Gå til innhold

Nov/des-2008-klubben!


Coxy

Anbefalte innlegg

Liste over terminer - fødsler

Scheherazade: 21. nov :babygutt: 07.nov - 2330 gr, 46 cm.

Monica85: 9.nov :babygutt: 09. nov - 3658 gr, 50 cm.

SummerJoy: 8.nov :babyjente: 11. nov - 4150 gr, 51 cm

*Mim*: 2.nov :babygutt: 11. nov - 4290 gr, 53 cm

Mirabella76: 10.nov :babyjente: 12. nov - 3700 gr, 51 cm

Daiquiry: 4.des :babyjente: 16. nov - 2820 gr, 46 cm

Mariblom: 8.nov :babygutt: 17.nov - 4320 gr, 50 cm

latte: 25.nov :babygutt: 21.nov -

kiri: 12.des :babyjente: 30.nov - 3575gr, 49cm

Concertina: 22.nov :babyjente: 1.des - 2920 gr, 49 cm

Arkana: 7.des :babygutt: 1.des - 4095 gr, 52 cm

Revenka: 4.des :babygutt: 7.des - 3732 gr, 53 cm

theamoren: 23.des :babyjente: 18. des - 3200 gr, 50 cm

Angelhoff: 6.des :babyjente: 19. des - 3750 gr, 52 cm

Ullah: 5.des :babyjente:

Eeyore: 16.des

------------------------------------------

Det er kanskje fortsatt veldig tidlig, men vi krysser alt vi har, satser på at spirene våre holder seg på plass og starter en skravletråd for oss med termin i november/desember 2008!!! :)

Jeg fyller 23 i oktober, samboeren min ble 22 nå i februar. Vi har vært sammen og samboere i 3 år, og dette er vår første graviditet! :rødme:

Etter egen utregning, mener jeg terminen er alt mellom 1.-4. november, etter hva slags metode man bruker... Etter legens utregning på første svangerskapskontroll, er min termin 5.november.

Siste mensturasjons første dag var hvert fall 27.januar.

Håper vi blir mange etter hvert, og at vi kan dele erfaringer, opplevelser, tips og råd, mens vi følger hverandres svangerskap og etter hvert fødlser! :)

:klemmer:

Endret av Monica85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp og sliten i dag, jeg..har vært forkjøla, og da blir jeg rett og slett utmattet... I tillegg har jeg jobbet litt, jobbet onsdag kveld, torsdag dag, og skal på jobb igjen i kveld.

Er småuggen om dagen, må spise jevnt og trutt.... :sjenert: I går kastet jeg opp for første gang, heldigvis eneste også hittil.

Lurer på om det dukker opp noen andre november-spirer her snart..? :) Og veldig snart også desember!? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Kjekt at du har lagd ein skravetråd for oss med termin i november og desember 2008, Monica85! :)

Kan jo starta med ein liten presentasjon. Eg er 31 år, og kjæresten min er 33. Me starta prøvinga i juni/juli 2007, og ingen av oss har barn frå før. Eg har fått påvist PCO, og kanskje endometriose i tillegg - så overraskelsen og gleda var veldig stor då eg vart gravid uten hjelp!

Terminen min er 9. november, og eg er snart 7 veker på vei. Merkar at eg er veldig bekymra for tida, for dei få symptoma eg har hatt, har forsvunne. Føler meg overhodet ikkje gravid. Derfor skal eg bestilla time privat til tidleg UL rett etter påske, for å få svar på om alt er som det skal vera, eller ikkje. Orkar ikkje å gå rundt lenger å bekymra meg, uten å vita noko.

Kryssar alt eg har for at spirene våre klorar seg godt fast, og blir der i mange månader til! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte jo få til en skravletråd for oss kommende november/desember-mamma'er! ;)

Håper det straks kommer inn flere her også! Vi har en spennende tid å dele foran oss! :)

UL'en din går heeelt sikkert kjempebra, Mirabella. Du får nok se et dunkende lite hjerte! :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håpar virkelig intenst at ultralyden går bra, og at den viser ein sprell levande liten spire i magen min! Men eg må innrømma at eg er skikkelig nervøs, sidan alle symptoma mine er vekke.

