Gå til innhold

Det er så mange som setter hunder foran mennesker


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva i helvete mener du trengs av argumenter for å ha den fornuftige tankegangen at mennesker kommer først når valget står i å redde dyr eller mennesker??

Dette er faktisk ikke et tema det er realistisk, fornuftig eller forsvarlig å diskutere en gang, da det alltid tiltrekker seg folk på feil side (i skyggen av anonymiteten det gir å befinne seg på et nettforum), mens motparten hele tida må innta forsvarsposisjon overfor disse, og resultatet ser man her, hvor bl.a. du maser oppatt og oppatt om de jævla argumentene dine!

Kort og godt, det finnes ingen argumenter for verken det ene eller det andre, kun sunn fornuft, empati overfor våre medmennesker, arts-solidaritet og et hav av andre synonymer som taler for at mennesker kommer foran dyr!!

Nå håper jeg virkelig du klapper igjen brødmøla. Jeg har i utgangspunktet svært lite til overs for folk med dine holdninger, men har likevel prøvd å holde tonen saklig og kontrollert, til nå. Nå gadd jeg imidlertid ikke å være høflig lenger, og med det er mitt siste ord til deg skrevet!

Eneste srgumentet for at mennesker skal komme først er fordi loven sier det. Ikke fordi man må like mennesker best

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva i helvete mener du trengs av argumenter for å ha den fornuftige tankegangen at mennesker kommer først når valget står i å redde dyr eller mennesker??

Dette er faktisk ikke et tema det er realistisk, fornuftig eller forsvarlig å diskutere en gang, da det alltid tiltrekker seg folk på feil side (i skyggen av anonymiteten det gir å befinne seg på et nettforum), mens motparten hele tida må innta forsvarsposisjon overfor disse, og resultatet ser man her, hvor bl.a. du maser oppatt og oppatt om de jævla argumentene dine!

Kort og godt, det finnes ingen argumenter for verken det ene eller det andre, kun sunn fornuft, empati overfor våre medmennesker, arts-solidaritet og et hav av andre synonymer som taler for at mennesker kommer foran dyr!!

Nå håper jeg virkelig du klapper igjen brødmøla. Jeg har i utgangspunktet svært lite til overs for folk med dine holdninger, men har likevel prøvd å holde tonen saklig og kontrollert, til nå. Nå gadd jeg imidlertid ikke å være høflig lenger, og med det er mitt siste ord til deg skrevet!

Interessant at man anser noe som å være så åpenlyst, men likevel kan man ikke argumentere for det. Det er også interessant at man reagerer på saklighet med sinne, bare fordi noen ønsker å diskutere etikk.

Innlegget ditt er forøvrig rapportert.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mye mer glad i katta mi enn fremmede mennesker.

Ts; har du dyr? Jeg skjønte ikke denne tankegangen før jeg fikk dyr selv, men etter å ha fått en katt så skjønner jeg hvor glad det er mulig å bli i dyr.

Jeg er også mye mer glad i katta mi enn fremmede mennesker jeg ikke kjenner. Likevel er jeg ikke i tvil om at jeg ville reddet et fremmed menneske fremfor katta mi.

Anonymous poster hash: 9e889...2bf

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant at man anser noe som å være så åpenlyst, men likevel kan man ikke argumentere for det. Det er også interessant at man reagerer på saklighet med sinne, bare fordi noen ønsker å diskutere etikk.

Innlegget ditt er forøvrig rapportert.

Vet du hva, det er meg knekkende likegyldig hva du anser som interessant i dette. Mennesker som ser høyere verdi i dyr enn andre mennesker er hva jeg pr. definisjon anser som psykisk lidende, og som snarest bør oppsøke psykolog og få behandling for sitt defekte verdisyn.

En annen sak er vel at jeg helt opplagt aldri burde gått inn i denne tråden, og slett ikke ytret noe her, da det jo var like opplagt at folk jeg aldri ville kunnet omgås i det virkelige liv ville bli sure og lei seg av mine kommentarer, og det er jo selvsagt synd.

