Gå til innhold

Gode erfaringer med tanntrekking...


Portvinpiken

Anbefalte innlegg

Å nei... jeg tror jeg dauer! Er visst mer nervøs nå en time før jeg skal dra, enn jeg hadde håpet på! Nå må jeg stålsette meg så jeg ikke rømmer både by og land altså :grine: . Men jeg overlever...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går nok greit skal du se - les gjennom tråden en gang til så blir du kanskje litt beroliget? :)



Anonymous poster hash: 70fb2...8fb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok greit skal du se - les gjennom tråden en gang til så blir du kanskje litt beroliget? :)

Anonymous poster hash: 70fb2...8fb

Hahaha akkurat nå klarer jeg ikke å konsentrere meg om å lese noe som helst. Jeg må ta meg sammen! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse::ler2::tommelsmil::hoppe:

Joda - som jeg mistenkte så overlevde jeg heeeelt fint i tannlegestolen! Og det var jo overhode ikke vondt eller ekkelt! Det eneste som er ekkelt er den dotten jeg har i munnen nå og som jeg ikke "tør" å ta ut helt enda fordi jeg er en pyse...

Dette er et tannlegekontor jeg ikke har brukt før, og jeg var der for et par uker siden til sjekk for å se om den måtte trekkes. Jeg fikk et kjempegodt inntrykk som absolutt stemte. Tannlegen var en ung (og kjekk...) fyr med mye humor, og en utrolig hyggelig godt voksen tannpleier/assistent, eller hva det nå er.

Det hele tok 1 time. Først satte han den første sprøyten, og han var utrolig flink så jeg kjente det knapt nok! Gelen droppet de/vi da de mente den uansett ikka hadde stor effekt.
Mens bedøvelsen skulle virke tok han litt tannstein, pusset og polerte og ordnet opp - så nå har jeg et "skinnende hvitt smil" hehehe.
Deretter satte han de andre sprøytene i tannkjøttet rundt tanna. Det tok litt tid før det virket og vi måtte fylle på mer. Men de var så flinke og rolig og avslappet og lot meg bestemme akkurat hvor mye jeg ville ha osv.

Jeg kjente jo at han lirket tannen ut, og det var bittelitt ubehagelig i selve tanna, men jeg var mer oppatt av å få det overstått en å drive å pøse på med bedøvelse. Hele trekkingen tok vel 3- 4 minutter vil jeg tro. Nekter å tro det tok så mye som 5...

Eneste var at første bedøvelsen kom litt for langt bak, så jeg fikk et sånt "slag" uttrykk i ansiktet med lammelse over øyet og halve munnen som en typisk slagpasient. Nå skal man ikke le av akkurat det, men i og med at jeg faktisk har hatt det selv for flere år siden (dog uten lammelsen), så er jeg fullt ut i stand til å se humoren i det.

Kort oppsummert tror jeg det aller værste var å se dobbelthaken min i speilet når han skulle vise meg noe der jeg lå :fnise: . Og DA er det suksess vel!

Så nå kan jeg slutte meg til denne tråden med nok en positiv tannlegehistorie. Og for den saks skyld kan jo tråden bare fortsette for andre som også trenger litt positivitet og støtte. Takk alle dere :blomst:

Nå skal jeg legge meg litt på sofaen. Kroppen er litt stresset og jeg blir litt sliten av å gå å grue meg. Det er bittelitt ubehag og småvondt nå men jeg har tatt en paracet. Og så har jeg kjøpt meg varme, rykende ferske wienerbrød som skal fortæres så snart jeg er i stand til det! Vel fortjent synes nå jeg da...

Tannlegen sa forresten at jeg ikke behøvde å kjøpe noen skyllesprøyte. Han sa jeg ikke skulle pirke mye nede i der, men være flink å skylle med rent vann. Det er/var ingen infeksjon så han så ingen vits å gjøre for mye ut av det. Og skulle jeg oppleve å få vondt/vondere skulle jeg bare ringe! Flott service :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt gikk bra, de wienerbrødene er vel unt om ei stund :blomst:

(kjenner til den med litt feilslått bedøvelse...... til meg så slo den inn på nesa, så snørret rant ukontrollert ei god stund etterpå. Lekkert.....)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TAKK for at du opprettet denne tråden! Jeg har også visdomstenner jeg vet at jeg må fjerne, men har prøvd å la være å tenke på det fordi jeg gruer meg sånn... Nå har jeg ringt og bestilt time til undesøkelse! :blomst::nigo:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TAKK for at du opprettet denne tråden! Jeg har også visdomstenner jeg vet at jeg må fjerne, men har prøvd å la være å tenke på det fordi jeg gruer meg sånn... Nå har jeg ringt og bestilt time til undesøkelse! :blomst::nigo:

Oj! Det var da litt av en positiv bi-virkning! Nå er jeg litt "tøff i trynet" og sier bare: go for it! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde to kompliserte fjerninger av visdomstenner :P Tenne mine vokste bortover, ikke oppover, så tannlegen måtte hakke tanna i fire og også skjære vekk en del av kjeven min.

Det høres egentlig verre ut enn det er.