Håpar det kjem mange fleire inn hit etterkvart, så kan me vordande november-/desembermammaer støtta og oppmuntra kvarandre. :skravle:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo godt melde meg inn her foreløpig, så får vi heller se hva som skjer. :)

Det kom litt brått på det hele, sluttet på piller i januar for å se om det hjalp mot migrene og tenkte vi kunne begynne så smått, for trodde det skulle ta 4-6 måneder iallfall. To forsøk, derav ingen skulle være særlig godt timet, og vips, der satt den. Ganske uventet, kan man si. Ante ikke at vi var så superfruktbare! Tok to tester, og begge var positive, så noe må jo ha skjedd. ;)

Jeg har termin i midten av november. Jeg kjenner egentlig ikke noe spesielt, føler meg ikke særlig gravid rett og slett, men vet ikke hva jeg hadde ventet. Litt småkvalm noen få ganger, men ikke nødvendigvis derfor. Ellers litt mageknip av og til, men ikke noe ekstraordinært egentlig. Får se hva som skjer, stresser ikke så mye egentlig, sikkert fordi det hele kom ganske brått på. :) Håper jo selvfølgelig at spirer holder da, stresser ikke med manglende symptomer var jo det jeg mente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer da, Scheherazade! :):hoppe: Bra vi blir flere i gjengen!

Hvor gammel er du og kjæresten/mannen din?

Du og Mirabella ligger da begge under kategorien "symptom-frie" :fnise:

Mirabella, du kan jo da berolige deg med at 66,666666% av oss som nå er her inne, ikke har noe særlig symptomer! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer da, Scheherazade! :):hoppe: Bra vi blir flere i gjengen!

Hvor gammel er du og kjæresten/mannen din?

Du og Mirabella ligger da begge under kategorien "symptom-frie" :fnise:

Mirabella, du kan jo da berolige deg med at 66,666666% av oss som nå er her inne, ikke har noe særlig symptomer! :fnise:

Velkommen hit, Scheherazade! :) Koselig at me allerede har blitt fleire i klubben. :jepp:

Godt å sleppa å vera åleine i symptomfriklubben! ;) Ja, no er det du som er i mindretal, Monica85! :fnise: Så kryssar me fingrane for at alt står bra til med spirene våre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse alle sammen :hoppe:

Jeg må vel melde meg på her :)

Jeg er 27 år og min kjære samboer er snart 31, vi har vært sammen i 4 år og planlegger bryllup neste år. Har vært klare for barn i et år, men vi begynte ikke å prøve før i slutten av desember. Hadde to perioder uten resultat, denne måneden trodde vi absolutt ikke at det skulle få full klaff siden jeg var bortreist under EL... Men det var visst nok med sex 3 dager før til at det skulle klaffe! :fnise:

Jeg var ganske mistenksom lenge før jeg tok en positiv test: hadde en trifasisk tempkurve (vanligvis så har man to faser: lav temp før EL og høyere etter EL, en trifasisk kurve betyr da at tempen stiger enda en gang og dette kan bety at man er gravid), var småkvalm nå og da, akupunktøren min syntes jeg gravid ut ( :fnise: ), men testet negativt to dager før IKM. Men da ingen mensen kom, tempen ikke sank og jeg i tillegg fikk superømme pupper så var det vel ikke akkurat en overraskelse at testen ble positiv ;)

Hvis alt går som det skal (bank i bordet!) så har jeg termin 23. november, dvs at jeg i dag er 5+1. Må vel ringe legekontoret og høre når de vil ha meg inn... Jeg vurderer dog å bruke gynekologen min i stedenfor legen siden han er mye flinkere og jeg har en bedre tone med han, men jeg må vel sikkert til legen første gangen for å ta blodprøver etc? Lurer på om jeg skal ringe til gynekologens kontor først, de vet sikkert hvordan jeg skal gå fram ;)

Foreløpig har jeg vel ikke supermange symptomer, men småkvalme, superømme pupper (som har allerede blitt større! litt skremt!) og uteblitt mens får vel være nok så langt :)

Blir noen spennende måneder dette! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yheee :):hoppe: :hoppe: :hoppe:

Gratulerer, Consertina! :)

Klaffer nok fort når man minst forventer det.. Det har det vel strengt tatt gjort for alle oss fire hittil! :fnise:

Alle har vel rett til å gå til kontroller til den de helst selv vil gå til. Det er vårt valg. Det fikk jeg beskjed om på første sv.kontroll. Men hvordan det stiller seg i forhold til gynekolog, aner jeg ikke. Vi har uansett ingen gynekolog her jeg bor, så det er mer et hypotetisk spørsmål for meg... :fnise: Ring til gynekologen din og hør du, da får du nok svar med en gang! :) Du må nok gå til lege en gang ganske tidlig hvert fall, tror jeg. Ta blodprøver og sånn, ja. Og levere urinprøve!

