Gå til innhold

Min gode venninne veier 65 kg og er 170 cm høy - lubben?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min gode venninne fikk sitt første barn for 2 år siden. Hun er 170 cm høy og har normal slank kroppsbygning.

Før barnet ble til veide hun 58 kg og jogget med over ute (i byen) 3 ganger i uken (45 min ca).

Etter svangerskap og barn er det ikke like gøy med trening..hun sa opp helsesenter (støttemedlem) og liker best å jogge alene ute. Men det blir ikke like regelmessig som før.

Hun koser seg med sunn mat og vin et par gng/mnd men den strenge kontrollen og friheten hun hadde før barnet kom er nå borte.

Men skylder hun på barnet eller er hun lat og passiv?

Magen hennes er som et eple/står it som en ball..mye fett som disser der - men keisersnittet bør vel ha "lagt seg" nå?

Hun jogger i vanlig tempo 4-5 ganger i uken annenhver uke. Fordi hun og samboeren splittet lag da oppussing og baby ble for mye for de.

Savner løpeturene med henne men de har blitt færre nå...

Selv er jeg in shape og er 173 cm og veier 59 kg og har rimelig "flat" mage :)

Hvilke tips kan jeg gi henne annet enn å forsøke å inspirere litt via sms/MMS?

Anonymous poster hash: 93c72...132

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hun bedt om tips? Hvis ikke synes jeg du skal holde kjeft.

Anonymous poster hash: 29764...939

 

Har TS bedt om denne typen tips? Hvis ikke synes jeg du skal holde kjeft.

Anonymous poster hash: 78200...8cb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ærlig talt! Har hun bedt deg om dette? Hvis ikke syns jeg du skal holde kjeft.

Anonymous poster hash: caf27...654

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke din sak hvor mye venninnen din veier. Kanskje er hun fornøyd. 



Anonymous poster hash: 7db2e...084
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å tro at hun har mye fett som disser med det vekt-høydeforholdet. Heller ikke at hun har faretruende eplemage. Hun er helt normalvektig. Hun rekker ikke trene like mye som før hun fikk barn, men hvis hun trener 4-5 ganger per uke annenhver uke, så skulle hun ikke trenge å bekymre seg for helsa. Kanskje hun har fått andre verdier enn kropps- og ernæringsfiksering etter at hun fikk barn og gjennomgikk et samlivsbrudd. 

 

Hvis hun ikke har bedt deg om hjelp - la det være. 



Anonymous poster hash: d54b1...f09
  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, ikke direkte..men før i tiden pleide vi å trene sammen og ha på oss smale kjoler og skjørt - og trange jeans.

Litt trist å nå se at hun har så mye fett i og rundt magen og midjen. Epleform som disser..hun nevner ofte at hun nå ikkecer fornøyd med kroppen så vil jo forsøke å inspirere litt.

Før skled hun inn i str 36/S / nå presser hun seg såvidt inn i str 38/M. Magen henger da utenfor og tydelig presses inn...

Anonymous poster hash: 93c72...132

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nekter å tro at hun har mye fett som disser med det vekt-høydeforholdet. Heller ikke at hun har faretruende eplemage. Hun er helt normalvektig. Hun rekker ikke trene like mye som før hun fikk barn, men hvis hun trener 4-5 ganger per uke annenhver uke, så skulle hun ikke trenge å bekymre seg for helsa. Kanskje hun har fått andre verdier enn kropps- og ernæringsfiksering etter at hun fikk barn og gjennomgikk et samlivsbrudd.

Hvis hun ikke har bedt deg om hjelp - la det være.

Anonymous poster hash: d54b1...f09

For oss som er litt kroposfikserte vil jeg si at magen hennes er trist stor og "blubbet".

Hun har barna annenhver uke så hun legger joggingen til uken hun ikke har barna.

Anonymous poster hash: 93c72...132

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor synes du hun er lubben? Hun virker da ha en helt normal  kroppsvekt!

 

Er ikke rart det er mye kropps hysteri/press/hets når til å med bestevenninner skal kritisere hverandre!

Makan... 



Anonymous poster hash: 159e8...def
  • Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke direkte..men før i tiden pleide vi å trene sammen og ha på oss smale kjoler og skjørt - og trange jeans.

Litt trist å nå se at hun har så mye fett i og rundt magen og midjen. Epleform som disser..hun nevner ofte at hun nå ikkecer fornøyd med kroppen så vil jo forsøke å inspirere litt.

Før skled hun inn i str 36/S / nå presser hun seg såvidt inn i str 38/M. Magen henger da utenfor og tydelig presses inn...

Anonymous poster hash: 93c72...132

Takk gode gud for at du ikke er min venninne! 

Anonymous poster hash: 159e8...def

  • Liker 49
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Hun er ikke lubben

2. det er kosthold og ikke trening som er avgjørende for hvor mye man går opp eller ned i vekt. 

3. synes du bare skal holde kjeft og konsentrere deg om noe helt annet.



Anonymous poster hash: 928bc...865
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For oss som er litt kroposfikserte vil jeg si at magen hennes er trist stor og "blubbet".

Hun har barna annenhver uke så hun legger joggingen til uken hun ikke har barna.

Anonymous poster hash: 93c72...132

Ikke oss. Verken her inne eller i omtale av deg og din venninne. Dette dreier seg om deg og ditt i-landsproblem.  Som tidligere sagt: kanskje hun har fått andre verdier. 

Anonymous poster hash: d54b1...f09

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av ei venninne. OMG. Så det er DET som betyr noe, hvor flat magen er??

 

Hun har fått baby, kroppen forandres for alltid. Tror du må gå av din høye hest her.



Anonymous poster hash: 10222...7af
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En kvinne på 170 som er 65 kg har en BMI på 22,5. Det er i nedre sjikt av normalvekt.

 

 

At magen til en kvinne som har født er "blubbete" er normalt.

 

 

Din venninne er helt normal. 

 

Du virker å ha et noe spesielt kroppsfokus.

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hun høres lubben ut. Det gjør henne en tjeneste på sikt ved å presse litt på. Alt for mange kvinner, særlig etter graviditet, forfaller fullstendig og legger på seg mange kilo. Utseende forfaller fullstendig, de mister draget på menn og blir gamle og bitre. Hjelp venninnen din og få henne slank igjen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

smiley-signs043.gif

Anonymous poster hash: fbd7c...8b9

 

Sant det. Vi kan jo ikke risikere at de blir blubbete  :fnise:

Anonymous poster hash: d54b1...f09

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basert på tallene er hun definitivt lubben!



Anonymous poster hash: 63224...715
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS

 

Disse leste kun at hun hadde født..du var in shape..du var den store synderen.

Da gikk de glipp av at du ville støtte din venninne og få hennes humør opp.

 

Jeg synes det er flott at du vil få henne in shape igjen...noe hun selv har sagt hun ønsker så gjerne selv.

 

Du sier hun er nede pga at hun har gått fra sambo osv. Det du kan gjøre er å være der for henne slik at hun reiser seg psykisk opp igjen først. Deretter kan dere løfte opp hverandre opp fysisk. Joggeturene blir som før igjen.. :)

 



Anonymous poster hash: 4380e...2c3
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS, du høres ekstremt spesiell ut (ikke på den gode måten).



Anonymous poster hash: 59fb3...c70
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...