnet fødeplass, på ABC Ullevål. Fikk fødeangst pga skremmende samlebåndfødsel på Ahus sist, så denne gangen skal jeg sørge for å få oppfølging og den tryggheten jeg trenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maman

Lager en foreløpig terminliste jeg. Så kan vi oppdatere den etter hvert:

Manman - 8.

LadyBiBi - 13.

Bestee - 15.

Doh - 15.

Charlie28 - 20.

Setter denne inn øverst i tråden også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Setter denne inn øverst i tråden også:)

Det var lurt. Så nå at dette blir en skravletråd for april også, så får sette inn måneden etter hvert som det kommer flere inn her.

Jeg bor i Bærum. Kommer nok til å føde her selv om en på jobb ikke var overbevist om at det er så bra her (de fikk barn tidligere i år, og kona fødte på Ullevaal). Er jo bare noen, max 5, minutter hjemmefra i bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maman

Det var lurt. Så nå at dette blir en skravletråd for april også, så får sette inn måneden etter hvert som det kommer flere inn her.

Jeg bor i Bærum. Kommer nok til å føde her selv om en på jobb ikke var overbevist om at det er så bra her (de fikk barn tidligere i år, og kona fødte på Ullevaal). Er jo bare noen, max 5, minutter hjemmefra i bil.

Ja, har hørt både positivt og negativt om Bærum.. Tror ihvertfall det er bra at vi føder i mars, før høysesongen starter for fullt! Bærum er nok bra, så lenge det ikke er fullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Doh; De kan ikke bekrefte at det er ett levedyktig foster inni der bare via legetimen, dessverre. Den første legetimen går de bare gjennom når du hadde sist mensen, om du har hatt tidligere graviditeter og om mulige familiære sykdommer osv.. Det snakkes også litt om hvor du vil føde og om livsstil. Før sjekket legen livmor via gyn.undersøkelse, men det gjøres ikke nå (noen gjør det enda).

Har du virkelig lyst å vite om det står bra til med minien i magen så må du ta UL. Det kan en gjøre privat før uke 18/19 når en får komme på kontroll. Bare de som har spesielle behov (sykdommer) eller mange aborter bak seg kan få tidlig UL.

Hadde virkelig håpet på tidlig UL i uke 12. Ikke slik at folk bare er interessert i å vite om barnet har Downs. Er tross alt andre ting som er viktig også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om barnet er så skadet at det ikke kommer til å overleve eller ha et ok liv er det greit å få vite det så fort som mulig. Får snakke med mannen om det i dag og høre hva han syns :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle organer er først på plass i uke 12, så før det vil jeg ikke tro det er noe poeng i å dra på ul (hvis grunnen er å finne ut om noe er feil). Før dette ordner som regel kroppen opp selv uansett. :) Jeg bestilte privat ul i uke 5-6 forrige gang pga småblødninger. Vi kunne se et bankende hjerte, så det var veldig beroligende. Utover det er det altfor tidlig å se noe annet.

Dersom jeg slipper blødninger denne gangen ser jeg ikke noen grunn til å ta tidligere ul enn den ordinære. Var nok litt mer utålmodig forrige gang, og akkurat da trengte jeg bare en bekreftelse på at det var liv der inne. Forstår veldig godt de som har en bakgrunn med SA'er og MA'er, eller av andre medisinske årsaker bør følges opp. :)

Dette var jo ikke temaet i denne sammenhengen, men tror ikke privatklinikker har lov til å måle nakkefolder med tanke på Downs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen hadde ikke noe sterke meninger så nå har jeg bestilt UL 7. august. Da er jeg 8+6. De hadde ikke noe ledig (evt har de stengt) før det. Krysser fingrene fram til da :)

Edit: vil bare se et bankende hjerte, så finner vi ut om vi vil ha en til før ordinær UL. Tror kanskje ikke det da :)

Endret av Doh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...