Hehe, større pupper fikk jeg også ganske fort! Morsomt! :ler: Har ikke verdens største pupper fra før akkurat, så moro å få litt størrelse på dem.. :fnise: Nå har de imidlertid stoppet opp litt, men de blir vel større etter hvert, lenger uti svangerskapet. :danse:

Krysser igjen alt jeg har for alle spirene våre! :)

Endret av Monica85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer da, Scheherazade! :):hoppe: Bra vi blir flere i gjengen!

Hvor gammel er du og kjæresten/mannen din?

Du og Mirabella ligger da begge under kategorien "symptom-frie" :fnise:

Mirabella, du kan jo da berolige deg med at 66,666666% av oss som nå er her inne, ikke har noe særlig symptomer! :fnise:

Jeg er 26, samboer det samme, har vært sammen i 7 år og begge har fast jobb, er ferdige med å studere, og eier leilighet sammen. Sånn sett passer det vel greit nå. Det eneste issuet er bil, tror vi skal slite hardt med å få inn en barnevogn i den lille bilen vi har nå... :sjenert:

Velkommen hit, Scheherazade! :) Koselig at me allerede har blitt fleire i klubben. :jepp:

Godt å sleppa å vera åleine i symptomfriklubben! ;) Ja, no er det du som er i mindretal, Monica85! :fnise: Så kryssar me fingrane for at alt står bra til med spirene våre.

Vi bør jo egentlig bare være fornøyd så lenge vi ikke har noen symtomer, syns jeg. Bortsett fra kanskje dette med større pupper. ;)

----

Gratulerer til dere andre også, det kommer vel flere etterhvert også vil jeg tro. Jeg har ennå ikke snakket med legen, og kommer nok ikke å gjøre det på en ukes tid heller, legen min er håpløs å få tak i p.g.a. udugelig telefonsystem og uansett er det vel ikke nødvendig med kontroll på en stund heller. Får ringe over påske og se om jeg får tak på noen, og så ta det derfra.

I morgen er jeg 6 uker på vei i følge siste mens-dato, da er vi halvveis til 12 uker. Med tanke på at jeg har visst det i cirka 10 dager, og jeg syns det er utrolig lenge siden, vil nok de neste 6 ukene snegle seg av gårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ikkje hatt ømme puppar i det heile tatt, og puppane mine er like små som før. :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan vel ikke passe bedre enn å få barn nå da, Scheherazade! :) Når begge har fast jobb er vel ikke bil noe problem. Ikke vanskelig å få billån da! Trenger jo heller ikke kjøpe den nyeste, dyeste, flotteste.... Får en veldig fin og bra stasjonsvogn i 100.000-150.000kr!

Jeg føler også at det er en evighet siden jeg fant det ut. Fant det ut da jeg var 4+3, og i morgen er jeg 8 uker. Da er det fortsatt den dobbelte tiden igjen til de magiske 12.... Håper tiden går fortere! Men er sjeleglad for hver uke jeg sniker meg fram! :)

:rope: Beskjed til puppene til Mirabella; DERE MÅ VOKSE LITT!!!!

:danser: for å pumpe opp puppene litt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monica86:

Takk og takk :-D

Gynekologen min er privat så det kommer nok til å koste meg litt, men samtidig så vet jeg at han er flink så jeg tror jeg tar sjangsen likevel, det vil jo ikke være snakk om så mye... Har jo tenkt å gå til jordmor også! Tenker jeg slår på tråden på tirsdag og hører litt :)

Større pupper er greit nok, men de er så utrolig vonde! Jeg må sove med topp (slik man brukte før man var gammel nok til å bruke bh!) for at de ikke skal gjøre sinnsykt vondt hver gang jeg snur meg i søvne... :sjenert:

Scheherazade:

Synes ikke man skal stresse for mye med dette om at det skal passe perfekt... Det gjør det definitivt ikke her, men vi bekymrer oss ikke likevel! Synes det høres ut som om dere har det meste på plass (jeg er ikke engang ferdig med studiene :sjenert: )

Synes tiden går kjempetregt her og, og jeg testet positivt for bare 6 dager siden! Kommer til å ta evigheter før man passerer de magiske 12 ukene, vi gjør visst det 16. mai, og det føles som en evighet til!

Men det går seg nok til! :-D

Velkommen hit, Concertina - og gratulerer med ein liten spire i magen! :tommelopp:

Takk og takk! :-D

Eg har ikkje hatt ømme puppar i det heile tatt, og puppane mine er like små som før. :sur:

...vel, jeg skulle gjerne byttet mot disse vanvittig ømme balongpuppene som ikke lar meg snu meg i søvne uten at jeg våkner mot de jeg vanligvis har, men det er kanskje bare meg? :fnise:

----

Synes det går veldig tregt dette, i morgen er det en uke siden jeg testet positivt, og det føles som en evighet!

