Gå til innhold

Kan det være fostervann? 18 uker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Må spørre dere jenter. I dag har jeg stått på huk mesteparten av dagen. Altså "klemt" magen en del noe som er ubehagelig. Har kjent lenge at jeg har vært veldig fuktig i trusa men nå når jeg skulle sjekke var den nesten gjennomvåt av tyntflytende luktfri væske. Hat prøvd å stikke fingeren oppi og hoste for å se om det kom noe. Det gjorde det ikke. Har også hatt på meg bind en halvtime men det er tørt. Kan det være bare tyntflytende utflod som er så mye eller kam fostervann komme nå og da og ikke kontinuerlig? Har ikke hatt slik før. Kun gul og hvit utflod

Anonymous poster hash: 39d3d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tipper det er utflod..Trodde selv ved et par anledninger at jeg lakk fostervann..var kun utflod, ufattelig hvor mye som kan komme når man er gravid .Forresten fostervann lukter som regel søtt..😊😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være så mangt! Ring føden eller lege :-) bedre en gang for mye eller en gang for lite!

Anonymous poster hash: c3c5b...a75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er lørdag i dag så får jo ikke ringt før mandag. Er der farlig å vente til da om det er fostervann?

Anonymous poster hash: 39d3d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er lørdag i dag så får jo ikke ringt før mandag. Er der farlig å vente til da om det er fostervann?Anonymous poster hash: 39d3d...36e

Du kan ringe føden alltid :) De har vakt telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ringe føden alltid :) De har vakt telefon.

Så du mener jeg burde dra dit? Er jo ikke noe mer info om jeg ringer enn det jeg har lest.

Anonymous poster hash: 39d3d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har jo ikke noe bind de kam sjekke. Å jeg får neppe ul av å hatt en stor våt flekk i trusa når det ikke har kommet mer.

Anonymous poster hash: 39d3d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener jeg burde dra dit? Er jo ikke noe mer info om jeg ringer enn det jeg har lest.Anonymous poster hash: 39d3d...36e

Du ringer til dem og forklarer situasjonen. De vil raskt konkludere med hva de tror det er, hva du må følge med på og om du evt skal komme inn til kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du mener jeg burde dra dit? Er jo ikke noe mer info om jeg ringer enn det jeg har lest.

Anonymous poster hash: 39d3d...36e

Du ringer ja, kan ikke bare dukke opp der. De vurderer om du skal inn på sjekk eller om det er unødvendig. Er jo tåpelig å dra dit hvis de på føden skjønner hva det er og mener det er ufarlig.

Anonymous poster hash: 1df87...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest det jeg kan lese på nettet og skjønner ikke hva annet de skal si? En flekk i trusa blir nok svaret at om det ikke kommer mer er det utflod...Tenkte kanskje det car flere som hadde hatt vannaktig utflod her..

Anonymous poster hash: 39d3d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lest det jeg kan lese på nettet og skjønner ikke hva annet de skal si? En flekk i trusa blir nok svaret at om det ikke kommer mer er det utflod...Tenkte kanskje det car flere som hadde hatt vannaktig utflod her..

Anonymous poster hash: 39d3d...36e

De har hundrevis av slike telefoner og har erfaring fra dette. Hvis du mener du vet det best selv så lar du være å ringe. Jeg hadde ikke ringt for noe sånt.

Hvis du føler du vil sjekke det så ringer du de først, du tropper bare ikke opp der.

Anonymous poster hash: 1df87...340

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, vannaktig utflod har jeg fra tid til annen, både som gravid og ikke-gravid. Jeg vil mene det er absolutt normalt.



Anonymous poster hash: 1df87...340
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har hundrevis av slike telefoner og har erfaring fra dette. Hvis du mener du vet det best selv så lar du være å ringe. Jeg hadde ikke ringt for noe sånt.

Hvis du føler du vil sjekke det så ringer du de først, du tropper bare ikke opp der.

Anonymous poster hash: 1df87...340

Skjønner at jeg ikke kan troppe opp der og ille det jeg mente heller. Jeg tenkte at hvis jeg skal ringe skal det være for at jeg skal komme på sjekk. Skjønner hva de kommer til å si på telefonen når jeg ikke har bind. Ser derfor ikke vitsen med å ringe. Men ettersom det ikke har kommet mer, kan det da ikke være farlig?

Anonymous poster hash: 39d3d...36e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har også hatt mye vannaktig utflod i to svangerskap, helt normalt det. Har det ikke kommet mer er det nok ingen fare. Uansett er det vel legevakt du ringer så tidlig i svangerskapet.

Anonymous poster hash: 8cc04...d68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en del vannaktig utflod. Trodde aldri det var fostervann, var mer bekymret for inkontinens (noe det heldigvis ikke var).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte på det samme. Men er nå i uke 26, og alt ser bra ut. Har konkludert med at utfloden bare har blitt mer tyntflytende i svangerskapet. Tror det er ganske normalt. :)



Anonymous poster hash: 31b04...558
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tusen takk for svar alle sammen! Har slått meg til ro med at det var utflod.



Anonymous poster hash: 39d3d...36e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...