Rapporter gjerne du, jeg står likefullt fast på mine meninger og det jeg har skrevet i denne tråden. Men jeg skal derimot love å aldri klikke meg inn på liknende tråder, og diskusjoner om dette dritt-temaet skal de berettigede heretter få ha for seg selv...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva, det er meg knekkende likegyldig hva du anser som interessant i dette. Mennesker som ser høyere verdi i dyr enn andre mennesker er hva jeg pr. definisjon anser som psykisk lidende, og som snarest bør oppsøke psykolog og få behandling for sitt defekte verdisyn.

En annen sak er vel at jeg helt opplagt aldri burde gått inn i denne tråden, og slett ikke ytret noe her, da det jo var like opplagt at folk jeg aldri ville kunnet omgås i det virkelige liv ville bli sure og lei seg av mine kommentarer, og det er jo selvsagt synd.

Rapporter gjerne du, jeg står likefullt fast på mine meninger og det jeg har skrevet i denne tråden. Men jeg skal derimot love å aldri klikke meg inn på liknende tråder, og diskusjoner om dette dritt-temaet skal de berettigede heretter få ha for seg selv...

Tviler sterkt på at noen har blitt sure eller lei seg.

Oppgitt tror jeg nok blir det riktige. Meninger man ikke kan underbygge er verdiløse.

Anonymous poster hash: 5d373...d4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det er veldig få som har tid til å tenke rasjonelt i et slikt (urealistisk) scenario, at man i ren refleks hadde gått etter det som står en nærmest, om det så er et dyr eller menneske.

Alternativt at man redder det som er mest sannsynlig at man kan redde. Jeg tror ikke norsk lov sier at du skal ofre ditt eget liv for å redde noen andre. Om man er i en situasjon hvor det å skulle redde en (fremmed) unge mest sannsynlig vil føre til tap av alles liv, men det er en hund i nærheten du kan ta med deg på veien uten å risikere ditt eget liv, blir du nok ikke straffet for ikke å ha reddet ungen. Det samme går nok motsatt vei, om man ser at det er liten sjanse for at det går å redde hunden sin, men det er gjennomførbart å få med seg en fremmed unge, ville man nok ha valgt å redde seg selv og ungen, ikke ofre alle tre for hunden. Ble litt klønete skrevet, men håper poenget kom fram.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer glad i mine dyr enn fremmede mennesker..

Jeg hadde også redda mitt eget dyr (barn) enn en fremmed liten dritt som sikkert ikke hadde gjort det samme for meg uansett.

Anonymous poster hash: a81b1...e70

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller, dyr generelt. Et eks: noen satt og så film i kinosalen, da en mann ble torturert og drept, lo masse folk. Da en hund i filmen døde, var det musestille.

Folk sier: "jeg hadde redda bikkja mi fremfor et fremmed barn", det vet jeg for det har folk sagt på kvinneguiden (om de bare tøffer seg, vel, det kan jo diskuteres). Det er ikke riktig å sette dyr foran mennesker. Selvsagt skal man behandle dyr med respekt, men et menneskebarn f.eks er mye mer verdt!

Og når man føler seg usikker på hva man mener om saken, eller føler at man setter dyr høyere enn mennesker, da er man ikke moralsk.

Anonymous poster hash: fa3cb...fe8

Svigermor setter hunden først i alle settinger.. Ingenting er viktigere enn denne fantastiske hunden.. Skal jeg fortelle at barnebarna har gjort noe bra, så må hun alltid toppe det med noe bra som hunden har gjort før jeg har fått fortalt ferdig..

I tillegg så er det krise for henne at minste barnebarnet ikke kunne brydd seg mindre om denne hunden og overser den totalt.. Hehe.. Blir sjokkert når hunden er viktigere enn å høre hva barnebarna har oppnådd..

Anonymous poster hash: c6079...602

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...