Gå til innhold

Jeg misliker alle menneskene i Norge utenom en gruppe


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Problemet stammer ikke fra at feminister ønsker å undertrykke menn slik noen skriver om, men det handler rett og slett om at ingen bryr seg. Det bunner nok i at vi har en «overklasse» bestående av kvinner, middelklasse menn og eliten, som bare ser bort. De viktigste blir tatt vare på og da er alt bra.

Anonymous poster hash: 61dd0...035

:veslejenta:

Anonymous poster hash: 92795...348

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med å heller stemme blått. Så vi klarer å hjelpe dårlig stilte menn?

Kanskje det viktigeste vi kan gjøre i stortingsvalget, å stemme blått!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de beviser jo bare det jeg skriver :P

Anonymous poster hash: 61dd0...035

Hvem beviser hva?

Anonymous poster hash: 0b3a3...3f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Hva med å heller stemme blått. Så vi klarer å hjelpe dårlig stilte menn?

Kanskje det viktigeste vi kan gjøre i stortingsvalget, å stemme blått!

Så de kan ta fra vanskeligstilte menn, all økonomisk støtte.

Ja der hørtes ur som en god idé.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg misliker egentlig folk som plasserer andre folk i grupper, når jeg tenker meg om.

Gjelder dette her og de som plasserer folk i båser? For eksempel bås 1-10 i "attraktivitetsskalaen"?

For hvis, så er jeg helt enig.

Anonymous poster hash: e17ad...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva er det de tar fra de vanskeligstilte? Problemet er ikke økonomisk problemet her er sosialt.

Helt enig der. Dette er et sosialt problem som handler om hvordan en verdsetter mennesker.

Anonymous poster hash: 61dd0...035

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner bryr seg bare om vellykkede menn. Det er derfor tre av fire som tar livet sitt er menn.

Bryr meg ikke om menn i det hele tatt, men vil ha meg frabedt å være grunnen til at de tar livet av seg, takk.

Anonymous poster hash: 3e519...2c0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen din legger premisset om at alle dine antagelser er rette, og det finnes ikke rom for diskusjon eller nyanser - og det allerede i overskriften. Du fremstår som ensporet, uten vilje til å ta med i betraktningen at du kan ta feil, og som temmelig fjernstyrt i måten å skrive på. Tror ikke et eneste tidsskrift med respekt for seg selv, vil trykke det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen din legger premisset om at alle dine antagelser er rette, og det finnes ikke rom for diskusjon eller nyanser - og det allerede i overskriften. Du fremstår som ensporet, uten vilje til å ta med i betraktningen at du kan ta feil, og som temmelig fjernstyrt i måten å skrive på. Tror ikke et eneste tidsskrift med respekt for seg selv, vil trykke det der.

Jeg ramser bare opp kjente faktum og det at lite blir gjort tyder jo på at disse ikke har rett på det samme som alle andre. Det jeg kommer med er jo mine meninger og er jo tydlig ut fra teksen.

Anonymous poster hash: 61dd0...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke om menn i det hele tatt, men vil ha meg frabedt å være grunnen til at de tar livet av seg, takk.

Anonymous poster hash: 3e519...2c0

Poenget er vel at det rammer mange gutter og menn som du kanskje kjenner. At de får tilrettlegging for deres særegenheter er ikke noe du taper på. Det er nesten gratis.

Anonymous poster hash: 61dd0...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev denne i dag på bussen, tror denne har en sjanse hos en avis :)

Hvorfor har ikke gutter og arbeiderklasse menn rett på likestilling?

S

Anonymous poster hash: 61dd0...035

Men du tilbyr her ingen reelle svar annet enn "folk må bry seg". Det er ingen konkrete tiltak, planer eller logiske slutninger. Du faller i samme gruppe som de mest klagete feministene med det vi kaller "fottrampargumentasjon" - "noe må endres!".

Noe av dette er også dårlig skrevet.

