Gå til innhold

Doctor Who


Gjest Gjest_flabbycat

Anbefalte innlegg

Gjest Balian de Ibelin

Barnetv? :skratte:

Anonymous poster hash: 47136...86d

 

Nå er det faktisk sant at i Storbritannia blir Doctor Who sett på som en barne serie. Mens utenfor Storbritannia gjør den ikke det.

 

Det har det gjort siden det started i 1963.

 

 

Alle som jobber med Doctor Who kaller det en barneserie.

 

Doctor Who regens som en serie for barn som også voksne kan se i Storbritannia.

 

 

Dette er et faktum enten du tror på det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå er det faktisk sant at i Storbritannia blir Doctor Who sett på som en barne serie. Mens utenfor Storbritannia gjør den ikke det.

 

Det har det gjort siden det started i 1963.

 

 

Alle som jobber med Doctor Who kaller det en barneserie.

 

Doctor Who regens som en serie for barn som også voksne kan se i Storbritannia.

 

 

Dette er et faktum enten du tror på det eller ikke.

Det er sant at klassisk Doctor Who opprinnelig var for barn. Ikke nyere seriene. Jeg synes ikke New Who egner seg for barn.

Anonymous poster hash: abe14...480

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

 

Det er sant at klassisk Doctor Who opprinnelig var for barn. Ikke nyere seriene. Jeg synes ikke New Who egner seg for barn.

Anonymous poster hash: abe14...480

 

 

Jeg er faktisk enig i at det er merkelig å kalle det en barne serie. Men nye Doctor Who regnes som barne tv i Storbritannia og av britene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne også funnet på å kalle det en barneserie. Skjønner bare ikke hvorfor det skal ha noe å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele poenget med Dr Who var å lære barn historie og om historiske personer. Det er lettere å lære barn i det formatet enn å sitte og ramse opp en masse kjedelige historiske fakta.



Anonymous poster hash: 1c8af...f3a
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balian de Ibelin

 

Hele poenget med Dr Who var å lære barn historie og om historiske personer. Det er lettere å lære barn i det formatet enn å sitte og ramse opp en masse kjedelige historiske fakta.

Anonymous poster hash: 1c8af...f3a

 

 

Ja det og Horrible Histories

 

 

 

uansett så har det ikke noe å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_flabbycat

Jeg blåser i at Doctor Who blir kalt barneserie. Jeg ser på Disney, Pixar, Dreamworks og Studio Ghibli også. Det er jo også for barn. For ikke å snakke om Harry Potter! 

 

Alder spiller ingen trille så lenge det er gode historier  :danse:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så hinsides, inn i hampen lei av Clara :(

Ja!

Jeg fikk et ørlite håp om at vi ble kvitt henne i forrige sesong, men hun greide jaggu å klamre seg med videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_flabbycat

Ja!

Jeg fikk et ørlite håp om at vi ble kvitt henne i forrige sesong, men hun greide jaggu å klamre seg med videre. 

 

Håper vi får se en ny companion i løpet av sesongen som kommer nå!

 

Men obs! obs! spoilers ;)

 

River Song kommer tilbake i årets julespesial!  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Doctor Who er barne-tv

 

I England regnes det som en barne serie.

Anonymous poster hash: 13fe3...e46

 

Da jeg bodde i England oppfatta jeg det mer som at folk så på det som et familieprogram, og ikke nødvendigvis bare for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg bodde i England oppfatta jeg det mer som at folk så på det som et familieprogram, og ikke nødvendigvis bare for barn.

Vil si meg mer enig i den enn at det er et rent barneprogram, den voksne og halvvoksne fanskaren er ganske stor. Og jeg hørte flere voksne si de skulle se DW enn barn :P Men, det er et program man kan se sammen, både barn og voksne, og det er vel grunnen til at det er populært. 

 

Forøvrig er jeg og ganske lei av Clara. Jeg var uendelig lei av hele Amy/Rory greia, selv om konseptet River var gøy. Jeg sliter med å velge min favorittdoktor, da jeg i grunn liker de fleste, på forskjellige måter :) Capaldi gjør en veldig annerledes figur, men jeg liker det så langt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Matronella

Dvid Tennant er favoritten, Eccleston på en god andreplass og Smith på en foreløpig tredjeplass, har ikke sett den nye doktoren ennå. Elsker serien  :danse:

 

Ikke pokker om det kommer engleskulpturer inn i mitt hus, weeping angels er noe av de mest skremmende figurene i serien syns jeg. Klarer ikke å se på englefigurer på samme måte lenger. Daleks, de forvokste pepperbøssene er så irriterende og når du endelig tror at du har blitt kvitt dem for godt.. så dukker de opp igjen.

 

Rose er min favorittkompanjong, deretter Amy og Rory og de andre husker jeg ikke, så mye inntrykk gjorde de. River Song kan fortsette å være med.

 

Og forøvrig har jeg blitt så gammel at jeg driter i om det skulle være et barneprogram. 

Endret av Matronella
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

For å sitere den første kommentaren under videoen: "I think I did it wrong. I'm bleeding through the nose."

:laugh:

________________________

 

Er jeg den eneste som ikke ble såra og vonbroten da Rose havnet i den andre dimensjonen? Jeg har hørt flere som sier det var noe av det tristeste de hadde sett, mens jeg var mer likegyldig. De får meg til å føle meg skikkelig slem, men jeg så aldri hva som var det helt store med henne altså. Jeg hadde mer sansen for Donna, og faktisk så synes jeg at det var mer trist da hun ikke fikk være med mer  :(

 

Forresten så tror ikke jeg heller at denne serien er kun laget for barn. En del av poengene deres går jo over hodet på mange barn, mens vi som er voksne får det med oss, og humrer litt for oss selv. Jeg har også oppfattet det fra andre at det blir sett på som familieunderholdning. Så det er nok laget for at barn kan se på det, men det er ikke ren barneunderholdning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_flabbycat

For å sitere den første kommentaren under videoen: "I think I did it wrong. I'm bleeding through the nose."

