Gå til innhold

Dere som er slanke: hva spiser dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det må være utrolig trist å være kvinne. Spise så lite... 

 

Er 190 høy og veier ca. 88-89 kg. En vanlig dag for meg er 5-6 egg, 100 g bacon og 5-6 skiver til frokost. Et par baguetter til lunsj med en proteinshake. 3-4 bananer før trening. En proteinshake etter trening. 600-1000g kjøttt med tilbehør (potet, ris, pasta) til middag. Griller meg det jeg har lyst på til kvelds. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det må være utrolig trist å være kvinne. Spise så lite... 

 

Er 190 høy og veier ca. 88-89 kg. En vanlig dag for meg er 5-6 egg, 100 g bacon og 5-6 skiver til frokost. Et par baguetter til lunsj med en proteinshake. 3-4 bananer før trening. En proteinshake etter trening. 600-1000g kjøttt med tilbehør (potet, ris, pasta) til middag. Griller meg det jeg har lyst på til kvelds. 

Absolutt ikke trist, er så glad jeg slipper å proppe i meg like mye som det der! Det hadde jeg rett og slett ikke orka, ville nok blitt tynn som ei sild. Jeg juksa mye med proteinshaker og barer da jeg trente mye i min ungdom, for det tar tid å lage all den maten og man bli jo lei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være utrolig trist å være kvinne. Spise så lite... 

 

Er 190 høy og veier ca. 88-89 kg. En vanlig dag for meg er 5-6 egg, 100 g bacon og 5-6 skiver til frokost. Et par baguetter til lunsj med en proteinshake. 3-4 bananer før trening. En proteinshake etter trening. 600-1000g kjøttt med tilbehør (potet, ris, pasta) til middag. Griller meg det jeg har lyst på til kvelds. 

 

Du er ikke den første som har sagt dette, men vanligvis kommer det i form av hjertesukk fra den motsatte siden, fra små kvinner. Problemstillingen er dog absurd. Hvor mye man kan/bør/vil spise vil være proporsjonal med kroppsstørrelsen om man har en sunn appetitt. Man kan få like mye nytelse fra en liten som fra en stor porsjon mat. At vi tillegger mengden mat verdi i seg selv har nok mye med standard-porsjoner på restauranter, vaner og forventninger å gjøre. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Det må være utrolig trist å være kvinne. Spise så lite... 

 

Er 190 høy og veier ca. 88-89 kg. En vanlig dag for meg er 5-6 egg, 100 g bacon og 5-6 skiver til frokost. Et par baguetter til lunsj med en proteinshake. 3-4 bananer før trening. En proteinshake etter trening. 600-1000g kjøttt med tilbehør (potet, ris, pasta) til middag. Griller meg det jeg har lyst på til kvelds. 

 

Det der hørtes i alle fall trist ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror ikke "jeg spiser det jeg vil" svar hjelper TS. Dere spiser fortsatt ikke nok til å legge på dere 100kg, så det er ikke som om dere spiser ubegrenset.

 

Å skrive hva man kan spise på det meste hjelper heller ikke. Jeg kunne sikkert spist 10 poser potetgull en dag om jeg prøvde, men det representerer ikke mitt gjennomsnittlige kosthold

Anonymous poster hash: 304a9...c36

 

 

 

 

Ja, nettopp. Og det er jo nettopp mengen TS spør etter. Da hjelper det null og niks at folk skriver at de spiser hva de vil. Det gjør jo det overvektige også.

Anonymous poster hash: 304a9...c36

 

 

Men jeg spiser hva jeg vil. Jeg syns det er litt latterlig at folk tror at slanke folk går rundt og passer på hva de får i seg hele tiden og ikke kan unne seg noe godt, og ikke kan spise store mengder. Jeg er slank og jeg spiser det jeg har lyst på, og noen dager kan jeg finne på å overspise også, når jeg føler for det.

 

Jeg trener sjelden, har ikke hatt mulighet til å trene det siste året, MEN, jeg er en som rører mye på meg, liker ikke å ta snarveier og lette løsninger i hverdagen, så jeg beveger meg en del. 

Anonymous poster hash: ddd47...895

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser sunt vegansk. Kan spise så mye jeg vil  :fnise:



Anonymous poster hash: c06d9...bd0
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være utrolig trist å være kvinne. Spise så lite... 

 

Er 190 høy og veier ca. 88-89 kg. En vanlig dag for meg er 5-6 egg, 100 g bacon og 5-6 skiver til frokost. Et par baguetter til lunsj med en proteinshake. 3-4 bananer før trening. En proteinshake etter trening. 600-1000g kjøttt med tilbehør (potet, ris, pasta) til middag. Griller meg det jeg har lyst på til kvelds. 

