Gå til innhold

Skravletråd november og desember 2014


Gjest Squill

Anbefalte innlegg

Jeg fikk jo egentlig flytteforbud, altså flyttesjauing og vasking. Men på lørdag følte jeg meg så innmari bra, så jeg vasket ut litt og sånn småplukk. I går var jeg helt ødelagt og bare slappet. Ingen vondter annet enn at jeg var helt dødsliten. I dag har jeg vært på jobb, følte meg så bra, så jeg bar litt når jeg kom hjem. Nå er jeg helt i kjellern igjen. Denne rugingen altså :-) 24+3 i dag ♡

har dere det fint i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg fikk jo egentlig flytteforbud, altså flyttesjauing og vasking. Men på lørdag følte jeg meg så innmari bra, så jeg vasket ut litt og sånn småplukk. I går var jeg helt ødelagt og bare slappet. Ingen vondter annet enn at jeg var helt dødsliten. I dag har jeg vært på jobb, følte meg så bra, så jeg bar litt når jeg kom hjem. Nå er jeg helt i kjellern igjen. Denne rugingen altså :-) 24+3 i dag ♡

har dere det fint i dag?

Du må ta det med ro Løvsol, er en stor jobb å bære fram en liten baby :)

Jeg har det veldig fint for tiden :) noen ganger glemmer jeg at jeg er gravid, formen er fin, magen og puppene har vokst pitte litt, men alle klærne mine passer. Eneste gangene jeg egentlig merker noe er når hun sparker og når jeg ligger på magen er det litt ubehagelig.

I dag har jeg vært på shopping og kjøpt et vitrineskap til stuen, noen kluter til baby og så måtte jeg bare kjøpe et antrekk til lille + noen hårbånd. Fant også Aerosleep laken til bare 50 kr stk, så da kjøpte jeg 2. Ble en del småting. Føler jeg har vært effektiv idag, så da må jeg bare rydde på plass det jeg har kjøpt og så slappe av resten av dagen.

Ukens mål er å få rydda ut av kommoden som skal inn på barnerommet, få noen til å bære den opp trappa og å montere det nye vitrineskapet. Ikke akkurat noen store mål, men må nyte denne siste uka av ferien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å få på plass vitrineskap og babykommode, Mylady :-) Du er ca en uke lengre på vei enn meg! Jeg bestilte også noen nydelige hårbånd på Epla.no i dag, de var så fiiiiine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig inn i en "nesting" fase nå, eneste problemet er at jeg trenger hjelp av pappa til å legge gipsplater på ene veggen på babyrommet og han har ikke tid før om 2-3 uker. Så da kan jeg ikke begynne å flytte inn noe enda.

Men tror jeg kommer til å gjøre alt klart og ha det stående på gjesterommet så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett lite magetroll som synes det er ekstremt kult å sparke meg på plasser som er ubehagelig/vonde! Regner med det er blæra hun treffer når det gjør vondt? Har jo UVI, men er ferdig med antibiotikakuren imorgen - så da må det vel snart slutte å gjøre vondt når hun sparker der?

Eller er det vanlig med ubehag når de sparker mot blæra? Føler ikke at jeg må tisse eller noe når hun sparker der, det bare stikker veldig! :P For en ramp! 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett lite magetroll som synes det er ekstremt kult å sparke meg på plasser som er ubehagelig/vonde! Regner med det er blæra hun treffer når det gjør vondt? Har jo UVI, men er ferdig med antibiotikakuren imorgen - så da må det vel snart slutte å gjøre vondt når hun sparker der?

Eller er det vanlig med ubehag når de sparker mot blæra? Føler ikke at jeg må tisse eller noe når hun sparker der, det bare stikker veldig! :P For en ramp!

Det kan være veldig ubehagelig disse krafsingene/sparkingene nedover og deiligere skal det blir hehe, ja men siden du spør kan jeg ikke si jeg kjenner igjen at det er som om det stikker.

Men mener du at det er spark da når du kjenner det? Da er det jo henne iallefall:) Det er ikke disse strikkepinnevondtene i livmorhalsen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her har det vært helt baluba i dag. Spark i alle mulige retninger. Jeg syns det er litt merkelig/ubehagelig når ho sparker nedover mot blæra, føles som om jeg får litt støt aktig.

Er det farlig med for mye liv? Finnes det noe fasit for hvor mye liv man skal kjenne. Leser at det ikke er så big deal før i uke 28..men j syns jeg merker alt litt før normalen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han her sparker også en del ned mor blæra - virker som han sitter på rompa og tramper ned :fnise: Men det er ikke vondt, bare merkelig!

Jeg merker ikke så mye til at jeg er gravid jeg heller, bortsett fra sparkene og mageligging (men jeg ligger fortsatt på magen og sover!)

Kom meg til legen i dag og har endelig fått startet på allergimedisiner igjen!! Er SÅ glad. alle sier at det er fyfy, men det er det altså ikke - vi gikk gjennom de nye papirene fra i år med hva som er lov og ikke (kan finne fram linken hvis noen andre lurer ang. hvilke som er lov å ta). Urinprøven var negativ igjen, så nå er alt på stell :danse:

Bonusjenta har ferieuke her, så vi har vært hjemme hos foreldrene mine på bursdag, og så bilr det litt badeland/stranda og gårdsbesøk mens hun er her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt allegimedisin hele svangerskapet, gikk over på en annen sort enn den jeg bruker til vanlig i begynnelsen som skulle være tryggere, men måtte bare begynne på den vanlige igjen etterhvert da den nye ikke hjalp noe.

Men legen sa at begge var nokså trygge, bare den ene var det blitt forsket mer på.

