Gå til innhold

fått klamydia.. skjønner ingenting


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fikk brev i posten fra gynekolog, og den var positiv for klamydia. Jeg forstår INGENTING. Jeg tok en test i januar også, og den var negativ, og jeg har ikke hatt sex etter dette.

Jeg ringte FF'en min og skjelte han ut, men han har ikke lagt med noen andre, og han skjekket seg for 1 mnd siden, og han har det ikke.. Jeg har da tydeligvis gått med dette i 7-8 mnd, uten noe form for symptomer. Og jeg er jo livredd jeg er steril nå.. Hvordan kan den andre testen vært negativ, og han som jeg sist pulte har negativ test??



Anonymous poster hash: 04746...4a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Cluet her er jo at jeg ble testet i januar, og da var den negativ. Og så ble jeg testet for en uke siden, og den var positiv. Og jeg har ikke hatt sex i det hele tatt disse mnd. Jeg fant ut hvor jeg ble smittet fra, og det var for snart 1 år siden. Jævlig gøy.



Anonymous poster hash: 04746...4a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ha dobbelttestet deg. Ser ingen grunn til å komme med en moralpreken da det virker som du sannsynligvis kommer til å være mer forsiktig i fremtiden. Håper alt ordner seg for deg!



Anonymous poster hash: a7b99...d1e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan det være en mulighet for at den positive testen ikke er din? Det har hendt at folk har fått andres svar på tester...



Anonymous poster hash: f3dfe...01e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , FF'en din lyver. Been there, experienced that, also done that.



Anonymous poster hash: 4c9d1...6e0
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være en mulighet for at den positive testen ikke er din? Det har hendt at folk har fått andres svar på tester...

Anonymous poster hash: f3dfe...01e

Evt at den forrige testen ikke var din...

Anonymous poster hash: 1de74...441

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde ha dobbelttestet deg. Ser ingen grunn til å komme med en moralpreken da det virker som du sannsynligvis kommer til å være mer forsiktig i fremtiden. Håper alt ordner seg for deg! Anonymous poster hash: a7b99...d1e

Er det normalt å dobbeltteste? Eller sier du det fordi det viste seg ts hadde klamydia?

Bare lurer for jeg har aldri hørt om dobbeltesting før..:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk brev i posten fra gynekolog, og den var positiv for klamydia. Jeg forstår INGENTING. Jeg tok en test i januar også, og den var negativ, og jeg har ikke hatt sex etter dette. Jeg ringte FF'en min og skjelte han ut, men han har ikke lagt med noen andre, og han skjekket seg for 1 mnd siden, og han har det ikke.. Jeg har da tydeligvis gått med dette i 7-8 mnd, uten noe form for symptomer. Og jeg er jo livredd jeg er steril nå.. Hvordan kan den andre testen vært negativ, og han som jeg sist pulte har negativ test?? Anonymous poster hash: 04746...4a9

Er det lov å spørre deg om hvorfor du tok en ny test, i og med du ikke har vært aktiv seksuelt siden sist test, som var negativ?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke dette:

Du har sex med en FF

Du får negativ test

Har ikke sex

Tar en test til tre mnd etterpå (seriøst, hvorfor? du får ikke klamydia uten å ha hatt sex)

Får en positiv test

Skjeller ut eks-FF (for det er eks-fuckfriend, sant? siden dere ikke har hatt sex på 4 mnd)

Du tester deg ikke på 7-8 mnd når du er seksuelt aktiv, men TO ganger når du ikke er det?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cluet her er jo at jeg ble testet i januar, og da var den negativ. Og så ble jeg testet for en uke siden, og den var positiv. Og jeg har ikke hatt sex i det hele tatt disse mnd. Jeg fant ut hvor jeg ble smittet fra, og det var for snart 1 år siden. Jævlig gøy. Anonymous poster hash: 04746...4a9

Tester kan slå feil ut. Du er neppe steril.

Anonymous poster hash: dc65a...33a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ble testet i forbindelse med sykehusinnleggelse med magesmerter. De trodde det var noe gynekologisk, og da tok de tester også. Den første ble tatt i forbindelse med operasjon av fødselsskade.

FF'en lyver ikke, og han satt å gråt bare ved at jeg trodde det var han. Litt mer komplisert enn bare FF'er, men det er en annen sak.