:laugh:

________________________

 

Er jeg den eneste som ikke ble såra og vonbroten da Rose havnet i den andre dimensjonen? Jeg har hørt flere som sier det var noe av det tristeste de hadde sett, mens jeg var mer likegyldig. De får meg til å føle meg skikkelig slem, men jeg så aldri hva som var det helt store med henne altså. Jeg hadde mer sansen for Donna, og faktisk så synes jeg at det var mer trist da hun ikke fikk være med mer  :(

 

Forresten så tror ikke jeg heller at denne serien er kun laget for barn. En del av poengene deres går jo over hodet på mange barn, mens vi som er voksne får det med oss, og humrer litt for oss selv. Jeg har også oppfattet det fra andre at det blir sett på som familieunderholdning. Så det er nok laget for at barn kan se på det, men det er ikke ren barneunderholdning. 

 

Første gangen jeg så Doctor Who og Rose ble sendt til den andre dimensjonen tenkte jeg bare endelig :P Men andre gangen grein jeg som en unge! Selv om Rose er en av de companions jeg liker minst, fikk jeg en dypere forståelse for hva Rose betyr for doktoren, og han glemmer henne aldri! Tror det var det som gjorde at jeg grein da jeg så det på nytt.

 

Jeg synes det er rart hvis New Who blir klassifisert som barne-tv hvertfall! Som du sier så er jo noen av poengene mer myntet på et eldre publikum, men så er jo noen av episodene litt skumle også. I mine øyne bør nok barn se det sammen med voksne i hvertfall.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Første gangen jeg så Doctor Who og Rose ble sendt til den andre dimensjonen tenkte jeg bare endelig :P Men andre gangen grein jeg som en unge! Selv om Rose er en av de companions jeg liker minst, fikk jeg en dypere forståelse for hva Rose betyr for doktoren, og han glemmer henne aldri! Tror det var det som gjorde at jeg grein da jeg så det på nytt.

 

Jeg synes det er rart hvis New Who blir klassifisert som barne-tv hvertfall! Som du sier så er jo noen av poengene mer myntet på et eldre publikum, men så er jo noen av episodene litt skumle også. I mine øyne bør nok barn se det sammen med voksne i hvertfall.  

 

Jeg har også sett episoden igjen, men følte ikke noe annerledes da. Vet ikke hvorfor, men den rører meg bare ikke  :sjenert:

 

I episodene der Captain Jack er med er det en del replikker som går ut på at han liker både menn og kvinner, og at han er født i en tid der det er vanlig at folk ligger mer rundt enn de gjør i dag. Donna var jo veldig begeistret da hun møtte han fordi hun hadde hørt om han  :Knegg: .Jeg kan ikke tenke meg at dette er noe som den jevne 8åring får med seg ;) I hvert fall ikke hele betydningen. 

Endret av Hjarte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsker DW og har en nær-Rose opplevelse. Trakket nesten på hælene hennes for noen år siden (rett etter første nye sesong) da jeg var på omvisning på Blenheim Castle. Hun gikk så sakte hele tiden, mens jeg ville forbi... De filmet et eller annet ikke DW-relatert mens vi var der.

 

Liker i grunnen alle doktorene på hver sine måter, men Eccleston liker jeg minst. Jeg husker Tom Baker fra gamle dager av en eller annen grunn, så DW har alltid vært i bevisstheten. Jeg har sett noen få av de gamle episodene, men begynte for alvor med den nye serien. Så i kronologien har jeg sett alt fra Paul McGann, via the War Doctor og alt til nå. Og om 10 dager er det mulig å se neste sesong :D

 

Jeg likte Amy og Rory som kompanjonger, men River og Captain Jack har vært gode venner å ha. Blir spennende å se hvordan det utvikler seg med The Mistress og hvilken rolle Maisie Williams skal spille (selv om jeg har en mistanke).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_flabbycat

Elsker DW og har en nær-Rose opplevelse. Trakket nesten på hælene hennes for noen år siden (rett etter første nye sesong) da jeg var på omvisning på Blenheim Castle. Hun gikk så sakte hele tiden, mens jeg ville forbi... De filmet et eller annet ikke DW-relatert mens vi var der.

 

Liker i grunnen alle doktorene på hver sine måter, men Eccleston liker jeg minst. Jeg husker Tom Baker fra gamle dager av en eller annen grunn, så DW har alltid vært i bevisstheten. Jeg har sett noen få av de gamle episodene, men begynte for alvor med den nye serien. Så i kronologien har jeg sett alt fra Paul McGann, via the War Doctor og alt til nå. Og om 10 dager er det mulig å se neste sesong :D

 

Jeg likte Amy og Rory som kompanjonger, men River og Captain Jack har vært gode venner å ha. Blir spennende å se hvordan det utvikler seg med The Mistress og hvilken rolle Maisie Williams skal spille (selv om jeg har en mistanke).

 

Åh, hadde nesten glemt at Maisie Williams kommer. Hva slags mistanke har du? Jeg så at Steven Moffat sa hun skulle utfordre doktoren. 

Det er jo lagt opp til at det skal bli en bra sesong, og det gjør jo bare at nysgjerrigheten min er helt på tuppa!  :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...