Gå til innhold

å "leke" rike.......så teit.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om jeg har misforstått, men tenkte å spørre, om fler har samme oppfatning. Men, jeg har selv cubus parka og veske til litt under 1000 lappen, og synes jeg ser bra nok ut. Jeg kunne selvfølgelig kjøpt meg Michael Kors, men så lite veske som jeg bruker, bruker jeg ikke tusener på dette. Men, etter dette hysteriet med dyre klær og særlig vesker..er det sånn at folk virkelig føler at de MÅ gå med dette, slik at ikke andre skal tro at du er fattig?
Særlig når jeg ser ikke-norske, som mest sannsynlig ikke har den beste betalte jobben her, eller lever på nav, går med MK vesker og andre dyre klær. Hva er det de prøver på? Er det så viktig å se rik ut at de må blakke seg på dette?
Kan avslutte med å skrive at jeg ikke på noen måte tror jeg bestemmer hva andre skal gå med, men jeg er norsk, jeg har jobb og er mest sannsynlig "rikere" enn mange av disse, likevel klarer jeg meg med klærne jeg har. Har jeg innbilt meg noe feil, eller er det noe i at folk er for opptatt av å se rike ut?
Det virker som at mange innbiller seg at prisen på klærne avgjør verdien din.



Anonymous poster hash: 86b75...0ef
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom velstand og rikdom virker som det er veldig langt unna, eller uoppnåelig, så er det nest beste for mange å skaffe seg merkelappene for velstand.



Anonymous poster hash: 01827...8a9
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wannabe rike mennesker er så dumme at de ikke vet det selv xD

Jeg liker ofte dyre klær ikke pga prisen, men pga jeg liker akkurat de klærne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg har misforstått, men tenkte å spørre, om fler har samme oppfatning. Men, jeg har selv cubus parka og veske til litt under 1000 lappen, og synes jeg ser bra nok ut. Jeg kunne selvfølgelig kjøpt meg Michael Kors, men så lite veske som jeg bruker, bruker jeg ikke tusener på dette. Men, etter dette hysteriet med dyre klær og særlig vesker..er det sånn at folk virkelig føler at de MÅ gå med dette, slik at ikke andre skal tro at du er fattig?

Særlig når jeg ser ikke-norske, som mest sannsynlig ikke har den beste betalte jobben her, eller lever på nav, går med MK vesker og andre dyre klær. Hva er det de prøver på? Er det så viktig å se rik ut at de må blakke seg på dette?

Kan avslutte med å skrive at jeg ikke på noen måte tror jeg bestemmer hva andre skal gå med, men jeg er norsk, jeg har jobb og er mest sannsynlig "rikere" enn mange av disse, likevel klarer jeg meg med klærne jeg har. Har jeg innbilt meg noe feil, eller er det noe i at folk er for opptatt av å se rike ut?

Det virker som at mange innbiller seg at prisen på klærne avgjør verdien din.

Anonymous poster hash: 86b75...0ef

Hva er "parka"?

Anonymous poster hash: b7708...1ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet ikke om jeg har misforstått, men tenkte å spørre, om fler har samme oppfatning. Men, jeg har selv cubus parka og veske til litt under 1000 lappen, og synes jeg ser bra nok ut. Jeg kunne selvfølgelig kjøpt meg Michael Kors, men så lite veske som jeg bruker, bruker jeg ikke tusener på dette. Men, etter dette hysteriet med dyre klær og særlig vesker..er det sånn at folk virkelig føler at de MÅ gå med dette, slik at ikke andre skal tro at du er fattig?

Særlig når jeg ser ikke-norske, som mest sannsynlig ikke har den beste betalte jobben her, eller lever på nav, går med MK vesker og andre dyre klær. Hva er det de prøver på? Er det så viktig å se rik ut at de må blakke seg på dette?

Kan avslutte med å skrive at jeg ikke på noen måte tror jeg bestemmer hva andre skal gå med, men jeg er norsk, jeg har jobb og er mest sannsynlig "rikere" enn mange av disse, likevel klarer jeg meg med klærne jeg har. Har jeg innbilt meg noe feil, eller er det noe i at folk er for opptatt av å se rike ut?

Det virker som at mange innbiller seg at prisen på klærne avgjør verdien din.

Anonymous poster hash: 86b75...0ef

Michael Kors er vel den billigste "designer" veske som er å få tak i, så jeg vil ikke kalle det å leke rik.

Hva mener du med at "ikke-norske" sannsynligvis ikke har den best betalte jobben eller naver?

Jeg er selv innvandrer og kan fortelle deg at ikke alle "ikke-norske" naver. Faktisk så flyttet jeg fra bygda, hvor 80% av de etnisk norske ungdommene går på sosialen og flyttet til Oslo vest og kjøpte ett hus her av egen lomme. Jeg kan forsikre deg at jeg har en veskesamling verdt flere hundretusen norske kroner, også betalt av egen lomme. Jeg har aldri fått støtte av Nav, ei heller har jeg noen planer om å gjøre det.

Anonymous poster hash: 8c550...89a

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wannabe rike mennesker er så dumme at de ikke vet det selv xD

Jeg liker ofte dyre klær ikke pga prisen, men pga jeg liker akkurat de klærne.

Man vet vel heller ikke hvorfor andre handler det de handler.

Anonymous poster hash: 01827...8a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man vet vel heller ikke hvorfor andre handler det de handler.

