Gå til innhold

Dere som er slanke: hva spiser dere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tja, veldig glad i å drikke kaffe og vann da, viktig å drikke masse tror jeg.

 

Og så elsker jeg grønnsaker av alle slag, og fisk, og nøtter. Blir mye sånne wokmixer med laks, tunfisk og kylling. Har aldri vært glad i brødskiver. Så jevnt over spiser jeg kanskje litt lite karbohydrater i forhold til en del andre nordmenn.

 

Er også glad i å gå og løpe, og har hunder som jeg må ut med så det blir en del aktivitet. Er man aktiv har man lyst på lett mat, det er en teori jeg har.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 166 og veier 55 kg, og trener rundt 3-5 ganger i uka. Jeg spiser som regel 5 måltider om dagen. Kan jo skrive hva jeg har spist i dag:

 

frokost: 2 hatting ekstra grove rundstykker med leverpostei og makrell i tomat. 1 glass ekstra lett melk. 1 Eple.

 

Lunsj: 1 skål med all bran(frokostblanding) og en banan.

 

Lunsj 2: 1 boks(250g) mager cottage cheese med eple, pære og vaniljesmak.

 

Middag: Laksepasta. Bruke grov pasta, og hadde litt grønnsaker ved siden av.

 

Også kommer jeg til å spise kveldsmat før jeg legger meg.

 

Trente 45 min styrke med 30 min oppvarming i dag. Passer også på å spise frukt og grønt hver dag og drikker minst 8 glass vann. 

 

Jeg prøver å holde meg unna halvfabrikata og ferdigmat, men i en travel hverdag er det ikke alltid like lett. Prøver også å begrense inntaket av sukker, salt, hvete og mettet fett. Dager jeg trener passer jeg på å få i meg litt flere proteiner. Ellers anbefaler jeg trege karbohydrater(havre f.eks). Det holder deg mett lenge. Velg også magre produkter til fordel for de originale. Spis mye frukt og grønt og drikk mye vann! Lykke til :)

Endret av urenluren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

172.cm og 58 kg. Spiser hva jeg vil, men prøver å ikke spise godteri på hverdagene.

Trener 2-3 ganger i uken.  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et par brødskiver med pålegg og hjemmelaget middag hver dag. Middag av kyllingfileter, karbonadedeig, biff, fiskefileter os.v. Og ca 5 liter melk i uka.

Spiser også all mulig shitmat, men i små mengder om gangen, og trener masse. Spiser minst 1 pose potetgull i uka, pluss 1 liter brus, og 2 melkesjokoladeplater eller lignende. Idag ble det f.eks. en brus og igår en dessert på restaurant. Ikke sunt, but I don't caaaare.



Anonymous poster hash: e9233...913
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg lurer litt på det samme egentlig.

 

Jeg er 14 år, 168.4 cm over bakken og veier 55.4 kg. Jeg har alltid ligget på ca 50 kg, så jeg syntes det er veldig rart... Hva spiste jeg før liksom??? I det siste har jeg prøvd meg på en diett i tillegg så har jeg gjort 100 squats hver dag, men har bare gått opp i vekt og fått større lår, så jeg skjønner ingenting...

 

Vanligvis spiser jeg lite brødmat, pasta og potet så hver dag spiser jeg ca dette:

 

Frokost kl 11:30(spiser frokost på skolen): 1 banan i skiver med litt kromli og melk eller en god porsjon havegryn med honning. 

 

Lunsj 14 :30: 1 eple, en banan eller annen frukt hvis vi har det i huset.

 

middag: (kommer ann på hva vi skal ha) men prøver å spise mest mulig grønt

 

(tar kanskje en liten sjokolade til kvelds, men det er skjeldent)

Noen som vet hva jeg gjør feil? Hvorfor går jeg opp i vekt?

 

 



Anonymous poster hash: 79ab7...261
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 173cm høy og veier 56kg.
Frokost: 1 brødskive med egg, to gulrøtter, melk
Lunsj: To knekkebrød med salami/ost, to frukt, litt nøtter
Middag: Diverse fisk/kjøtt + grønnsaker
Spiser ikke kvelds, men spiser som regel litt godteri hver dag. Ikke akkurat så bra for kroppen, men går nok generelt i kaloriunderskudd.. Sliter med å få i meg nok (sunn) mat.



