Gå til innhold

Hijab-damer som sminker seg...dobbeltmoralsk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nei det er ikke dobbelmoralsk

Tror en del må lære seg hva dobbelmoralsk er

Tror heller du må lære deg hva hijaben egentlig sksl symbolisere

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hijab-damer og sminke er slettes ikke rart. Jeg reiste i midtøsten hvor kvinnene hadde et TYKT lag med sminke, i tillegg til hijab og evt abaya. Muslimske menn veldig godt vant til å se sminke. Ofte blir det så mye sminke at ansiktet til kvinnene nærmest ser ut som en stiv maske og slettes ikke å by seg frem seksuelt.

Å se et langt kvinnehår i fri utfoldelse er derimot sjelden vare og kan gjøre menn kåte. Håret er jo kvinnens pryd. De kan til nød tvinne/sette opp håret. Men lar de lokkene falle ned så blir de mye mer sexy.



Anonymous poster hash: 3aa83...e88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hijab-damer og sminke er slettes ikke rart. Jeg reiste i midtøsten hvor kvinnene hadde et TYKT lag med sminke, i tillegg til hijab og evt abaya. Muslimske menn veldig godt vant til å se sminke. Ofte blir det så mye sminke at ansiktet til kvinnene nærmest ser ut som en stiv maske og slettes ikke å by seg frem seksuelt.

Å se et langt kvinnehår i fri utfoldelse er derimot sjelden vare og kan gjøre menn kåte. Håret er jo kvinnens pryd. De kan til nød tvinne/sette opp håret. Men lar de lokkene falle ned så blir de mye mer sexy.

Anonymous poster hash: 3aa83...e88

Ganske sykt å bli kåt av det. Hva gjør de om de ser en mann med langt hår liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo greit nok om de bruker tykke strømpebukser. Forøvrig ser jeg ikke hijabkledde kvinner ute på fest noen gang. Har sldri sett noooen.

Det har jeg ^^

Men, fest kan være så mye igjen, jeg og ett par venninner av meg som er muslimske, feiret ett eller annet, iallefall det var en fest..

God mat, brus, bra musikk, litt dans, men det var bare jenter der ^^

Men ser den, sånn fest med alkohol :fnise:

--

Vi er hjernevasket av janteloven :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant problemstilling. Jeg skjønner at dette er noe du kan lure på, men jeg har spurt dem da jeg jobbet sammen med muslimske jenter på 16-17 år. Det kommer av at de skal skjule håret for å ikke friste menn og respekt for egen religion. De fleste av dem mente det viste frihet og trygghet, hvor hijaben er et stolt plagg de bruker for deres tro. Sminken er noe de selv velger å bruke fordi de er... jenter som oss andre og vil føle seg vel og fremheve deres skjønnhet.

At det er et moteplagg derimot synes jeg virker litt merkelig... Det handler om religion, ikke mote tenker jeg da.

Anonymous poster hash: 55f54...f68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg ^^

Men, fest kan være så mye igjen, jeg og ett par venninner av meg som er muslimske, feiret ett eller annet, iallefall det var en fest..

God mat, brus, bra musikk, litt dans, men det var bare jenter der ^^

Men ser den, sånn fest med alkohol :fnise:

--

Vi er hjernevasket av janteloven :fnise:

Det er vel gjerne de og. De og har jo uskrevne regler om å ikke skille swg for mye ut de og. Ikke bare i noege vi har en form for jantelov
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hysterisk morsomt at de tviholder på lakenritualer,mens de vrikker rundt med en kilo sminke i fjeset,en mulberry veske på armen mens de prater i en smartelefon--
hvem sa år 600 ?


Kokoo!



Anonymous poster hash: 660d4...253
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysterisk morsomt at de tviholder på lakenritualer,mens de vrikker rundt med en kilo sminke i fjeset,en mulberry veske på armen mens de prater i en smartelefon--

hvem sa år 600 ?

Kokoo!