Anonymous poster hash: 01827...8a9

Jo når det gjelder tenåringer så ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vil jeg ikke kalle Michael Kors en designerveske - det er vel et outlet merke.
Men jeg ser poenget, selv er jeg en av de som kjøper disse litt dyrere klærne.
(Uten å blakke meg vel og merke)
Om du tenker på tenåringer, så har det vel alltid vært slik at de gjerne vil ha det samme som de ser rundt i skolegården. Den ti år yngre kusinen min går rundt i Abercrombie and fitch hettegenser, Daniel Wellington klokke, marc jacobs veske, parajumper osv.
- For det er det det florerer av i gangene på skolen.
De kunne ha kjøpt klær og tilbehør fra andre merker, i samme prisklasse for å skille seg litt ut (siden prisen er uhyret viktig) men om en kjøper en moncler jakke uten en stor flashy logo på, så er det få som skjønner at det er noe du har brukt penger på.

Populære og kjente merker med store logoer og litt dyrt er nøylen for tenåringer.
Det skal vises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hva folk skal bry seg om i andres liv.

Anonymous poster hash: c6fae...52b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hva folk skal bry seg om i andres liv.

Anonymous poster hash: c6fae...52b

Vi er sosiale dyr, med relativt omfattende primærbehov for å "høre til", hvilket betyr at man må ha ett felleskap basert på noe , og noe som ekskluderer.

Det er fundamentet for hvordan vi har kommet dit vi er som art, på godt og ondt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvem som er fattig og hvem som er rik, er vanskelig å se med det blotte øye. En med de dyreste merker og den fineste bilen kan ha en forbruksgjeld uten like, og en i kjeledress og gummistøvel kan være mangemillionær. Men det betyr også at det kan være omvendt.

Jeg tror det er mange som ønsker å omgi seg med fine ting, både av klær og andre gjenstander. Noen tenker kanskje at andre vil se på de annerledes, andre tenker kanskje mer på at de ønsker den og den gjenstanden fordi de syns den er flott. Hva som kommer fra press, påvirkning og hva som er ren egen estetisk sans er vanskelig å si. Vi lar oss vel alle påvirke til en viss grad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dronning Mette-Marit fra Kristiansand var jo fattig servitør men giftet seg til rikdom. Det er stort sprang fra NAV til kongens bord.

Slike klassereiser kan være tøffe men med hjelp og terapi kan en tilpasse seg:-D

Anonymous poster hash: b7708...1ac

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Det kan være fake vesker, etc.

2. Noen prioriterer annerledes.

Nordmenn er verdensmestere i å bruke penger på oppussing, innredning, stor bolig. Andre kulturer er det klær som er viktigere. (har hatt barn i barnehagen med bukser til 3000, men bor i ett bøttekott.)

3. Noen steder kommer jo klientene til Luxus fellen fra....

Sist men viktigst: hva bryr det deg...? Eller andre som svarer nedlatende i tråden. Noen vil ha øko-gjenbruk, andre dyre merkevarer.

Hilsen meg med salig blanding av dyrt, billig, fått. kjøper ikke vesker til ti tusen, men smådyre saker i god kvalitet. Viktigste er dog design.

Endret av BlendaSensitive
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Når skal folk slutte å tro at utlendinger går på NAV. Har aldri gjort det og kommer aldri til å gjøre det.

Har designervesker, betalt av meg selv. Hva hadde du tenkt om det TS? At NAV sponser mine vesker? Latterlig.

Anonymous poster hash: ab9f4...959

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en Burberry-kåpe som er "sponset" av NAV (for å bruke det fæle uttrykket). Hvorfor? Jeg fikk etterbetalt 100000 kr de skyldte meg. Om noen blir provosert over det, så dem om det. Idioti!

Anonymous poster hash: c6fae...52b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg har misforstått, men tenkte å spørre, om fler har samme oppfatning. Men, jeg har selv cubus parka og veske til litt under 1000 lappen, og synes jeg ser bra nok ut. Jeg kunne selvfølgelig kjøpt meg Michael Kors, men så lite veske som jeg bruker, bruker jeg ikke tusener på dette. Men, etter dette hysteriet med dyre klær og særlig vesker..er det sånn at folk virkelig føler at de MÅ gå med dette, slik at ikke andre skal tro at du er fattig?

Særlig når jeg ser ikke-norske, som mest sannsynlig ikke har den beste betalte jobben her, eller lever på nav, går med MK vesker og andre dyre klær. Hva er det de prøver på? Er det så viktig å se rik ut at de må blakke seg på dette?

Kan avslutte med å skrive at jeg ikke på noen måte tror jeg bestemmer hva andre skal gå med, men jeg er norsk, jeg har jobb og er mest sannsynlig "rikere" enn mange av disse, likevel klarer jeg meg med klærne jeg har. Har jeg innbilt meg noe feil, eller er det noe i at folk er for opptatt av å se rike ut?

Det virker som at mange innbiller seg at prisen på klærne avgjør verdien din.

Anonymous poster hash: 86b75...0ef

Det er nettopp på grunn av dette Bærum har et klysete rykte. Alle innflytterne har et helt ekstremt behov for å vise hvor mye penger de har tjent. Kvalmt. Samtidig er de ekte bæringene med gamle penger de som kjører rundt i vanlige biler og går med jeans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...