Anonymous poster hash: d1771...a2c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 14 år, 168.4 cm over bakken og veier 55.4 kg. Jeg har alltid ligget på ca 50 kg, så jeg syntes det er veldig rart... Hva spiste jeg før liksom??? I det siste har jeg prøvd meg på en diett i tillegg så har jeg gjort 100 squats hver dag, men har bare gått opp i vekt og fått større lår, så jeg skjønner ingenting...

 

Vanligvis spiser jeg lite brødmat, pasta og potet så hver dag spiser jeg ca dette:

 

Frokost kl 11:30(spiser frokost på skolen): 1 banan i skiver med litt kromli og melk eller en god porsjon havegryn med honning. 

 

Lunsj 14 :30: 1 eple, en banan eller annen frukt hvis vi har det i huset.

 

middag: (kommer ann på hva vi skal ha) men prøver å spise mest mulig grønt

 

(tar kanskje en liten sjokolade til kvelds, men det er skjeldent)

Noen som vet hva jeg gjør feil? Hvorfor går jeg opp i vekt?

 

Anonymous poster hash: 79ab7...261

 

 

1 - du er for ung for dette forumet og ditt og mitt innlegg kommer nok til å bli slettet. Snakk heller med foreldrene dine, eller helsesøster på skolen.

2 - du er i ferd med bli en kvinne og du skal gå opp i vekt. Med din høyde vil du være undervektig ved å veie 50 kilo.

3 - du skal ikke gå på diett når du er 14 år, hjernen og kroppen din utvikler seg fremdeles og du skal ikke begrense matinntaket.

4 - du spiser altfor lite og altfor ensformig.

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei, jeg lurer litt på det samme egentlig.

 

Jeg er 14 år, 168.4 cm over bakken og veier 55.4 kg. Jeg har alltid ligget på ca 50 kg, så jeg syntes det er veldig rart... Hva spiste jeg før liksom??? I det siste har jeg prøvd meg på en diett i tillegg så har jeg gjort 100 squats hver dag, men har bare gått opp i vekt og fått større lår, så jeg skjønner ingenting...

 

Vanligvis spiser jeg lite brødmat, pasta og potet så hver dag spiser jeg ca dette:

 

Frokost kl 11:30(spiser frokost på skolen): 1 banan i skiver med litt kromli og melk eller en god porsjon havegryn med honning. 

 

Lunsj 14 :30: 1 eple, en banan eller annen frukt hvis vi har det i huset.

 

middag: (kommer ann på hva vi skal ha) men prøver å spise mest mulig grønt

 

(tar kanskje en liten sjokolade til kvelds, men det er skjeldent)

Noen som vet hva jeg gjør feil? Hvorfor går jeg opp i vekt?

 

 

Anonymous poster hash: 79ab7...261

 

Det er alderen. Barnekroppen blir en voksenkropp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Havregrøt (med proteinpulver, peanøttsmør, nøtter, bær, frukt, sukkerfritt syltetøy, tyrkisk yoghurt)

Kylling, kjøtt, fisk, bogskinke, spekeskinke, speltlomper, poteter, ris, grønnsaker, philadelphia light, peanøttpulver, egg.

Lager masse rart med mandelmel, sukrin gold, sukkerfri sjokolade, egg, bittelitt hvetemel og alle andre rare produkter.



Anonymous poster hash: c6786...a3c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke "jeg spiser det jeg vil" svar hjelper TS. Dere spiser fortsatt ikke nok til å legge på dere 100kg, så det er ikke som om dere spiser ubegrenset.

 

Å skrive hva man kan spise på det meste hjelper heller ikke. Jeg kunne sikkert spist 10 poser potetgull en dag om jeg prøvde, men det representerer ikke mitt gjennomsnittlige kosthold



Anonymous poster hash: 304a9...c36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror ikke "jeg spiser det jeg vil" svar hjelper TS. Dere spiser fortsatt ikke nok til å legge på dere 100kg, så det er ikke som om dere spiser ubegrenset.

