Gå til innhold

Skravletråd november/desember 2012


miesol

Anbefalte innlegg

Hittil ser det ut som om jeg er ensom her, men lager tråd allikvel og håper mange kommer etter meg - :velkommen: skal dere være!

Jeg testa positivt i går kveld, 1-2 dager før IKM, og foreløpig beregnet menstermin er 5.november. Ikke helt inne i dette enda, men det betyr vel at jeg er 4+2 i dag. Ble kjempeoverraska og helt satt ut i går, og må innrømme at jeg har slitt litt med konsentrasjonen på jobb i dag :rodmer: Tror tiden kommer til å gå sakte mot milepælen 12 uker..

Formen er egentlig veldig fin så langt. Har frosset endel i dag, men vet ikke om det har noe med graviditeten å gjøre. Har ellers endel merkelig ubehag i magen, litt mageknipaktig..

Gleder meg til å få selskap fra flere :gravid: snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*slettet* Resulterte i en SA for oss denne gangen. Kommer sterkere tilbake i en annen terminklubb, forhåpentligvis om ikke så alt for lenge. Masse lykke til for dere andre, krysser fingrene for dere!

Endret av Penny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å neida, dere er ikke alene, for Ninnin skal også ha (sin første) baby i november :hoppendeglad: Testet positivt forrige torsdag, som forøvrig var 5 dager etter at jeg giftet meg med verdens beste mann :rodmer: Onsdagen før bryllupet var jeg på jobbintervju, som jeg nå venter tilbakemelding på innen ca 14 dager!! I tillegg skal jeg bli tante for første gang i slutten av juni/starten av juli!! For et herlig år dette skal bli, uansett om jeg får jobben eller ikke (selv om det ville vært prikken over i-en) :rodmer:

Jeg bobler nesten over her jeg sitter :hoppendeglad: Men det er selvfølgelig en skrekkblandet fryd... Er jo kjemperedd for at noe skal gå galt, selv om jeg egentlig har en god magefølelse! Vanskelig å glede seg helt før man vet om det går veien!

Har veldig lite symptomer enda, men det stikker i magen, jeg tisser nesten hele tiden og jeg blir veldig fort sliten! + at humørsvingningene kommer og går.. Personlig synes jeg det er litt tidlig :fnise:

Gratulerer til dere to også, veldig hyggelig å hilse på dere! Skal bli spennende å følge utviklingen fremover, både deres og min :)

Ha en fortsatt strålende kveld mine :gravid: venner :goodbye::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*slettet* Resulterte i en SA for oss denne gangen. Kommer sterkere tilbake i en annen terminklubb, forhåpentligvis om ikke så alt for lenge. Masse lykke til for dere andre, krysser fingrene for dere!

Leit å høre Penny! Håper det klaffer fort for dere igjen :)

Jeg synes det er litt vanskelig å forholde meg til denne graviditeten siden jeg kjenner så lite til den.. Har vært opptatt med mye annet i helga så jeg har ikke hatt tid til å kjenne så mye etter heller :gjeiper: Det er selvfølgelig kjempebra å ikke ha noen plager, men tar meg i å lure på om jeg fremdeles er gravid av og til.. Hvordan er dette for deg Ninnin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Penny, så trist... Mange :klemmer: til deg!!

Jeg har det på samme måten, Miesol! Eller, har hatt i alle fall. Har slått meg litt til ro med at jeg ikke har så mange "plager" enda, og krysser fingrene for at jeg kan bli en av de heldige som ikke blir så veldig syk! :) Men noen ganger blir det jo så man lurer på om det er noe inni der, helt til livmoren begynner å strekke seg.. Hehe, da kjenner jeg at noe er i ferd med å skje nederst i magen min :rodmer:

Så vidt jeg har skjønt er det vanlig at de fleste plagene kommer ca fra uke 6-7, men det gjelder jo ikke alle! Skal bli spennende å se:) Veldig gøy å ha en skravletråd, supert å dele erfaringer med de som er like langt på vei :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkna i mårrest med skikkelig vondt i magen og tenkte at nå går det galt.. Men har ikke blødd noe og smertene forsvant så det var vel bare mageknip! Trodde jeg var ganske rolig, men er vel litt bekymra allikevel ;)

Ellers har jeg vært hos legen i dag, riktignok for noe annet, men fikk plan for svangerskapsomsorgen her i kommunen. Så om drøye to uker er det tid for første svangerskapskontroll! Synes det var tidlig jeg, er jo bare 7+4 da, men på planen sto det første kontroll i uke 4-9.. Har du bestilt legetime Ninnin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åhh, kjenner følelsen! Noen ganger stikker det i magen, og det er nesten så jeg tror at alt skal gå i vasken... Men spiren har virkelig kloret seg fast og henger med enda :rodmer: Man blir faktisk roligere og roligere for hver uke som går!