Har dere fortalt noe til noen enda? Vi er hos foreldrene mine i påska og jeg klarte ikke å holde meg, fortalte dagen etter at jeg testet positivt... Fortalte søsteren min i samme slengen, så vi kommer til å fortelle hans søster og min bror om det snart også... Og hans foreldre når de kommer hjem fra ferie om en uke. Har et vennepar som har fått vite siden de visste at vi prøvde (venninna mi fant meg og dagboka mi på KG...), men ellers så tror jeg vi skal vente en stund ja. Bør vel aller helst vente til 16. mai, så jeg tror vi skal gjøre det.

Har bestilt "På Vei" Av Gro Nylander, håper den ligger i postkassa mi til uka! Skal bli spennende å ha noe å lese på framover :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel ikke passe bedre enn å få barn nå da, Scheherazade! :) Når begge har fast jobb er vel ikke bil noe problem. Ikke vanskelig å få billån da! Trenger jo heller ikke kjøpe den nyeste, dyeste, flotteste.... Får en veldig fin og bra stasjonsvogn i 100.000-150.000kr!

Men jeg vil ikke ha stasjonsvogn, er fornøyd med lille-bilen vår. :gråte:

Scheherazade:

Synes ikke man skal stresse for mye med dette om at det skal passe perfekt... Det gjør det definitivt ikke her, men vi bekymrer oss ikke likevel! Synes det høres ut som om dere har det meste på plass (jeg er ikke engang ferdig med studiene :sjenert: )

Har dere fortalt noe til noen enda? Vi er hos foreldrene mine i påska og jeg klarte ikke å holde meg, fortalte dagen etter at jeg testet positivt... Fortalte søsteren min i samme slengen, så vi kommer til å fortelle hans søster og min bror om det snart også... Og hans foreldre når de kommer hjem fra ferie om en uke. Har et vennepar som har fått vite siden de visste at vi prøvde (venninna mi fant meg og dagboka mi på KG...), men ellers så tror jeg vi skal vente en stund ja. Bør vel aller helst vente til 16. mai, så jeg tror vi skal gjøre det.

Jada, det passer sånn sett forsåvidt greit. Har ikke regnet på hvordan vi skal gjøre det, men det ordner seg nok.

Vi har fortalt det til kommende besteforeldre, mest fordi vi er på påskeferie med mine foreldre, og ikke sjans i havet å komme opp med en ny nei-til-rødvin-unnskyldning hver kveld. ;) Og da måtte jo samboers foreldre få vite det også. Resten får vi ta litt på sikt, tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ømme pupper jeg også, men det er ikke så fryktelig ille. Også er det kun på brystvortene at det er ømt. Sover på siden om natten, og hender seg at den puppen nærmest madrassen blir klemt i mellom armen og opp mot den andre. Da er det IKKE noe godt. Men finner som regel fort en stilling som ikke er ubehagelig, og da går det greit. Våkner ikke på natta av at jeg snur meg i søvne og får vondt og sånn.

Jeg har fortalt det til en kollega/venninne på jobben, fordi hun visste at jeg var prevensjonsløs for tiden. Første gangen hun så meg etter at jeg hadde testet positivt så hun det på meg... :fnise: Så da var det bare å innrømme det.

Ellers er er kun legen min og hovedlæreren min på skolen som vet det ennå! ;)

Planlegger å fortelle det til foreldrene våre veldig snart, spesielt samboerens. De bor nemlig i samme bygda, og siden jeg ikke har vært på noen fester i påsken, florerer ryktene om at jeg er gravid allerede. LITA bygd..

Vi ønsker selvfølgelig at de kommende besteforeldrene skal få høre det av oss, og ikke gjennom rykter.

Resten av befolkningen håper vi på å holde det hemmelig for til vi har nådd 12 uker, 20.april er datoen for meg! :)

Jeg synes heller ikke man skal stresse med at alt må være perfekt. Her er det langt i fra det.... Jeg har ingen fast jobb, har en 20% vikarstilling i barnehagen fram til sommeren, og tar i tillegg på meg ekstra. Jobber også som vikar i hjemmesykepleien. Er aldri noe problem å få fylt opp uka. Så lenge jeg har jobbet og hatt inntekt i 6 av de siste 10 mnd før fødsel, så har jeg jo rett på fødselspenger. I tillegg går jeg på skole, deltidstudie. Har ikke tenkt å slutte eller ta et pauseår pga fødselen. Får jo da også fødselsstipend fra lånekassen.