Fått det av han som voldtok meg i fjor høst. Jeg har fått antibiotika, og alle er glade. En av testene er kanskje ikke min, nei. Men nå tar jeg antibiotika for sikkerhetens skyld..

TS



Anonymous poster hash: 04746...4a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins både noe som heter falsk positiv og falsk negativ, dessverre, så slikt kan skje. 80 % får heller ikke symptomer, noen går med det i noen år før det går over av seg selv, så de vet det aldri. Kudos til deg for at du tar ansvar og tester deg (mannfolk er så jævlig late på det området der!).

Skjønner det er ekstra sårt når det er pga voldtekt...klem til deg!

Anonymous poster hash: b3444...9ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble testet i forbindelse med sykehusinnleggelse med magesmerter. De trodde det var noe gynekologisk, og da tok de tester også. Den første ble tatt i forbindelse med operasjon av fødselsskade.

FF'en lyver ikke, og han satt å gråt bare ved at jeg trodde det var han. Litt mer komplisert enn bare FF'er, men det er en annen sak.

Fått det av han som voldtok meg i fjor høst. Jeg har fått antibiotika, og alle er glade. En av testene er kanskje ikke min, nei. Men nå tar jeg antibiotika for sikkerhetens skyld..

TS

Anonymous poster hash: 04746...4a9

Merkelig om han sexvennen din ikke har fått det videre av deg da, men dere hadde kanskje ikke sex veldig mange ganger uten kondom? Det er jo i utgangspunktet ganske så smittsomt, så ville anta at han hadde fått det om dere hadde hatt ubeskyttet sex mer enn bare noen veldig få ganger. Sånn sett slår tanken om falsk positiv meg. Eller at han kompisen din lyger, og kanskje ikke har sjekket seg engang. Men du kjenner han best.

Uansett bra du får antibiotika nå - er vel helst når en underlivsinfeksjon gir symptomer som smerter/feber/uregelmessige blødninger at den har blitt så ille at man kan ha fått varige skader på egglederne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et spørsmål... Jeg skal levere inn en urinprøve neste gang jeg skal til legen.
Må jeg skrive ned alle partnere? Må jeg gi navn og nummer til de i skranken? Kan jeg si at JEG ønsker å ta kontakt med tidligere partnere (om jeg nå har en eller annen kjønnssykdom)?



Anonymous poster hash: 5a6ef...1eb
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig om han sexvennen din ikke har fått det videre av deg da, men dere hadde kanskje ikke sex veldig mange ganger uten kondom? Det er jo i utgangspunktet ganske så smittsomt, så ville anta at han hadde fått det om dere hadde hatt ubeskyttet sex mer enn bare noen veldig få ganger. Sånn sett slår tanken om falsk positiv meg. Eller at han kompisen din lyger, og kanskje ikke har sjekket seg engang. Men du kjenner han best.

Uansett bra du får antibiotika nå - er vel helst når en underlivsinfeksjon gir symptomer som smerter/feber/uregelmessige blødninger at den har blitt så ille at man kan ha fått varige skader på egglederne.

Selv uten kondom er ikke smittefaren høyere enn 10–20 prosent, så jeg synes ikke det er så veldig rart om han ikke er smittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv uten kondom er ikke smittefaren høyere enn 1020 prosent, så jeg synes ikke det er så veldig rart om han ikke er smittet.

Jo, men de prosentene er jo per ligg. Tenkte om de hadde holdt på en stund liksom...

En annen ting er jo at hun ble smittet rett før hun tok den første testen, sånn at det ikke slo ut. Skal man ikke vente et par uker fra samleie til test siden det tar litt tid før det vil vises? Uten at jeg vet sikkert her altså...

Endret av Ferny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, men de prosentene er jo per ligg. Tenkte om de hadde holdt på en stund liksom...

En annen ting er jo at hun ble smittet rett før hun tok den første testen, sånn at det ikke slo ut. Skal man ikke vente et par uker fra samleie til test siden det tar litt tid før det vil vises? Uten at jeg vet sikkert her altså...

Stemmer at det er for hvert ligg, men som du sikkert vet, legger man ikke prosentene sammen. Slipper man unna én gang, er smittefaren fremdeles 10–20 prosent neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...