"Gutter gjør det dårligere enn jenter i skolen, med et stort klasseskille mellom guttene. Mange i nedre kvartil på karakterskalaen dropper ut av videregående og får seg ingen utdanning, noe som bare blir viktigere for å ha et godt liv. Færre menn tar av nevnte grunner ikke høyere utdanning, som mange vil, men ikke har muligheten til å ta. "

Hvilke nevnte grunner? Du har kun oppgitt informasjon som at noen dropper ut og at det eksisterer et klasseskille, ikke årsaker til at utdannelse er umulig. Norge har faktisk gratis utdannelse tilgjengelig for alle, samt muligheter for karakterforbedring. Du må faktisk gå i dybden på hva som er årsaken til at noen fullstendig velger bort utdannelse til tross for at vi er godt informert om viktigheten - både i Norge og utlandet (hvilket er en mulighet dersom man ikke liker utdannelsessystemet i Norge).

Anonymous poster hash: 13fc7...d98

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men du tilbyr her ingen reelle svar annet enn "folk må bry seg". Det er ingen konkrete tiltak, planer eller logiske slutninger. Du faller i samme gruppe som de mest klagete feministene med det vi kaller "fottrampargumentasjon" - "noe må endres!".

Noe av dette er også dårlig skrevet.

"Gutter gjør det dårligere enn jenter i skolen, med et stort klasseskille mellom guttene. Mange i nedre kvartil på karakterskalaen dropper ut av videregående og får seg ingen utdanning, noe som bare blir viktigere for å ha et godt liv. Færre menn tar av nevnte grunner ikke høyere utdanning, som mange vil, men ikke har muligheten til å ta. "

Hvilke nevnte grunner? Du har kun oppgitt informasjon som at noen dropper ut og at det eksisterer et klasseskille, ikke årsaker til at utdannelse er umulig. Norge har faktisk gratis utdannelse tilgjengelig for alle, samt muligheter for karakterforbedring. Du må faktisk gå i dybden på hva som er årsaken til at noen fullstendig velger bort utdannelse til tross for at vi er godt informert om viktigheten - både i Norge og utlandet (hvilket er en mulighet dersom man ikke liker utdannelsessystemet i Norge).

Anonymous poster hash: 13fc7...d98

Jeg er ikke som en feminist. En feminist står i fra et utgangspunkt der de fleste har sine behov møtt og ønsker at de skal ha muligheten (og helst at det skal være helt likt statistisk +) å ta utdanning, ha et godt arbeid, at kvinner ikke skal bli utsett for noe glat osv. Jeg ønsker at dårligere stilte menn og gutter skal i fremtiden ha muligheten til å kunne bli gift og ha like god tilrettlegging som alle andre og rettigheter. Slik at det ikke har det vondt. Jeg føler ikke at de er mer verdifulle enn noen andre og verdsetter kvinner like høyt, men samtidig forstår jeg at de har helt forskjellige utfordringer og det er viktigere at en mann greier seg i arbeidslivet og utdanningsinstitusjonen.

Årsaken er blitt mye diskutert og jeg gadd ikke å føye det til fordi det blir for mye synsing. Men det er klart at gutter utvikler seg senere, trenger oftere disiplin, taper på selvstendig læring, taper på de forandrende familieformene, interessen deres blir ikke vekket i norsk (de burde få mer interessante bøker å lese), får mindre medfølelse fra lærere, er mer avhengige av foreldre som er tilstede, gir dem oppdragelse, men som dag er mindre og mindre tilstede. Har mindre forståelse for konsekvenser før de er voksne (senere enn jenter) osv.

Det er veldig mange grunner til dette og det at ingen gidder å en gang hjelpe gutter i skolen er i seg selv et bevis for konklusjonen min i teksten.

Anonymous poster hash: 61dd0...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ramser bare opp kjente faktum og det at lite blir gjort tyder jo på at disse ikke har rett på det samme som alle andre. Det jeg kommer med er jo mine meninger og er jo tydlig ut fra teksen.

Anonymous poster hash: 61dd0...035

Du framstiller det som faktum, det gjør det i seg selv lite troverdig og gir skinn av at du er ensporet. I tillegg er du alt for overflatisk i din tilnærming til stoffet, og det gir deg lav troverdighet.