 

Ikke egentlig. Er man mett, så føler man ikke for å spise noe mer. Jeg er egentlig glad jeg ikke trenger å spise mer, for jeg liker ikke lage og styre med mat.

 

 

 

Men jeg spiser hva jeg vil. Jeg syns det er litt latterlig at folk tror at slanke folk går rundt og passer på hva de får i seg hele tiden og ikke kan unne seg noe godt, og ikke kan spise store mengder. Jeg er slank og jeg spiser det jeg har lyst på, og noen dager kan jeg finne på å overspise også, når jeg føler for det.

 

Jeg trener sjelden, har ikke hatt mulighet til å trene det siste året, MEN, jeg er en som rører mye på meg, liker ikke å ta snarveier og lette løsninger i hverdagen, så jeg beveger meg en del. 

Anonymous poster hash: ddd47...895

 

 

Snakk om å bomme på poenget totalt. Ja, du kan spise hva du vil og trenger ikke passe kalorier. Dette gjelde ikke for en overvektig som vil gå ned i vekt. Derfor hjelper det om denne overvektige får vite hva "det jeg vil er". "Det jeg vil" sier absolutt ingenting om hvordan mengende er i forhold til det den overvektige spiser.

 

"Det jeg vil" er også en ganske vag ting å si. For noen betyr det sjokolade hele dagen, for andre betyr det rett og slett et sunt kosthold.

 

Derfor er den type innlegg helt bortkastet for TS

Anonymous poster hash: 304a9...c36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakk om å bomme på poenget totalt. Ja, du kan spise hva du vil og trenger ikke passe kalorier. Dette gjelde ikke for en overvektig som vil gå ned i vekt. Derfor hjelper det om denne overvektige får vite hva "det jeg vil er". "Det jeg vil" sier absolutt ingenting om hvordan mengende er i forhold til det den overvektige spiser.

 

"Det jeg vil" er også en ganske vag ting å si. For noen betyr det sjokolade hele dagen, for andre betyr det rett og slett et sunt kosthold.

 

Derfor er den type innlegg helt bortkastet for TS

Anonymous poster hash: 304a9...c36

 

 

Jeg spiser hva jeg vil, og jeg spiser ikke lite heller, men at jeg har slank har nok mye å gjøre at jeg beveger meg mye, etc., og spiser mindre noen dager. Egentlig burde TS formulert spørsmålet annerledes, ikke spurt hva slanke spiser, men hva folk spiser for å holde seg slank. At jeg forteller TS hvor mye og hva jeg spiser, hjelper lite, folk er forskjellige og lever så forskjellige liv, at du uansett ikke får fasiten på hvordan en skal holde seg slank av å lese kommentarene her. 

 

Vil en ned i vekt og/eller har vanskeligheter med å opprettholde en normalvekt, må en jo begynne å kontrollere kcal-inntaket, vite hvor mye/lite kcal en må spise for å gå ned i vekt eller for å opprettholde vekten.

 

Dessuten, at du mener det er bortkastet, er irrelevant for meg. Jeg spiser uansett hva jeg vil. 

Anonymous poster hash: ddd47...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg spiser hva jeg vil, og jeg spiser ikke lite heller, men at jeg har slank har nok mye å gjøre at jeg beveger meg mye, etc., og spiser mindre noen dager. Egentlig burde TS formulert spørsmålet annerledes, ikke spurt hva slanke spiser, men hva folk spiser for å holde seg slank. At jeg forteller TS hvor mye og hva jeg spiser, hjelper lite, folk er forskjellige og lever så forskjellige liv, at du uansett ikke får fasiten på hvordan en skal holde seg slank av å lese kommentarene her. 

 

Vil en ned i vekt og/eller har vanskeligheter med å opprettholde en normalvekt, må en jo begynne å kontrollere kcal-inntaket, vite hvor mye/lite kcal en må spise for å gå ned i vekt eller for å opprettholde vekten.

 

Dessuten, at du mener det er bortkastet, er irrelevant for meg. Jeg spiser uansett hva jeg vil. 

Anonymous poster hash: ddd47...895

 

 

Oi, du er virkelig blåst i hodet som enda ikke skjønner det

Anonymous poster hash: 304a9...c36

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Oi, du er virkelig blåst i hodet som enda ikke skjønner det

Anonymous poster hash: 304a9...c36

 

 

Poenget ditt var ikke så avansert, at det skal kunne misforståes, men du fremstår selv som rimelig "enkel" som ikke klarte å forstå hva jeg ville fram til, og særlig raffinert fremstår du heller ikke som. 