Jeg skal ha første svangerskapskontroll til jordmor, jeg, og det er fredag 23. mars! Bare 2 uker igjen!! Er da "bare" 7+6, noe som også er litt tidlig.. Men ville ha kontrollen før påske, og da var det denne datoen som passet :) Blir kjempespennende!

Nå er jeg sykemeldt, har fått influensa.. :forkjola: Ikke bra.. Men har vært hos legen, og fikk høre at så lenge jeg holdt feberen nede skulle det ikke være noen fare for babyen! Håper det stemmer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn og hilse på jeg også! :goodbye:

Vi krysser alt vi har for at dette skal gå bra etter en SA i feb. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inn og hilse på jeg også! :goodbye:

Vi krysser alt vi har for at dette skal gå bra etter en SA i feb. Spennende!

Gratulerer med to blå :) Krysser fingrene med deg, jeg!!

Hvordan er graviditeten så langt?

Veldig hygelig å hilse på :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Ninnin86!

Jeg merker fin lite, jeg. Ikke annet en ømme pupper. Vi har ei datter på snart fem, og jeg husker at jeg ikke merket mye til graviditeten da heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen - og gratulerer Anerikke! :)

Jeg er 6+6 i dag og her slo kvalmen til på mandag.. Ikke kastet opp enda, men må bruke hele spekteret av forebyggende tiltak for å komme meg gjennom arbeidsdagen. I tillegg er samboern bortreist i 2 uker så jeg er alene med en jakthund som krever sitt! Rimelig sliten nå så i helga skal jeg ikke gjøre noe ;)

Må spise hele tiden, men matlysten er elendig.. Greit å få ned frukt og rista brød med skinke, men har dere tips til no kvalmevennlig middag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, Miesol, jeg skjønner hvordan du har det... Jeg kaster opp hver morgen, og eier ikke matlyst! I går fikk jeg servert pølser og potetmos til middag (er på jobb og har vakthelg). Pølser var ingen suksess, men potetmos gled lett ned :) Ellers funker det bra med supper for min del, og potet med saus! Men kjøtt er ikke så digg for tiden... Også har jeg fått helt avsmak på kaffe, som jeg egentlig er kjempeglad i! Hehe, rart det der gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Potetmos er sikkert ikke så dumt nei, takk for tipset :) Klare supper fungerer bra her å, gryterett m/kjøttdeig fungerte dårlig.. I går spiste jeg bare rista brød når jeg kom hjem fra jobb, var bedre å spise middag utpå kvelden. På jobb må ferdigsmurte knekkebrød og gullfisker (sånne salte snacksgreier) må ligge på lur i kontorskuffa ;)

Blir lykkelig om du har tips til hvordan få husarbeidet til å gjøre seg selv også, hunden er så dårlig til å rydde ;)

Fint å kunne sutre litt her, så langt er det bare samboern som vet at jeg er gravid og han er på den der hersens NATO-øvelsen med avskrudd mobil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dårlig oppdratt hund som ikke rydder, da ;) Hehe.

Skjønner forøvrig hva du mener! Min mann slapp (heldigvis) øvelsen i år, selv om han selv godt kune tenkt seg det.. Gode penger, vettu! Men godt å ha han hjemme :)

Her går det mest i tørre knekkebrød med brunost for tiden.. Og masse frukt (helst sure, grønne epler) og appelsinjuice! Jeg er egentlig ikke så glad i sure, grønne epler og appelsinjuice, men nå smaker det merkelig nok veldig godt! :vetikke: Hehe.. Merkelig det der.. Ikke vært så kvalm de siste dagene, og det er jeg veldig takknemlig for :)

Når skal du på første kontroll, Miesol? Skal du til jordmor eller fastlege?

Jeg skal til jordmor for første kontroll førstkommende fredag!! Og jeg gleder meg så veldig!! :) Blir kjempespennende! Litt synd jeg bare er 7+6 da, for da kan hun vel ikke høre hjertelyden enda... Men det blir stas alikevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når tenker du/dere å offentliggjør at dere venter barn? ...jeg er så usikker, og vet ikke om jeg klarer å holde meg i hele 12 uker.. Må da holde med 10 :fnise: Mulig det blir offentliggjort i påsken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg venter mitt 3 barn og har ei datter på snart 6 og en sønn på snart 4. Var hos gynokologen min på lørdag for halvannen uke siden og da så han ikke noe spessielt, men 4 dager etter så han noe. Så i forhold til min mens dato er jeg kortere på vei enn anntatt. Jeg tror jeg er 6+1, mens min lege som jeg var hos i dag skrev jeg var 6+4. Har alltid blitt satt tilbake 1-2 uker så da regner jeg med etter min termin fra den dagen vi hadde sex.