Bedøvelse og å holde øya lukka hjalp veldig! Jeg syntes det egentlig bare var ubehagelig og ekkelt. Tannlegen både dytta og dro i kjeven min, ganske kraftig. Men jeg stolte jo på han, så jeg var ikke redd for at han skulle dra ut hele skjelettet mitt eller knuse meg eller noe hehe :D

Også var det jo noen ekle lyder, men de varer ikke så lenge.

Det hele tok ca 20 minutter, en tann da. Fra bedøvelsen ble satt til tanna var ute. Jeg syns det gikk veldig fort, men jeg var jo ganske sliten etterpå.

Kjøpte meg munnskyllevann mot infeksjon på apoteket etterpå.

Ukene etterpå var kanskje de verste. Slitsomt å ha vondt hele tida, selv om jeg proppa i meg smertestillende. Og det ble verre da jeg la meg ned, så jeg måtte ofte legge meg sittende og prøve å sovne sånn. Men sovna jo til slutt uansett. Også får man nå sykemelding av sånt så det er jo bare bruke den tida man trenger om det er vanskelig å sove.

Som sagt høres det kanskje ille ut, men jeg tålte det! Jeg klarte å dra på skolen og være med venner og alt sånn, ble bare sliten litt fortere, og det var kjedelig å bare måtte spise suppe og grøt :P

Dro til tannlegen noen uker senere og tok ut stinga. Det hadde grodd bra og jeg har ikke hatt noen komplikasjoner i etterkant:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde to kompliserte fjerninger av visdomstenner :P Tenne mine vokste bortover, ikke oppover, så tannlegen måtte hakke tanna i fire og også skjære vekk en del av kjeven min.

Det høres egentlig verre ut enn det er.

Bedøvelse og å holde øya lukka hjalp veldig! Jeg syntes det egentlig bare var ubehagelig og ekkelt. Tannlegen både dytta og dro i kjeven min, ganske kraftig. Men jeg stolte jo på han, så jeg var ikke redd for at han skulle dra ut hele skjelettet mitt eller knuse meg eller noe hehe :D

Også var det jo noen ekle lyder, men de varer ikke så lenge.

Det hele tok ca 20 minutter, en tann da. Fra bedøvelsen ble satt til tanna var ute. Jeg syns det gikk veldig fort, men jeg var jo ganske sliten etterpå.

Kjøpte meg munnskyllevann mot infeksjon på apoteket etterpå.

Ukene etterpå var kanskje de verste. Slitsomt å ha vondt hele tida, selv om jeg proppa i meg smertestillende. Og det ble verre da jeg la meg ned, så jeg måtte ofte legge meg sittende og prøve å sovne sånn. Men sovna jo til slutt uansett. Også får man nå sykemelding av sånt så det er jo bare bruke den tida man trenger om det er vanskelig å sove.

Som sagt høres det kanskje ille ut, men jeg tålte det! Jeg klarte å dra på skolen og være med venner og alt sånn, ble bare sliten litt fortere, og det var kjedelig å bare måtte spise suppe og grøt :P

Dro til tannlegen noen uker senere og tok ut stinga. Det hadde grodd bra og jeg har ikke hatt noen komplikasjoner i etterkant:)

Men dette var jo ikke så veldig positiv historie da... Glad den kom etter at jeg var ferdig, hvis ikke hadde jeg antagelig gruet meg enda mer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ FLINK DU VAR!!!!!

:blomst::vin::ol::romeo:

Hehe - takk, takk du! Men jeg velger også å legge litt "skylden" på tannlege og de andre ansatte der, for det var de som hjalp meg roe meg litt + at tannlegen var utrolig flink altså. Jeg er imponert. Nesten så jeg får lyst å gå oftere til tannlegen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en skikkelig gla'historie!

Jeg måtte operere ut en visdomstann i underkjeven (ikke bare trekke, men KUTTE OPP MED SKALPELL og så trekke). Jeg var så nervøs at jeg begynte å grine inne hos tannlegen (og jeg var seriøst så redd at jeg ikke hadde vett nok til å være flau en gang). Jeg har ALDRI vært så redd for noe i hele mitt liv, jeg var mindre redd da jeg lå på gata og forberedte meg på å dø (ulykke). Hun assistenten måtte til og med holde meg i hånda da jeg skulle få bedøvelsen. Jeg var HELT patetisk.

Men det gikk SUPERBRA. Det var bare SMÆKK SMÆKK så var tanna ute. Hun borret den i stykker og trakk ut bitene. Det gjorde IKKE VONDT i det hele tatt, og det var over på FEM MINUTTER. Hun brukte lenger tid på å si hei og sette bedøvelsen, enn hun brukte på å bli kvitt tanna.

Edit:

så nå at du allerede har trukket tanna :pasha:

Endret av Alice123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette var jo ikke så veldig positiv historie da... Glad den kom etter at jeg var ferdig, hvis ikke hadde jeg antagelig gruet meg enda mer.

Haha jeg syns det gikk kjempebra:) Har hørt verre historier, så jeg var veldig fornøyd med operasjonen jeg fikk :)

Trodde du skulle operere ut og ikke trekke. Har også trekt tenner og det var over på 5 sekunder. Syns det er verre å borre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flott at du har funnet en tannlege som virkelig kan ta vare på pasienter med tannlegeskrekk!

Blomst til deg! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott at du har funnet en tannlege som virkelig kan ta vare på pasienter med tannlegeskrekk!

Blomst til deg! :blomst:

Ja det hjalp veldig altså :-).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...