Anonymous poster hash: ddd47...895

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være utrolig trist å være kvinne. Spise så lite...

Er 190 høy og veier ca. 88-89 kg. En vanlig dag for meg er 5-6 egg, 100 g bacon og 5-6 skiver til frokost. Et par baguetter til lunsj med en proteinshake. 3-4 bananer før trening. En proteinshake etter trening. 600-1000g kjøttt med tilbehør (potet, ris, pasta) til middag. Griller meg det jeg har lyst på til kvelds.

Blir fort dyrt å spise seg mett, da!:0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg spist 2 brødskiver med kjøttpølse og majones, ett rundstykke med avokado, salat og naturell kyllingpålegg, taco (kjøttet uten krydder) og en del m's.

 

Er ganske slank, men har litt magefett :D Veier 55 kilo! 163 høy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer så mye, den ene dagen kan det være 2 rundstykker med ost til frokost, sjokolade til lunsj, middag og noe til kvelds. I dag har det vært et halvt eple til frokost, en rute med kvikklunsj sjokolade og 2 pomfri. 

 

Men, jeg spiser det jeg vil, men i mindre porsjoner. Spiser selvsagt mer frukt og grønt enn godteri i kvantum, men enkelte dager er det bare snop, andre dager ingenting. 

 

174, 54kg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Idja

Det må være utrolig trist å være kvinne. Spise så lite...

Er 190 høy og veier ca. 88-89 kg. En vanlig dag for meg er 5-6 egg, 100 g bacon og 5-6 skiver til frokost. Et par baguetter til lunsj med en proteinshake. 3-4 bananer før trening. En proteinshake etter trening. 600-1000g kjøttt med tilbehør (potet, ris, pasta) til middag. Griller meg det jeg har lyst på til kvelds.

Vet du, ja, jeg syns faktisk det er kjipt! Nå spiser riktignok du mye mer enn jeg har ønske om, men jeg er ofte misunnelig på gutta på jobb for eksempel som kan unne seg fire brødskiver til lunsj flere glass melk, større middagsmåltider etc og likevel være slanke. Jeg har nok apetitten til en mann... :ler: jeg spiser alltid mindre enn jeg har lyst på, og det er jo egentlig litt kjipt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

167-53kg

Spiser egentlig alt og spiser til jeg er så mett at jeg nesten ruller avgårde :fnise:

Ta idag for eksempel:
Frokost:
1 porsjon havregrøt med blåbær (tilsvarer ca 2 poser av type "ferdig grøt") + 2 bananer & 2ss cottage cheese.

Lunsj: 3 skiver grovt brød med ost & skinke

Mm: 1 skive grovt -leverpostei

Middag: 2 skåler lapskaus

 

Mm-2 skiver grovt brød m skinke

Kvelds: 2 grove brødskiver m ost

Nå sliter jeg litt med å spise ordentlig, da jeg trakk jeksel forrige uke og er enda litt øm :fnise:
Om jeg hadde hatt mer rester fra middagen så ville jeg ha spist det til kvelds også.

Har også drukket litt cola, 1 kaffe, men også mye usøtet grønn te mellom måltidene x)
Planen i morgen er iallefall å ha torsk,potet og grønnsaker til middag, frokosten blir vel det samme...
Finnes ikke Nei-mat, spiser det jeg vil, når jeg føler for det. ^^
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Ikke våken nok til det nei.

Lunsj: Kaker, sjokolader, godterier, potetgull, etc....

Middag: Ferdiggreier. Kaker, sjokolader, godterier, potetgull, etc...

Kvelds: Kaker, sjokolader, godterier, potetgull, etc...

 

Trening: Hva er det for no rart?

 

:fnise:

 

162, 49 kilo

 

 

Javisst er du slank, men kroppen din har det virkelig ikke bra.

Anonymous poster hash: 38ca6...f1b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjestvest

 

Javisst er du slank, men kroppen din har det virkelig ikke bra.

Anonymous poster hash: 38ca6...f1b

 

 

Rart. Ifølge legen har den det utmerket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart. Ifølge legen har den det utmerket. 

 

I dag, kanskje.

Etter noen flere år på det viset - neppe.

Anonymous poster hash: 38ca6...f1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

 

I dag, kanskje.

Etter noen flere år på det viset - neppe.

Anonymous poster hash: 38ca6...f1b

 

 

Sa eksperten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart. Ifølge legen har den det utmerket. 

 

Ikke alle som liker å lese at noen ikke legger på seg av å spise hva som helst vettu. Noen blir rett og slett furten. 

Anonymous poster hash: b1bf5...d12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...