Gå til innhold

Plantar fasciitt


roberta

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har eller har hatt plantar fasciitt og kan fortelle hvordan det var og hvor lenge det varte før det ble bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1. Slank deg

2. Kjøp hælinnlegg (finnes på XXL). Bruk kun gode sko (dvs joggesko etc). Unngå mye asfaltgåing

3. Varm opp og tøy ankelledd min 2 ganger daglig.

4. Bestill time hos manuellterapeut om ting ikke bedrer seg, trykkbølgebehandling neste. Du kan dog få beskjed om å gå ned i vekt der også.



Anonymous poster hash: 38240...d70
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt bra av plantar fasciitis.

Prøvde først trykkbølgebehandling,hjalp noe, men ble ikke bra.

Fikk så fysikalsk behandling der jeg rullet foten over en tre pinne (laget av et kosteskaft). Rull fotbladet over fra tå til hæl, med forskjellig trykk. Også på inn og utside av foten. Avslutt med å legg pinnen andreveien slik at du kan dekke den med hele fotbladet og legg så mye vekt på foten som du greier.

Det gjør vondt i begynnelsen , men vil bli likere etter vært. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Slank deg

2. Kjøp hælinnlegg (finnes på XXL). Bruk kun gode sko (dvs joggesko etc). Unngå mye asfaltgåing

3. Varm opp og tøy ankelledd min 2 ganger daglig.

4. Bestill time hos manuellterapeut om ting ikke bedrer seg, trykkbølgebehandling neste. Du kan dog få beskjed om å gå ned i vekt der også.

Anonymous poster hash: 38240...d70

Slank deg? Hvor tynn skal man egentlig være? Min BMI er godt under normalen! Blir litt irritert når innlegg med to av fire pkt insinuerer at jeg er overvektig. Men takk for de andre tipsene ;)

Endret av roberta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt bra av plantar fasciitis.

Prøvde først trykkbølgebehandling,hjalp noe, men ble ikke bra.

Fikk så fysikalsk behandling der jeg rullet foten over en tre pinne (laget av et kosteskaft). Rull fotbladet over fra tå til hæl, med forskjellig trykk. Også på inn og utside av foten. Avslutt med å legg pinnen andreveien slik at du kan dekke den med hele fotbladet og legg så mye vekt på foten som du greier.

Det gjør vondt i begynnelsen , men vil bli likere etter vært. :)

Så flott at du er blitt frisk!! Takk for tips om pinnen. Det er skal jeg begynne med den dag i dag :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt det tidligere i to omganger. Varte henholdsvis tre og tolv måneder. Kjøpte spesialsåler som skulle forebygge, men det som tok knekken på det var trykkbølgebehandling.

Har nå fått betennelse på oversiden av foten, har spredd seg til leggen. Slik det startet sist gang også, så venter på at det skal bli vondt under hælen også. (Og jeg har gått ned seksti kilo siden forrige gang, men hjalp tydeligvis ikke meg...)

Har lest om trykkbølgebehandling, men har skjønt at det er veldig delte meninger. Skal ha det i bakhodet om jeg ikke blir bedre! Så synd du har fått flere vondter. Ønsker deg riktig god bedring :hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...