Gå til innhold

Er så lei sosiale medier.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er litt lei, jeg.
Lei alle de sosiale mediene og alt det fører med seg. Kan jo ikke leve uten heller. Jeg er jo avhengig av det. Det er grupper, avtaler, fester og all kommunikasjon skjer på facebook. Uten det kommer jeg til å bli et sosialt utskudd. Kommer ikke til å få med meg en dritt. Kommer til å få dårligere kontakt med en del folk. Ønsker ikke dette heller. Så er det bekymringene man får når man blir interessert i noen eller har kjæreste. Hvem snakker han med? Hvorfor sender han ikke melding? Hvorfor snakker han så mye med henne? Hvorfor liker han hennes bilder? Hvorfor svarte han ikke på snappen?

Er så lei av at ALT handler om dette. Noen ganger skulle jeg ønske man bare kunne spole tilbake tiden. Ikke ha facebook, instagram og snapchat.

Bare vanlig sms/chat.

Fler som er enig?



Anonymous poster hash: b64c5...811
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg meldte meg ut av Facebook. Twitter og Instagram har jeg aldri hatt. Det er en uovertruffen følelse av frihet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker facebook kun til å diskutere i grupper, ulike hobbyer og diverse. Hadde det ikke vert for "bryllupsgruppa", "hageglade" og andre grupper hadde jeg deaktivert kontoen forlengst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare til å løsrive seg litt fra det. Jeg har både facebook og snapchat. Er innom et par ganger i uken på facebook, bruker 5 min på det, ferdig. Får og sender litt snap, men veldig lite, forventer aldri svar på snap, og svarer sjeldent selv. jeg ser problemet om mannen skriver så mye med andre jenter å slikt på face, men det er vel ikke normalt i et forhold,? Da er det vel noe galt. Har ivertfall aldri hatt problemer med dette selv. Man kan være på sosiale medier uten å være der hele tiden:)

Anonymous poster hash: 5bf39...97d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Castielz

Facebook har jeg bare for chat, er over 2 år siden jeg var innpå selve siden.

Messenger hadde jeg nok aldri klart meg uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Jeg er litt lei, jeg.

Lei alle de sosiale mediene og alt det fører med seg. Kan jo ikke leve uten heller. Jeg er jo avhengig av det. Det er grupper, avtaler, fester og all kommunikasjon skjer på facebook. Uten det kommer jeg til å bli et sosialt utskudd. Kommer ikke til å få med meg en dritt. Kommer til å få dårligere kontakt med en del folk. Ønsker ikke dette heller. Så er det bekymringene man får når man blir interessert i noen eller har kjæreste. Hvem snakker han med? Hvorfor sender han ikke melding? Hvorfor snakker han så mye med henne? Hvorfor liker han hennes bilder? Hvorfor svarte han ikke på snappen?

Er så lei av at ALT handler om dette. Noen ganger skulle jeg ønske man bare kunne spole tilbake tiden. Ikke ha facebook, instagram og snapchat.

Bare vanlig sms/chat.

Fler som er enig?

Anonymous poster hash: b64c5...811

Jeg skjønner deg.

Samtidig så må en lære å leve med,elller å leve uten.

Selv er jeg mye på nett i perioder,men jeg klarer meg godt uten,i andre. Siden jeg reiser en del,så avhenger det av om jeg har venner og folk rundt meg fysisk. Er ikke i noe land jeg opplever mer avhengighet av fb osv som i Norge. Vi er lukkede mennesker som er "sosiale"på fb.

Trist når du,og andre føler det sånn. Prøv om du kan gjøre noe med det? En kan forandre,eller en må leve med. Men,som sagt,jeg skjønner. Og det gjør mange andre her til lands også,jeg lover !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er bare at selv arbeidsgivere i større grad forventer at man skal ha sosiale profiler som sier noe om deg. Galskap spør du meg, men sånn har det altså blitt.



Anonymous poster hash: 8bc5c...9ff
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første; - det er den dagen du melder deg ut av sosiale medier du vil finne ut hvor mange ekte venner du har.

For det andre; - om det da skulle vise seg å være kun èn venn, så er faktisk denne ene vennen mer verdt enn alle de 1895 Facebook-vennene dine til sammen, og grunn nok i massevis til å holde fast ved. Resten er bare å overse...

Litt satt på spissen naturligvis, men ofte er det faktisk mer riktig enn man tør innrømme. Ingen verken har eller kan ha 1895 venner, det sier seg selv. Og når det så viser seg at opptil flere blant disse, de man trodde var ens ekte nære venner, også svikter deg om du plutselig forlanger at ting skal foregå utenom sosiale medier, ja da er saken opplagt. Slett alt av sosiale medier fra både data og telefon, og begynn å finne på ting med den ene vennen som også er interessert i å ha et ekte liv!

Endret av tsejG
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kun instagram, og da som hobby. Facebook og andre medier har jeg ingen nytte av.



Anonymous poster hash: 40d14...e7e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...