 

Å skrive hva man kan spise på det meste hjelper heller ikke. Jeg kunne sikkert spist 10 poser potetgull en dag om jeg prøvde, men det representerer ikke mitt gjennomsnittlige kosthold

Anonymous poster hash: 304a9...c36

 

Jeg kan spise "det jeg vil" FORDI og PÅ GRUNN AV at jeg begrenser mengden. (Ikke pga. fornuft, men fordi jeg aldri har overspist og utvidet magesekken - jeg blir derfor raskt mett.) Et svar med "jeg kan spise hva jeg vil" kan være et svar fra et sunt menneske, som ikke går på diett. Jeg blir mer bekymret når jeg leser stramme dagsmenyer.

 

Legger merke til at "alle" rundt meg spiser mye større mengder mat enn meg. Likevel klager de på at de ikke forstår hvorfor de legger på seg. Det er også viktig å kjenne på følelsen kroppen sender ut når man spiser gotteri og søppelmat. Jeg blir dorsk, lat, oppblåst og føler meg tung i kroppen. Dette gjør at jeg med letthet oftest velger mat kroppen min har godt av.

 

I tillegg til mat, liker jeg å trene og jeg legger inn mye hverdagstrim i løpet av dagen. Går/løper i trapper (tar aldri heis eller rulletrapp), går/sykler isteden for kjøre bil på korte turer osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan spise "det jeg vil" FORDI og PÅ GRUNN AV at jeg begrenser mengden. (Ikke pga. fornuft, men fordi jeg aldri har overspist og utvidet magesekken - jeg blir derfor raskt mett.) Et svar med "jeg kan spise hva jeg vil" kan være et svar fra et sunt menneske, som ikke går på diett.

 

Ja, nettopp. Og det er jo nettopp mengen TS spør etter. Da hjelper det null og niks at folk skriver at de spiser hva de vil. Det gjør jo det overvektige også.

Anonymous poster hash: 304a9...c36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser helt normal mat i normale porsjoner, velger fullkorn der det er mulig og er redd for å få diabetes som pappa så er litt bevisst på sukkerinntaket, spesielt i flytende form. Passer på å få i meg masse grønnsaker, og fast frokost hver dag er en boks med makrell i tomat på to knekkebrød. Har en aktiv jobb i tillegg til at jeg går/løper i gjennomsnitt 30 minutter hver dag. Jeg er langt i fra streng med kostholdet, og spiser snop om jeg har lyst på det (har heldigvis ikke lyst på det hver dag.) Jeg er 25 år og har veid det samme +/- 2 kg siden jeg var 15. BMI på 21. 



Anonymous poster hash: 96583...851
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei, jeg lurer litt på det samme egentlig.

 

Jeg er 14 år, 168.4 cm over bakken og veier 55.4 kg. Jeg har alltid ligget på ca 50 kg, så jeg syntes det er veldig rart... Hva spiste jeg før liksom??? I det siste har jeg prøvd meg på en diett i tillegg så har jeg gjort 100 squats hver dag, men har bare gått opp i vekt og fått større lår, så jeg skjønner ingenting...

 

Vanligvis spiser jeg lite brødmat, pasta og potet så hver dag spiser jeg ca dette:

 

Frokost kl 11:30(spiser frokost på skolen): 1 banan i skiver med litt kromli og melk eller en god porsjon havegryn med honning. 

 

Lunsj 14 :30: 1 eple, en banan eller annen frukt hvis vi har det i huset.

 

middag: (kommer ann på hva vi skal ha) men prøver å spise mest mulig grønt

 

(tar kanskje en liten sjokolade til kvelds, men det er skjeldent)

Noen som vet hva jeg gjør feil? Hvorfor går jeg opp i vekt?

 

 

Anonymous poster hash: 79ab7...261

 

 

Hei! Husk at du er 14 år, og det er ingen som ser likedan ut når de er 14 som når de er voksen. Dette har med puberteten å gjøre, vet du :) pupper, hofter, lår... u name it. Du skal tross alt være klar til å føde et barn etterhvert med kroppen din :)

 

Så til squatsene. Du vet at det er styrketrening? Da får du sterkere lår, og muskler veier mer enn fett. Så der har du svaret på det.

 

Maten din var veldig begredelig. Litt sunt men aaaalt for lite! Kanskje går du i sparebluss, fordi kroppen tror det er nedgangsid og bare tar vare på all næring i det du spiser. Hvis du skjønner? Er bare min teori, det da.