Legen min mente han like gjerne kunne søke fødested i dag, så fikk tatt alle blodprøver og alt og skal ikke tilbake før om to måneder. Han tok det nå.

Så skal jeg gå til gynokologen min i stedet for jordmor fordi jeg liker henne ikke.

Er redd for at jeg skal miste, har jo aldri mistet før, så kanskje derfor.

Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ninnin: skal til første kontroll hos fastlege nå på torsdag, da er jeg vel 7+4. I grunn litt merkelig det der - vi har beregnet termin samme dag, men jeg tror jeg er en dag bak deg - kan det stemme da? :unsure: Får vel ikke høre no hjertelyd jeg heller, selv om jeg kjenner jeg trenger en bekreftelse på at det virkelig lever noe inni magen snart...

Her går det i knekkebrød med baconost eller ost m/aprikossyltetøy.. Og grønne epler, appelsin, mango, gullfisker og kapteinkjeks som "krisemat" :gjeiper:

Helt til det blir kveld for da er matlysten ganske normal faktisk. Du Ninnin, jeg følte meg forresten som en litt dårlig trønder i dag når jeg leste presentasjonen din.. burde vel skrevet sodd som yndlingsmat jeg å! Men hvor i Trøndelag er du fra da? Eller, hva slags sodd sverger du til? :gjeiper:

Har vært veldig lite kvalm i dag og det irriterer meg at jeg blir stressa av det! Er jo egentlig veldig deilig :)

:velkommen: Felicity - så trivelig at vi blir flere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å hilse på deg, Felicity!! :) Som Miesol sier, veldig hyggelig at det kommer fler til skravletråden vår!!

Miesol: Så rart.. Hvordan har du beregnet termin? Jeg har bare tastet siste mens inne på babyverden.no, og da kom 5. nov opp.. Men prøvde en annen terminkalkulator også, og da kom 3.nov opp :vetikke: Men inne på babyverden stod det så mye bra og mange fakta + tall, så jeg valgte å gå ut fra den :fnise: Får vel ny termindato på fredagen alikevel ;)

Jeg er Sør-Trønder, så er jo egentlig ikke fra ekte sodd-land! Men sverger til innherredssodd! Synes det er best ;) Det selger de faktisk på butikken her jeg bor, og det er ikke værst til Østlandet å være :fnise: De selger til og med skjenning, men det koster jo skjorta... 114kr pakken, tror jeg :hakeslepp:

Hvor i trønderriket kommer du fra, da? :)

Jeg har også hatt et par-tre dager uten kvalme, og det har vært litt rart (men veldig godt :fnise: )! Men den var tilbake i dag, gitt... :spy: Huff.. Håper dette går over snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) takk for det. Er jo tidligere vært godt kjendt her :) Har jo vært her masse på KG fra jeg startet å prøve å bli gravid i 2005 første gang :) Men uvant og være her igjen og å ha termin i nov :)

De andre to som er født i 2006 og 2008 så hadde jeg termin 22 juni og 24 juni :)

Dette er jo helt annerledes.

Hva føler dere at dere får? Jeg føler at jeg får en gutt til, mens alle som vet det(fire stykk) mener jeg får jente og alle kinesisk fødselshoroskop sier at jeg får jente. Og det har stemt med de to andre :)

Har dere tenkt på navn?Jeg tenker hele tiden. Siden jeg har A navn på de andre ønsker jeg det med den her også. Tror jeg har Ariel eller Arik(Etter navnet Erik.

Kvalmen min også kommer og går og i dag er jeg kvalm. Med svangerskap 1 kastet jeg opp til uke 18,5, mens 2 svangerskap kastet jeg opp helt frem til the end :( Så spent nå :)

Ha en fin dag. Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd en hel masse terminkalkulatorer og får opp alt fra 4-7 november som beregnet termin, men alle sier at jeg er 7+2.. Skjønner like lite, men samme kan det være :gjeiper: Får vel ny termin etter ultralyd uansett!

Jeg er også sør-trønder, fra en av nabokommunene til Trondheim, men sverger også til innherredssodd siden jeg har en far fra innherredland :) Er litt fin på det da, spiser bare pappas hjemmelagde :gjeiper: men det er også noe av det beste jeg får!

Felicity: er jo fint for oss nybegynnere med en rutinert gravid å skravle med :)

Jeg har ingen magefølelse ift kjønn enda.. Kanskje jeg må sjekke ut kinesisk fødselshoroskop! Ikke tenkt no særlig på navn heller. Har et jentenavn jeg liker veldig godt, men samboern er ikke helt enig.. Og på guttenavn er jeg helt blank!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...