Brukt nesespray hele tiden også, først brukte jeg den til barn og bare før jeg la meg, men måtte gå over til voksen og flere ganger i døgnet etterhvert.

Nå prøver jeg å avvenne meg, bruker fortsatt til voksen, men bruker bare en gang på kvelden før leggetid.

Vet det er fyfy, men virket ikke som legen var så bekymret, og jeg hadde rett og slett ikke overlevd uten.

Jeg har egentlig overrasket meg selv veldig, trodde jeg kom til å bli en av de gravide som er overhysterisk for alt som kan være farlig, men har egentlig vært ganske avslappet med det meste. Holder meg unna spekemat og annet man ikke skal spise og har unngått å ta smertestillende da. :)

Tror kanskje det har noe med at jeg har hatt en følelse av at alt kommer til å gå bra denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle ukens mål og mer er gjort i dag :D

Fikk god hjelp av mamma og søstern.

Vi fikk flyttet kommoden opp, montert vitrineskapet, malt bokstavene jeg skal henge på babyrommet og satt opp sprinkelsenga som kom i posten idag :)

Tror jeg har bestemt meg for hvilken farge jeg skal male ene veggen i.

Snakk om effektiv dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjøpt meg almmeskinn! :danse: Var hos jordmor og hørte på hjertelyd i går, alt så fint ut og mini var kjempeaktiv. Så kjekt! Så derfor måtte jeg feire med lammeskinnet i dag, hehe. :fnise: Kjøpte Nøstebarn sitt hvite (Men det er heldigvis ikke bleket, bare laget av "kresne" sauer, sa hun i butikken.), det var knallfint! Og så mykt! Veldig fornøyd med det! En ting til som kan krysses av lista.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror også jeg skal unne meg det skinnet. Nå er det jo vinterbaby, og da er det godt å ha ordentlig skinn. Ellers shoppa vi masse babytøy på salg i sommer. Har mye i både gult, rødt, grønt og brunt fra før, men var fint å spe på med noen plagg i lilla og rosa også. Det eneste vi trenger nå er en tykk ulldress (enten strikke selv eller nøstebarn sin ullfleece) og en brukt vognbag til Mountain Buggyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flinke alle er til å planlegge og kjøpe inn. Mannen er straks ferdig med å pusse opp barnerommet. Så da spørs det om jeg også sakte, men sikkert begynner å kjøpe inn litt :-) syns fortsatt det er litt skummelt ♡

var hos jordmor i går. Hver gang vi fant hjertelyden smatt ho bort og sparka realt ifra. De bølgene ville ho ikke ha noe av ♡ fniiis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvor skal dere ha lammeskinnet?
Har hørt så mye negativt om babyer og lammeskinn, så jeg har egentlig sett bort i fra å kjøpe det inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I senga. Så må vi ha et billigere til vogna. Jeg er ikke skeptisk til lammeskinn i senga, men det må selvsagt være kort.

Edit: Godt og varmt selv om babyen sparker av seg dyna

Endret av Mohair
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag regner det, passer meg egentlig fint. Holder litt på i huset, skal ut å kjøpe litt servise og småplukk med mamma i dag. Jeg prøvde å ryddde og fikse litt, men de vonde kynnerne kommer med en gang. Så da blir det bena høyt og vann med isbiter ;-) uvant, men på en annen side litt deilig å ha en god grunn til å være lat også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Torsdag kveld bestilte jeg litt babyulltøy på tilbud på ludostore, og jeg fikk det i posten i dag - super fornøyd :) Det så kjempe fint ut og er 100 % merinoull :) :) Jeg blir som et lite barn når disse pakkene kommer i posten, hehe jeg blir jo så glad, så samboer ler litt av meg da :P

Var også å kjøpte støttestrømper i dag, skal ut å fly igjen på tirsdag. Så tenkte det var greit å ha på seg denne gangen siden jeg er komt en god del lengre i svangerskapet nå. Gleder meg til ferie, er litt sliten av all jobbingen. Så skal kose oss noen dager i Venezia og så en uke på cruise til greske øyer :)

Endret av *håper*
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, er fantastisk å pakke opp det en har bestilt, ja! I dag fikk vi kjøpt stellekommode på salg på Bohus, den var kjempefin og kan brukes som vanlig kommode etter at stelleperioden er over. Var utstillingsmodell, så vi fikk den for en tredjedel av vanlig pris. Herlig!

I tillegg var vi og hentet et klesstativ fra Oliver furniture i dag, dette: http://www.sprell.no/produkt/klesstativ-oliver-furniture Det er så fint! Så nå må bare samboer skru det opp, hehe....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av dere som har handlet klær av bambus? Jeg tenker i stedet for ull. Eventuelt vet hvor jeg kan få kjøpt det? :) Tenker jeg vil ha litt bambus i bakhånd (helst mest), tilfelle lille reagerer på ull. Jeg er superallergisk mot ull selv og har atopisk eksem, så sjansen for at han også er det er til stedet, så jeg vil være litt føre var.

bonusjenta strøk meg over magen i dag og sa "heihei lillbooj" <3 Nå begynner hun å skjønne at det er NOE der inne som heter lillebror, men at det er en ekte baby skjønner hun nok ikke før han er ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være veldig ubehagelig disse krafsingene/sparkingene nedover og deiligere skal det blir hehe, ja men siden du spør kan jeg ikke si jeg kjenner igjen at det er som om det stikker.

Men mener du at det er spark da når du kjenner det? Da er det jo henne iallefall:) Det er ikke disse strikkepinnevondtene i livmorhalsen da?

Det er nok hun som sparker ja, har snakket med flere som har følt det på akkurat samme måte - så det er nok blæra hun treffer :P Og de vondtene i livmorhalsen føles helt annerledes, så det er ikke det i alle fall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...