Gå til innhold

Skravletråd November og Desember 2013


Aramee

Anbefalte innlegg

Så koselig Aramee! :) Hvor mye koster en sånn privat ultralyd egentlig?

Den jeg hadde på fredag var på offentlig sykehus, så den kostet ingenting, men jeg vet at Volvat tar 1300-1400. Andre steder kan du få det ned i 800 kr, men jeg har ikke sjekket så mye rundt ennå :) Skal til privat gynekolog på mandag, og kan si ifra etter den timen hvor mye det kostet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror 1200-1300 for en privat UL er vanlig, men finnes noen rimeligere rundt om. Vet om en i Oslo-området som har fått mye skryt, om noen bor der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og gratulerer alle sammen:) jeg er 26 år og samboer 30 år. Dette blir vårt første barn. Er 8 + 0 i dag, regnet utfra EL og er ganske sikker på at det stemmer:) termin 27.11. Har første legetime 7.mai:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er veldig spennende:) synes tiden går veeeldi tregt, lyst på UL nå, hehe. Formen har vært ganske bra, er litt slapp og kastet opp litt de siste dagene, men det er ikke så mye å klage over:) hvordan er formen til dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaster heldigvis ikke opp, men er skikkelig kvalm! Var ikke sånn forrige gang..

Men er ellers i ganske grei form. Har overskudd til jobbing og sånn..Litt hvertfall! ;)

Håper bekkenet mitt oppfører seg pent denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det nesten ingen symptomer! Bare trøttere enn vanlig, samt ømme pupper som kommer og går. Slik hadde jeg det sist også :) Har nedtelling til uke 12 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oubliette

Da må jeg dessverre melde meg ut av denne gruppen. Ønsker dere andre lykke til videre! Håper dere alle sitter med baby i armene til jul :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hvordan går det med dere, damer? er nok flere som har passert de magiske 12 ukene nå :) * Juble*

Noen som har fått time til Ordinær UL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jippi!! Over 12 uker her. Var på første svangerskapskontroll på tirsdag og alt var bra :) Ikke fått innkallelse til UL her enda. Gleder meg til det!!! :)

Hvordan er formen deres damer?

Her har endelig kvalmen roet seg og det er godt. Trøttheten siger mer og mer bort og jeg begynner å føle meg som et normalt menneske igjen og ikke en zombie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 12 uker, og ultralyd i går (litt plutselig, fikk akutte smerter i magen) viser at Bolla har det helt fint og har blitt hele 6 cm lang :rodme: Time til OUL har jeg også fått, 9. juli, så nå kan sommeren bare komme :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Melder meg inn jeg også for å ha noen å sammenligne med :)

16 uker på vei i dag, foreløpig termin 24.11.13. Har ikke vært på tidlig ultralyd og knapt nok på noen form for svangerskapsundersøkelse, legen min fylte bare ut skjema + sjekket lungene og blodtrykket mitt. Ingen lytting etter hjertelyd på ungen (eller graviditetstest på urin/blod for den saks skyld).

Symptomer så langt: ekstra trøtt og sulten, ømme bryster. Kjennes ut som magemusklene helt nederst i magen er stive og lite medgjørlige når jeg feks. reiser meg opp fra sofaen. Og jeg har gått opp 3-4 kg alt, 90% på magen og litt på puppene. Buksene mine passer fremdeles :danse:

Har dere fortalt folk enda? Begynt å handle inn utstyr?

Vi fortalte nærmeste familie i ca uke 8 (foreldrene mine spredde det videre med stor glede), gode venner rundt uke 12-14 og nå vet "alle" det.

Har masse klær (kjøpt brukt + arvet + at slekta alt har begynt å strikke), lekegrind, seng og endel leker. Mannen har fått ansvaret for å kjøpe vogn og bilsete, noe han allerede har brukt timesvis med research på :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Veggdyret og velkommen i gruppa! Og ikke minst; GRATULERER :blomst:

Så deilig at dere allerede har så mye på plass av klær og utstyr! Supert å kunne arve. Det gjør vi nå og gjorde sist også! :) Har heldigvis masse nøytrale klær her fra lillegutt, så uansett kjønn som dukker opp så har jeg en del klær. Kommer det jente må vi selvsagt ha noe rosa og noen kjoler da! :rodmer:

Mine bukser har ikke passet siden uke 7 :fnise: Kan ha noe med å gjøre at det er svangerskap nr.2 med kort tid i mellom og at jeg hadde igjen 4 kg til startvekt siden 1 svangerskapet. Jeg elsker mammabukser så gjør ikke meg noe!

Noen som har fått kul/bulk på magen enda da? Eller kjent bevegelse?

Kanskje litt tidlig for de fleste? Husker jeg kjente liv rundt uke 15 forrige gang... :) Skal bli spennende om det snart begynner å boble litt nedi magerommet :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 16 imorgen:) magen vises veldig godt på kvelden, men også litt på dagen:) gikk ned ca 3 kg frem til uke 12, er nå 1 kg unna startvekt. Venter spent på UL innkallelse! Ser flere har fått, håper min ligger i postkassa på mandag;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...