Gå til innhold

16 år og overnatting av kjæresten


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har fire tenåringer og har vært helt konsekvente på at kjærester ikke for lov til å overnatte før de fyller 16.

Vet at de kan ha sex før det likevel, men jeg ønsker ikke å legge til rette for det.

Det har hittil ikke vært noen sure miner eller diskusjoner rundt dette og jeg vet at de fleste foreldrene rundt her har de samme grensene.

Anonymous poster hash: d8e2d...65a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil de ha sex så har de det, uavhengig av om de overnatter hos hverandre. Ta en prat med dattera di. Sørg for at hun beskytter seg hvis hun har tenkt å ha sex. Han kan godt få en madrass på gulvet, så er de ikke avhengig av å sove i samme seng.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hvilken interesse en 18 åring skal ha i en så ung jente, ekkelt.

Anonymous poster hash: 4e147...9db

HÆ? Er du teit? Dette er jo normalen.

Anonymous poster hash: 7b326...ae1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle om hun ikke er fylt 16, dette er et lovlig forhold i praksis siden han ikke er mer enn 18. Så ser ikke hvorfor du skulle nekte overnatting, eller legge deg bort i hva de gjør. Vil bare skape et dårlig forhold dere i mellom om du nekter henne dette.



Anonymous poster hash: 7b326...ae1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er i mot overnatting: Er dere behjelpelige med kjøring/henting eller må 15åringen ta siste buss hjem alene?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var tenåring (på 90-tallet) var det hjemme alene fester det ble sex av, utover kvelden ble alle soverom i huset låst fra innsiden..... Det og som en annen her skrev, dagene man var tidlig hjemme fra skolen og hadde huset for oss selv noen timer før foreldrene kom hjem. Ble utforsket både det ene og det andre da gitt.... Da jeg var seksten var jeg sammen med en jevnaldrende jente som sugde meg hver dag, hun elsket det. Vi hadde uendelig med apetitt. Men foreldrene mine lot henne ikke overnatte.



Anonymous poster hash: 4e7ff...2dc
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tja, kommer du til å være hjemme når han overnatter? I såfall ser jeg ikke helt problemet. Hun er straks seksten og lovlig hvis jeg kan si det sånn, og de er forelsket. Sjansen er større for at de har sex på dagtid når de er alene hjemme hos en av dem enn når de vet du sover i samme hus. Jeg synes overnatting høres ut som en super måte å bli bedre kjent med gutten på jeg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjent gutten i en-to uker.. Føler jeg er veldig snill om jeg lar henne ha overnatting av en jeg nesten ikke kjenner..

Anonymous poster hash: c06f7...841

Det er jeg enig med deg i. Jeg mente hvis du skulle følge dine prinsipper - når vil du la han overnatte?

Anonymous poster hash: 51ced...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiller ingen rolle om hun ikke er fylt 16, dette er et lovlig forhold i praksis siden han ikke er mer enn 18. Så ser ikke hvorfor du skulle nekte overnatting, eller legge deg bort i hva de gjør. Vil bare skape et dårlig forhold dere i mellom om du nekter henne dette.

Anonymous poster hash: 7b326...ae1

Det får bli opp til domstolen å finne ut av.;) Hadde det vært min datter hadde han blitt anmeldt for utnytting av mindreårige. Hun er ikke lovlig før den dagen hun fyller 16.:)

Anonymous poster hash: 99861...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På generelt grunnlag, som voksen, er det uaktuelt å ha folk på overnatting som vi ikke kjenner. Hadde det vært meg ville jeg sagt at man måtte bli kjent med hverandre først, og så kan overnatting bli godtatt. Be han på middag et par ganger, bli kjent med han. Det ville jeg ha gjort.

De har helt sikkert sex allerede, men det betyr ikke at du skal måtte åpne opp for overnatting med det samme.



Anonymous poster hash: b148c...883
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som er i mot overnatting: Er dere behjelpelige med kjøring/henting eller må 15åringen ta siste buss hjem alene?

Der vi bor fins det ingen form for offentlig transport og det er for langt å gå eller sykle til nærmeste tettsted og når man har valgt å bo slik så kjører og henter man barna som den største selvfølge.

De skal ikke straffes for at vi bor langt ute på bondelandet ;).