 

Helt til slutt: Det eneste du gjør feil, er å bekymre deg. Du lever i Norge, går på skole, har en fin kroppsvekt og ser helt sikkert super ut! LEV LIVET. Du ønsker ikke å gå gjennom ungdomstiden ved bare å tenke på kropp og sånt, da blir man rett og slett gal.

 

God bedring <3 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Frokost: Ikke våken nok til det nei.

Lunsj: Kaker, sjokolader, godterier, potetgull, etc....

Middag: Ferdiggreier. Kaker, sjokolader, godterier, potetgull, etc...

Kvelds: Kaker, sjokolader, godterier, potetgull, etc...

 

Trening: Hva er det for no rart?

 

:fnise:

 

162, 49 kilo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunhands

Spiser vanlig vegetarmat.

 

Havregryn med bær, nøtter eller frukt til frokost.

Smoothie, wrap, brødskive, salat eller lignende til lunsj.

Forskjellig typer middag. Fried rice med tofu, pad thai, veggistaco av bønner, gryte med rotgrønnsaker, salat med tofu/pasta/byggryn, linsegryter, thaisalat, grillede grønnsaker og tofu, meksikansk gryte med bønner osv.

 

Spiser et måltid til, men da bare et lite. Frukt, smoothie, en yoghurt eller lignende, blir enten før middag eller etter, kommer litt an på hvor sent vi spiser middag.

 

Trener ikke, men går tur med hunden hver dag. Spiser sjelden ferdigmat/halvfabrikata, og forsøker å bruke rene råvarer. Skeier ut litt mer i helgene med potetgull, pizza, vårruller osv.

Endret av Sunhands
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spiser nøyaktig det jeg vil:) elsker pizza!

Er 168 og veier 52 kg:)

 

Samme her. Jeg forstår ikke dette med slanking, og at folk ikke kan spise ditten og datten for å holde seg slank. Jeg spiser det jeg har lyst til, noen dager spiser jeg mye, mens andre dager spiser jeg litt mindre. Er 163 cm og vekten varierer mellom 50-52 kg. Vekten går aldri over 52-tallet. 

Anonymous poster hash: ddd47...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Det er hvor mye man spiser, ikke hva man spiser, som betyr noe for vekta.
 

 

Har "fulgt" litt med på deg her på forumet, altså har lest svarene dine i ulike tråder, og du har virkelig stått på, og oppnådd målet ditt. Flott å høre at du ikke vil mer ned i vekt, du har en flott vekt i forhold til høyden. Jeg har selv veid 55 kg, veier nå mellom 50-52 kg, og ser ikke mye forskjell. Grunnen til at jeg veide mer før var på grunn av studieutveksling i USA  :laugh:  Uansett, jeg ser lite/ingen forskjell, kroppen så like slank ut da som den gjør nå.  

Anonymous poster hash: ddd47...895

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel genene. Har alltid vært slank. Er ikke noe spesielt kosthold eller noe.

Men jeg har ikke spist kjøtt siden jeg var rundt 14-15, og nå har jeg kuttet ut egg og begynt å kutte ut meieriprodukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

158 cm og 45 kg.

Jeg eier ikke impulskontroll og er potetgullavhengig (prøver dog å bytte det ut med grønnkålschips e.l. så ofte som mulig).

 

Ellers så spiser jeg stort sett vegetarmat, Kylling eller fisk kanskje en gang i måneden. Knekkebrød med div pålegg til brunch. Aldri spist frokost. Prøvd mange ganger, men får ikke til.

Middag består hovedsakelig av grøntfor med noe attåt, f.eks falafel eller ferdiglagede "kjøttbullar", snitzler o.l. fra hälsans kök. Mye bønner og kikerter og linser osv.

 

Småspiser en del gjennom hele dagen, men er veldig småspist. Har lite rutiner og spiser når jeg føle for det. Regner med at det blir ca 1600-1700 kcal inn hver dag. Noen dager mindre, andre dager hver.

Drikker mest vann, men også en del lettbrus. Drikker aldri ting med masse kalorier som sukkerbrus, kaffe med masse sukker og melk osv.



Anonymous poster hash: 1b201...72f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...