Anonymous poster hash: 660d4...253

De aller fleste prøver vel heller ikke å leve i "år 600", men at de ikke ønsker å følge den vestlige moten med å kle av seg og vise mest mulig. Det er en kamp mot vestlig seksualisering. Skjønner dem godt jeg! Selv om jeg tror på et mer fritt forhold til kropp så er det f** meg ikke mye som skal til før kvinner blir objektivisert ute i offentligheten, det blir disse kvinnene også, men de står iallefall for et mye sunnere ideal i forhold til seksualisering enn den vestlige verden gjør.

En ting til. Personlig er ikke noe fan av mote-hysteriet uansett, så jeg skal ikke legge meg opp i diskusjoner rundt vesker og merkeklær, men at folk flest, hijab eller ei, eier en telefon og faktisk bruker den på gata (..!) -det må da være greit.

Anonymous poster hash: c7b37...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysterisk morsomt at de tviholder på lakenritualer,mens de vrikker rundt med en kilo sminke i fjeset,en mulberry veske på armen mens de prater i en smartelefon--

hvem sa år 600 ?

Kokoo!

Anonymous poster hash: 660d4...253

http://www.huffingtonpost.ca/amber-rehman/feminism-hijab-canada_b_2808850.html

Anonymous poster hash: cdfdd...8ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ikke at en jente fra afghanistan kommer i trange jeans. Er det noen som er konservative så er det de

Jeg har to afghanske venninner. Begge går med trange jeans og bruker heller ikke hijab OG i tillegg sminker de seg! Verden er ikke så svart som du ønsker :)

Anonymous poster hash: d2d68...546

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to afghanske venninner. Begge går med trange jeans og bruker heller ikke hijab OG i tillegg sminker de seg! Verden er ikke så svart som du ønsker :)

Anonymous poster hash: d2d68...546

svart hvit**

Anonymous poster hash: d2d68...546

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste prøver vel heller ikke å leve i "år 600", men at de ikke ønsker å følge den vestlige moten med å kle av seg og vise mest mulig. Det er en kamp mot vestlig seksualisering. Skjønner dem godt jeg! Selv om jeg tror på et mer fritt forhold til kropp så er det f** meg ikke mye som skal til før kvinner blir objektivisert ute i offentligheten, det blir disse kvinnene også, men de står iallefall for et mye sunnere ideal i forhold til seksualisering enn den vestlige verden gjør.

En ting til. Personlig er ikke noe fan av mote-hysteriet uansett, så jeg skal ikke legge meg opp i diskusjoner rundt vesker og merkeklær, men at folk flest, hijab eller ei, eier en telefon og faktisk bruker den på gata (..!) -det må da være greit.

Anonymous poster hash: c7b37...9e6

Jadda. Selvsagt er en kultur der kvinnehår gjør menn kåte et "ideal". :rolleyes:

At mange putter en hijab på småbarn får det til å kaldt nedover ryggen på meg.

Anonymous poster hash: cb987...bd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er latterlig og patetisk. De er slave av kulturen de er vokst opp med. Det er ikke så nøye for dem hvorfor de følger de kulturelle reglene, bare de følger dem. Så selv om de må skjule det "fristende" håret, så er det ingen regel som sier at de må skjule de "fristende" øynene, så da er det bare å kjøre på med sminke.

Anonymous poster hash: d3c08...d82

Det samme gjelder alle. Sminke, klesvalg, hår, negler, hud, barbering, skovalg, alt sammen er på grunn av kulturelle regler.

Anonymous poster hash: a5bed...83a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to afghanske venninner. Begge går med trange jeans og bruker heller ikke hijab OG i tillegg sminker de seg! Verden er ikke så svart som du ønsker :)

Anonymous poster hash: d2d68...546

De er vokst opp i norge. De hadde ikke gått sånn i hjemlandet. Da hadde de blitt steina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke slik at de bruker hijab for sin egen del? at de er pynter seg for sin egen del, og ikke andres?