Samboeren jobber fult, men han har strengt tatt heller ingen kontrakt om fast jobb. Muntlig har han beskjed om at han har jobb hvert fall til uti 2009. Han jobber i et byggefirma, altså litt uforutsigbart på lang sikt...

Vi leier et hus, eier altså ikke selv.

Så jada, er nok mange ting som sier at det er langt fra perfekt å få noe barn nå. Men så lenge det er ønsket og vi har undersøkt at vi skal klare oss økonimisk, så skal dette gå bra! :)

Endret av Monica85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg vil ikke ha stasjonsvogn, er fornøyd med lille-bilen vår. :gråte:

Tihi.... Du må nok bare vende deg med tanken på å kjøpe en ny, større, mer praktisk bil! :fnise::troest:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, stasjonsvogn... Det har jeg aldri hatt lyst på, men jeg tok meg selv i søke litt på finn.no etter det... Vi må nemlig mest sannsynlig ha ny bil til sommeren, har mine tvil om bilen vår går gjennom EU-kontrollen... Nå har jeg ikke lappen engang, så å si at de er "vår" bil er vel en overdrivelse... :sjenert:

Det var denne rødvinsnekten som gjorde at vi måtte fortelle det og, sånn i tillegg til at jeg hadde lyst å si det ansikt-til-ansikt :) Fortalte det til søstra mi siden det er mest praktisk for foreldrene mine, hun bor hjemme fremdeles, og når jeg hadde fortalt henne så må vi jo informere resten av søskene ;)

Tror bestemora mi har mistanker... jeg drakk ikke rødvin da vi var hos henne, og da de kom på middag her i går så var det ikke noe glass framme til meg ;)

Forresten så vet akupunktøren min det... Morsom historie forsåvidt: hun kom inn sist jeg var innom på time, onsdagen før påskeuken (altså 4 dager før jeg testet positivt), spør om jeg er frisk (var sjuk uka før), da jeg svarer at jeg har vært litt "ugh" den siste tiden så ser hun på meg og spør om jeg har vært kvalm? "Jaaa?" "Er du gravid?" ---> jeg trodde jeg skulle dette ned fra behandlingsbenken... Men jeg måtte jo si at muligheten var tilstede :fnise: Vel, hun syntes jeg "så" gravid ut, pulsen min var "gravidpuls" ;) Så da jeg testet positivt så måtte jeg sende en liten melding til henne ;)

Jeg har så ømme pupper at jeg faktisk våkner om natta, det er absolutt ikke noe å trakte etter... men jeg klager ikke, kan ha slike for resten av livet hvis det betyr at jeg får lov til å bli mamma om 8 måneder! :-D

Har lest den "Før graviditet"-tråden på Graviditetsforumet... I en ideell verden så hadde det vært flott å være ferdig med utdannelse, ha hatt fast jobb i etpar år, ha hatt lappen osv... Men skulle vi ventet på alt dette så hadde ikke vi kunnet starte prøvingen før om etpartre år, og jeg synes at det er viktigere å få barn mens man kan enn å ha alt på plass! Når vi får førstemann så er jeg 28, dvs at skulle vi ha ventet ville jeg ha passert 30/31 før førstemann hadde kommet, og når man ønsket tre før man blir 35 så synes jeg det for min del blir for sent... Hvertfall så lenge vi har det viktigste på plass: vi har et ønske om å få barn OG vi har en grei økonomi selv om jeg ikke jobber. Men jeg tenkte jo også at alt måtte være på plass først før jeg fikk skikkelig lyst på barn ;)

Synes vi har det meste på plass, sambo har fast jobb med en stabil og god inntekt, vi eier leilighet, har ikke så mye lån, vi har bil (enn så lenge i hvertfall), et stabilt og godt forhold, vi har lyst på barn og vi klarer oss nok selv om vi må leve på en inntekt (jeg er student uten rett på studielån, så jeg får bare engangsstønad). Eneste jeg skulle ønske var på plass var at jeg hadde lappen, men det kan hende det ordner seg i løpet av våren, og hvis ikke så klarer vi oss nok uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:rope: Beskjed til puppene til Mirabella; DERE MÅ VOKSE LITT!!!!

:danser: for å pumpe opp puppene litt! :ler:

:Hehe:

Får satsa på at dei høyrer på deg!

I går vart eg forresten litt kvalm då me kjørte bil. Håpar det er symptoma mine som er på vei tilbake igjen, sjølv om det såklart kan vera ein heilt annan grunn til at eg var kvalm. No er det jammen på tide at symptoma mine kjem tilbake!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...