Gå til innhold

Dere som har borderline og er i et forhold


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg lurer bare på hvordan det går, og hvordan dere får det til?

Når jeg er i et forhold så kjenner jeg ikke igjen meg selv i det hele tatt. Humøret mitt går opp og ned, i det ene øyeblikket er alt fantastisk og rosenrødt, og i det andre går jeg rett i kjelleren med depresjoner, gråting og hat mot meg selv.

Når jeg ikke er involvert med noen så klarer jeg meg helt fint. Derfor har jeg nå vært singel i 5 år fordi jeg takler ikke dette mer. Jeg er livredd for å bli forelsket, samtidig som jeg savner det så utrolig mye, for jeg vet at jeg kunne blitt en fantastisk kjæreste! Jeg har alle egenskapene som skal til, men av en eller annen grunn så fungerer jeg ikke med en kjæreste, og det virker som om jeg bevisst går inn for å ødelegge det.

Jeg vil ikke leve resten av livet mitt alene, men jeg kan ikke leve sammen med noen andre heller, og det gjør meg utrolig trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes medisiner mot dette, som får deg til å roe deg litt ned med følelser etc.

Jeg har ikke borderline, men sliter litt med paranoide følelser. Men det er langt ifra så ille som borderline da. Men jeg vet det finnes hjelp for folk med borderline : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest jente26

Jeg har det siste året funnet ut at jeg lider av Borderline personlighetsforstyrrelse, og alle brikkene i forhold til min realsjon med menn faller på plass. Jeg har også vært singel i omtrent 5 år nå, og jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Jeg går til psykolog en gang i uken og klarer å få en forståelse på hvordan jeg er satt sammen. Det er tungt men anbefaler det på det sterkeste. Nå har jeg mer forståelse på hvorfor jeg reagerer slik jeg gjør og jeg kan jobbe med meg selv og se utvikling for hver dag :)

jeg har truffet en person den siste tiden som jeg har hatt et tett forhold til.. han er verdens beste og ønsker meg virkelig alt vell uansett hva jeg gjør eller hvordan jeg reagerer. Nøkkelen min til et forhold er å fortelle partneren min om hvordan jeg er og hvordan jeg kan reagere Forklare at mine reaksjoner og up and downs kommer av at jeg innerst inne har det vondt men bare vil godt. Les gjerne eller forklar hva borderline personlighetsforstyrrelse er. Etter erfaring er det også "lurt" å velge en partner utifra stabilitet etc. finn deg en som du er 100% trygg på og som du vet alltid vil stå ved din side. Dette er nok det som skremmer oss mest og får oss til å "sabotere" forholdet. men om han er stabil og virkelig glad i deg, "holder" han ut og står ved din side selv når du har det mest vondt. Jeg forstår til tider ikke hvordan "min" holder ut med meg, men sammen klarer vi det, og når de ser hva godt som gjemmer seg bak denne "muren" så er veien sammen lettere. Vær ærlig og åpen og vær klar til å gjøre noe med utviklingen din:) det er nøkkelen til lykke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...