Anonymous poster hash: 832e5...a78
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jadda. Selvsagt er en kultur der kvinnehår gjør menn kåte et "ideal". :rolleyes:

At mange putter en hijab på småbarn får det til å kaldt nedover ryggen på meg.

Anonymous poster hash: cb987...bd8

Ok, barn med Hijab er ikke kult -men de aller fleste har dette som noe man velger inn på vei inn i voksenlivet, de fleste begynner vel tidligst å bære hijab rundt 12-13årsalderen.

Og bare for å ha sagt det, jeg forsvarer ikke hijaben fullt ut, jeg sier bare at når det kommer til seksualisering av kropp så har vesten gått ganske drøyt til verks. At moderne unge muslimske jenter og gutter nå dekker seg til som en protest mot dette skjønner jeg godt!

Den ekstreme motsetningen kommer her (som dessverre egentlig ikke er så uvanlig syn om du tar deg en tur på stranda i "syden" blant europeere og nordmenn).

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Artikkel med bilde om Jessica Simpson og datteren

Men du synes vel dette er bare flotte saker gjør du ikke?

Anonymous poster hash: c7b37...9e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ok, barn med Hijab er ikke kult -men de aller fleste har dette som noe man velger inn på vei inn i voksenlivet, de fleste begynner vel tidligst å bære hijab rundt 12-13årsalderen.

Og bare for å ha sagt det, jeg forsvarer ikke hijaben fullt ut, jeg sier bare at når det kommer til seksualisering av kropp så har vesten gått ganske drøyt til verks. At moderne unge muslimske jenter og gutter nå dekker seg til som en protest mot dette skjønner jeg godt!

Den ekstreme motsetningen kommer her (som dessverre egentlig ikke er så uvanlig syn om du tar deg en tur på stranda i "syden" blant europeere og nordmenn).

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Artikkel med bilde om Jessica Simpson og datteren

Men du synes vel dette er bare flotte saker gjør du ikke?

Anonymous poster hash: c7b37...9e6

Nei, jeg fryser på ryggen av dette også. Dette her og hijab er egentlig to sider av samme sak, men i hver sin ende. Egentlig er det vel to "tradisjoner" som kommer fra hver sin himmelretning. Full tildekning østfra, og minimal tildekning vestfra (USA). Begge har problemer med kroppssyn i sin kultur.

Effekten ser man i badehaller, der ingen lenger tør å dusje uten klær, og i stadig yngre jenter som får spiseforstyrrelser, siden de bare har retusjerte kroppsidealer å forholde seg til.

Anonymous poster hash: cb987...bd8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme gjelder alle. Sminke, klesvalg, hår, negler, hud, barbering, skovalg, alt sammen er på grunn av kulturelle regler.

Anonymous poster hash: a5bed...83a

Hva slags regler er det vi hsr da? Her kan alle kle seg slik de vil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, barn med Hijab er ikke kult -men de aller fleste har dette som noe man velger inn på vei inn i voksenlivet, de fleste begynner vel tidligst å bære hijab rundt 12-13årsalderen.

Og bare for å ha sagt det, jeg forsvarer ikke hijaben fullt ut, jeg sier bare at når det kommer til seksualisering av kropp så har vesten gått ganske drøyt til verks. At moderne unge muslimske jenter og gutter nå dekker seg til som en protest mot dette skjønner jeg godt!

Den ekstreme motsetningen kommer her (som dessverre egentlig ikke er så uvanlig syn om du tar deg en tur på stranda i "syden" blant europeere og nordmenn).

Bilde 1

Bilde 2

Bilde 3

Artikkel med bilde om Jessica Simpson og datteren

Men du synes vel dette er bare flotte saker gjør du ikke?

Anonymous poster hash: c7b37...9e6

Jeg har sett barn ned i 7-8 års alder med hijab..
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Jeg har forstått det slik at poenget med hijab er å ikke fremstå som attraktiv for menn, så når de sminker seg og går med trange klær blir liksom hele poenget borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...