Anonymous poster hash: d8e2d...65a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var 15 og kjæresten 19 da vi først ble sammen, og her er vi altså 7 år senere :) Mamma var veldig åpensinnet, og han er verdens snilleste. Gi ham en sjanse TS



Anonymous poster hash: 74c2e...1ef
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke skjønne hvilken interesse en 18 åring skal ha i en så ung jente, ekkelt.

Anonymous poster hash: 4e147...9db

Hallo, det er to års. Kaller du det stor aldersforskjell?

Anonymous poster hash: c73ba...5e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg også har ei datter på 15, og hun har en kjæreste på 17 (tror han snart er 18 fordi han holder på med sertifikatet). Vi har latt han overnatte flere ganger, og vi synes egentlig det er bedre enn at hun overnatter hos "venninner". Det er ikke lett for far å akseptere det som skjer, men jeg har en god dialog med henne angående sex. Jeg vil ikke at hun skal få inntrykket av at sex er noe som er ekkelt og må holdes skjult heller, men la henne få et naturlig forhold til det. Hun har stilt mange gode spørsmål på grunn av det, og det synes jeg er viktigere enn å nekte henne på denne måten.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Andrea93

Ei på 15 er ikke lovlig.. En på 19 som da har sex med deg er per definisjon pedofil selv om han innerst inne ikke mener det kanskje. Hva er det unge jenter ser i eldre gutter? De burde holde seg til gutter på sin egen alder til de er blitt voksen nok i hodet!

Anonymous poster hash: 99861...d9d

Nei, altså, det er helt feil. Per definisjon er en pedofil en som tenner på prepubertale. Ei jente på femten er langt forbi det stadiet, og vil i mange tilfeller være tilnærmet ferdig utviklet fysisk. Så du kan godt mene at det er galt - men det er på ingen måte pedofilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, altså, det er helt feil. Per definisjon er en pedofil en som tenner på prepubertale. Ei jente på femten er langt forbi det stadiet, og vil i mange tilfeller være tilnærmet ferdig utviklet fysisk. Så du kan godt mene at det er galt - men det er på ingen måte pedofilt.

Jo fordi ei 15 årig jente er like lite moden som hvilket som helst annet barn. Man er ikke klar for sex med en eldre person i en så sårbar alder. Dette er den alderen alle foreldre frykter fordi de er i opposisjon til alt, og er dramaqueens. Spiller derfor ingen rolle om jenta har fått pupper eller ikke da.

Anonymous poster hash: 99861...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jo fordi ei 15 årig jente er like lite moden som hvilket som helst annet barn. Man er ikke klar for sex med en eldre person i en så sårbar alder. Dette er den alderen alle foreldre frykter fordi de er i opposisjon til alt, og er dramaqueens. Spiller derfor ingen rolle om jenta har fått pupper eller ikke da.

Anonymous poster hash: 99861...d9d

Så alle er modne når de er fylt 16, bare fordi det er seksuell lavalder? Alle er modne som 18åringer fordi da er man myndige? Du er klar over at det er individer det er snakk om?

Anonymous poster hash: 1605d...6e4

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alle er modne når de er fylt 16, bare fordi det er seksuell lavalder? Alle er modne som 18åringer fordi da er man myndige? Du er klar over at det er individer det er snakk om?

Anonymous poster hash: 1605d...6e4

Min personlige mening er at jenter ikke burde ha sex før de er over fjortisskrisa si. Det vil si nærmere 20 år. Men når de er over 16 er de lovlig, og loven kan desverre ikke beskytte de lenger.

Anonymous poster hash: 99861...d9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Penelopee

Sex kommer de til å ha om uansett om du nekter han å ligge over. Som skrevet over, jeg tror du kommer til å vinne mer enn du taper på å la han overnatte! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min personlige mening er at jenter ikke burde ha sex før de er over fjortisskrisa si. Det vil si nærmere 20 år. Men når de er over 16 er de lovlig, og loven kan desverre ikke beskytte de lenger.

Anonymous poster hash: 99861...d9d

Men mange er jo fjortisser til de er langt over 25. Dette handler om oppførsel, ikke alder.

Skjønner at du setter loven høyt, men det er forskjell på å være i et fast forhold med noen når man er 15, og få en trygg start på seksuallivet, og det å reke rundt på fest når de er 15 og føle seg "tvunget" til å holde på med folk som presser på...

Anonymous poster hash: 1605d...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...