Gå til innhold

Hva spiser dere på 5-2 dietten? Og når man faster


Dolly82

Anbefalte innlegg

Jeg tenker å starte på denne må da jentene mine skal være på ferie med faren i 3 uker..

Har og lest at det kan være lurt med 4 dagers faste i forveien..

Jeg var godt i gang med vektnedgang og trening men datt av når jeg fikk kyssesyka... Gått opp nesten 3 Kg siden mars... Nå er jeg klar og supermotivert

Så hva spiser/drikker man når man faster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker å starte på denne må da jentene mine skal være på ferie med faren i 3 uker..

Har og lest at det kan være lurt med 4 dagers faste i forveien..

Jeg var godt i gang med vektnedgang og trening men datt av når jeg fikk kyssesyka... Gått opp nesten 3 Kg siden mars... Nå er jeg klar og supermotivert

 

Kanskje du skal bruke den motivasjonen til å finne en fremgangsmåte som faktisk funker for deg, ikke til å prøve enda en ekstrem diett som bare får deg til å sprekke?

 

 Så hva spiser/drikker man når man faster?

 

:rolleyes:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke den var ekstrem, men at det var bra for kroppen å faste avogtil, og den har og helsemessige fordeler på mange måter.. På fastedagene skal man jo ligge på 4-600 kalorier og jeg leste det var lurt med proteiner og lite karbohydrater de dagene

Forstår ikke hvorfor jeg skulle sprekke... Gikk opp 2kg fant jeg ut når jeg veide meg i dag etter kyssesyka i mars... Og har egentlig holdt vekta stabil hele tiden uten å trene eller gjøre noe som helst... Før kyssesyka trente jeg 4-5 ggr i uken

Har ingen problemer med å telle kalorier eller klare meg på lite..

Men prøvde meg på faste i dag og det har gått supert... 500 kalorier har jeg spist/drukket..

Usikker på om det er lurt å faste i flere dager, da dette var nevnt bare en plass der jeg har lest om den...

Lurer på om jeg skal holde meg til 1000 kcal under forbrenning de dagene jeg skal spise vanlig? Eller bør jeg spise mer?

Skal faste på mandag og torsdag tenker jeg.. Og kun tur og ikke hard trening på fastedagene

Endret av Dolly82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal bruke den motivasjonen til å finne en fremgangsmåte som faktisk funker for deg, ikke til å prøve enda en ekstrem diett som bare får deg til å sprekke?

 

 

:rolleyes:

5:2 dietten er overhode ikke ekstrem. Hvor får du det ifra?

 

5:2 dietten var aldri ment som en diett, men som en fast livsstilsendring. Det er sunt for kroppen å faste. (Så lenge man ikke overdriver selvfølgelig). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke den var ekstrem, men at det var bra for kroppen å faste avogtil, og den har og helsemessige fordeler på mange måter.. På fastedagene skal man jo ligge på 4-600 kalorier og jeg leste det var lurt med proteiner og lite karbohydrater de dagene

Forstår ikke hvorfor jeg skulle sprekke... Gikk opp 2kg fant jeg ut når jeg veide meg i dag etter kyssesyka i mars... Og har egentlig holdt vekta stabil hele tiden uten å trene eller gjøre noe som helst... Før kyssesyka trente jeg 4-5 ggr i uken

Har ingen problemer med å telle kalorier eller klare meg på lite..

Men prøvde meg på faste i dag og det har gått supert... 500 kalorier har jeg spist/drukket..

Usikker på om det er lurt å faste i flere dager, da dette var nevnt bare en plass der jeg har lest om den...

Lurer på om jeg skal holde meg til 1000 kcal under forbrenning de dagene jeg skal spise vanlig? Eller bør jeg spise mer?

Skal faste på mandag og torsdag tenker jeg.. Og kun tur og ikke hard trening på fastedagene

 

De dagene du ikke faster, skal du spise normalt. Altså slik du vanligvis gjør for å verken å gå opp eller ned i vekt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...