Endret av Mythic
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke som en feminist.

Anonymous poster hash: 61dd0...035

Jeg sa ikke at du var en feminist. Jeg sa du faller i samme gruppe utifra argumentasjonsmetoden, da den har samme fellestrekk som noe feminister er kritisert for.

Anonymous poster hash: 13fc7...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Årsaken er blitt mye diskutert og jeg gadd ikke å føye det til fordi det blir for mye synsing. Men det er klart at gutter utvikler seg senere, trenger oftere disiplin, taper på selvstendig læring, taper på de forandrende familieformene, interessen deres blir ikke vekket i norsk (de burde få mer interessante bøker å lese), får mindre medfølelse fra lærere, er mer avhengige av foreldre som er tilstede, gir dem oppdragelse, men som dag er mindre og mindre tilstede. Har mindre forståelse for konsekvenser før de er voksne (senere enn jenter) osv.

Anonymous poster hash: 61dd0...035

Uten årsak og tiltak er det du kommer med bare oppgulp. Du sier det er mye diskutert, tror du ikke det faktum at mange unge menn faller utenfor er mye diskutert? Så hva bidrar egentlig din artikkel med? Ingenting nytt. Ingen respektabel avis vil printe dette - hva er det godt for?

Anonymous poster hash: 13fc7...d98

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten årsak og tiltak er det du kommer med bare oppgulp. Du sier det er mye diskutert, tror du ikke det faktum at mange unge menn faller utenfor er mye diskutert? Så hva bidrar egentlig din artikkel med? Ingenting nytt. Ingen respektabel avis vil printe dette - hva er det godt for?

Anonymous poster hash: 13fc7...d98

At det blir skrevet om er greit, men når ingen ting blir gjort fra skolene sin side og foreldre blir det ganske verdiløst. Med teksten ønsker jeg å si at noe snart burde bli gjort.

Anonymous poster hash: 61dd0...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du framstiller det som faktum, det gjør det i seg selv lite troverdig og gir skinn av at du er ensporet. I tillegg er du alt for overflatisk i din tilnærming til stoffet, og det gir deg lav troverdighet.

Søk på det på google, ssb eller i en annen statistikkbank så vil du se at det jeg skriver er sant. Alt sammen.

Anonymous poster hash: 61dd0...035

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil du gjøre med at menn med lavere utdannelse og lavtlønnet arbeid ikke får seg familie? Tvinge kvinner til å gifte seg med dem? Nekte kvinner å arbeide slik at de blir avhengig av en mann uansett lønnsnivå? Tvinge dem til å føde barna deres?

Det er ikke noen som er ute etter guttene, eller noen institusjonell favorisering av jentene på skolen. Det er et pengeproblem, ikke et kjønnsproblem. Det handler om at veldig mange kommuner er lutfattige, at hele skoler legges ned, klasser slås sammen og en lærer kan ha ansvaret for undervisningen til 30+ elever av gangen. Gutter og jenter har ulike behov, ja. Men det er det ikke mye rom for i dagens skoler, der allting handler om sparing. Ikke for lærerne og ihvertfall ikke elevene. Og det er ikke bare i byene. Til og med på landet og på mindre tettsteder er det store nedskjæringer og i økende grad fullstendig nedleggelse av lokale skoletilbud.

Hele denne "artikkelen" din er gjennomsyret av synsing, og at du derfor ikke klarer å se hele bildet klart. Hvis du vil gjøre verden til et bedre sted for selvmordstruede, ta deg en frivillig jobb i Kirkens SOS. De trenger alltid folk. Hjelpe ensomme menn? Gå til Røde Kors og skriv deg opp som pasientvenn. Gi en hundrings til Frelsesarmeen. Lag kakao og brødskiver til narkovrakene ved brua, ett eller annet. Da vil du gjøre noe viktig og riktig, få være sammen med andre mennesker og muligens hate verden mindre. Han som står på såpekassa og peker ut syndebukker er det ingen som gidder å høre på.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...