Gå til innhold

Min gode venninne veier 65 kg og er 170 cm høy - lubben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun er ikke lubben. Du kan ikke forvente at hun skal få flat mage etter en fødsel. De fleste som har født får aldri den flate magen tilbake fordi magen du snakker om er løshud som følger av at huden.. altså magen har strekt seg pga graviditeten. Når babyen fødes går magen ned men mye av det løse huden blir sittende igjen. Man kan få det mindre men i de fleste tilfeller blir den aldri helt borte som regel. Dette vil du merke selv når du får barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kropper er forskjellige, og jeg henger meg på TS her. I stedet for å ta det for gitt at hun har forferdelige ondsinnede hensikter, og fullstendig forskrudde forestillinger, så kan man jo gi tips til hvordan hun kan motivere denne venninnen. TS sier jo faktisk at venninnen IKKE ER FORNØYD med kroppen sin, og da spiller det vel ingen rolle om disse målene er godt innenfor normalen. TS har ikke sagt venninnen er overvektig eller feit, bare at hun har litt ekstra på kroppen og er i dårligere form, og ønsker å motivere venninnen til å komme tilbake til hvor hun trives.

 

Jeg synes du er en kjempegod venn TS! Jeg håper at hvis jeg får barn, eller bare legger på meg så mye at jeg blir ukomfortabel at jeg har venninner som gjør det samme for meg. Det er jo best å være ærlig!

 

Hvis jeg var deg ville jeg forsøkt å lage en "avtale" om at dere skal trene sammen. Spesielt jogging. Hvis hun skal litt ned i vekt begynn i hvert fall med jogging, så kan hun deffe kroppen på treningssenter når hun er bedre i gang. Si at det hadde vært kult om dere kunne hatt en avtale med hverandre, si du blir motivert av å ha en treningskompis. Det må ikke være en langtur når hun har barna, hun kan trene kortere. Hjelp henne å finne løsninger! Evt kan du foreslå joggevogner så barna kan være med. Eller bare trille en veldig lang tur for eksempel. 

 

Kostholdet er det viktigste, men etter hva du sier så spiser hun vel normalt. 

 

Stå på TS! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro hun er mer opptatt av babyen enn å ha flat mage. Sikker på hun ønsker motiverende sms fra deg?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Godjente

Nei, ikke direkte..men før i tiden pleide vi å trene sammen og ha på oss smale kjoler og skjørt - og trange jeans.

Litt trist å nå se at hun har så mye fett i og rundt magen og midjen. Epleform som disser..hun nevner ofte at hun nå ikkecer fornøyd med kroppen så vil jo forsøke å inspirere litt.

Før skled hun inn i str 36/S / nå presser hun seg såvidt inn i str 38/M. Magen henger da utenfor og tydelig presses inn...

Anonymous poster hash: 93c72...132

Hun har sikkert andre verdier i livet hun setter mer pris på nå enn kroppshysteriet!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gode venninne fikk sitt første barn for 2 år siden. Hun er 170 cm høy og har normal slank kroppsbygning.

Før barnet ble til veide hun 58 kg og jogget med over ute (i byen) 3 ganger i uken (45 min ca).

Etter svangerskap og barn er det ikke like gøy med trening..hun sa opp helsesenter (støttemedlem) og liker best å jogge alene ute. Men det blir ikke like regelmessig som før.

Hun koser seg med sunn mat og vin et par gng/mnd men den strenge kontrollen og friheten hun hadde før barnet kom er nå borte.

Men skylder hun på barnet eller er hun lat og passiv?

Magen hennes er som et eple/står it som en ball..mye fett som disser der - men keisersnittet bør vel ha "lagt seg" nå?

Hun jogger i vanlig tempo 4-5 ganger i uken annenhver uke. Fordi hun og samboeren splittet lag da oppussing og baby ble for mye for de.

Savner løpeturene med henne men de har blitt færre nå...

Selv er jeg in shape og er 173 cm og veier 59 kg og har rimelig "flat" mage :)

Hvilke tips kan jeg gi henne annet enn å forsøke å inspirere litt via sms/MMS?

Anonymous poster hash: 93c72...132

 

Du mener det nok bare godt, men kan du ikke oppmuntre henne til å ta med barnet i barnevogn, så kan dere gå tur/jogge litt sammen?

Ellers bør du ikke nevne det som står skrevet her, med mindre hun har spurt deg om hjelp? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor bryr du deg så mye om hva din venninne veier? Kan du ikke fokusere på deg selv heller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Offtopic, men det var en veldig merkelig kombinasjon? :fnise:

Anonymous poster hash: f5fec...2ac

Streng kontroll med mat og spising - og frihet til å trene når man vil...;)

Anonymous poster hash: 93c72...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok du vil ha tips, du skal få tips. Hun må spise sunnere, kutte ut sjokolade etc. Og prøve å bevege å seg mer de ukene hn har barnet også. Kanskje gå lange trilleturer eller få noen (deg) til å passe ungen så hun kan jogge 1-2 ganger i uka.

Et annet tips: Hun kan lære å like den nye kroppen sin, da den er et resultat av at hun har gjort noe av det største man kan gjøre, nemlig å sette et barn til verden.

Et tips til: Du kan drite i å få henne til å slanke seg, og akseptere at hun ikke kan gå i smale kjoler i str 36 lenger. Gå i skinny jeans i str 36 sjæl og la henne ha mammakroppen sin i fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er idealvekten for kvinne på 170 cm?

Normalbygd - 30-årene.

Anonymous poster hash: 93c72...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...