Gå til innhold

Dr.Martens


Gjest idakaroline

Anbefalte innlegg

Gjest idakaroline

Jeg har kjempe lyst på et par Dr.Martens og sitter å ser på disse på nettet nå. Jeg tenker å bestille veldig snart, og lurer derfor på hvordan størrelsen er på disse? Er de små i størrelsen eller er de store?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har kjempe lyst på et par Dr.Martens og sitter å ser på disse på nettet nå. Jeg tenker å bestille veldig snart, og lurer derfor på hvordan størrelsen er på disse? Er de små i størrelsen eller er de store?

Jeg kjøpte meg et par Dr.Martens i høst, med fòr. Jeg er kjempefornøyd! Det eneste er kanskje at de er litt trange hvis man skal ha tjukke sokker i! xD

Så de med fòr er kanskje litt små i størrelsen. Uansett så anbefaler jeg deg å ta en tur til en skobutikk for å sjekke og prøve. Det er dyre sko, etter min mening, men virkelig verdt penga! Dessuten er de råkule! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

Jeg har ikke mulighet til å komme meg til en skobutikk der de selger sånne sko, så det blir nok til at jeg må handle på nett. Jeg bruker til vanlig str 38, vil det da lønne seg for meg å kjøpe den størrelsen eller burde jeg gå opp en størrelse? Jeg hater virkelig ordentlige vintersko, så det blir isåfall til at jeg må bruke ullsokker og kanskje en ullsåle i, hvis jeg skulle velge å kjøpe et sånt par.

Men sånn generelt, er de gode å gå med? Jeg syns kanskje de virker litt stive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hvilken type sko du skal ha. Skal du ha med fòr, så anbefaler jeg å kjøpe èn størrelse større enn den du bruker til vanlig. Hvis du ikke skal ha for, er jeg ikke helt sikker på hva du burde. Har selv ikke prøvd et par uten. Men regner med at hvis du både skal ha såler og ullsokker, så burde du gå opp en størrelse :)

Men jeg er ikke hundre prosent sikker, så hør med andre i tillegg. For sikkerhets skyld!

De er litt stive, ja. Men det er tross alt skinn, så når du får brukt de en del så går de seg til. Jeg fikk selv gnagsår de første gangene jeg brukte mine, men nå er de kjempegode! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

De er litt stive, ja. Men det er tross alt skinn, så når du får brukt de en del så går de seg til. Jeg fikk selv gnagsår de første gangene jeg brukte mine, men nå er de kjempegode! :)

Er det jeg har trodd også! Har sett flere som har sånne sko, og jeg blir så misunnelig når jeg ser det. Jeg har veldig lyst på Dr.Martens i en skikkelig knæsj farge, så får se hva det blir ;)

Er de glatte under?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel det største problemet med Dr. Martens, når man først har gått de inn - de er superglatte på vinterføre. Men ikke verre enn at jeg gjerne bruker mine på vinteren, må bare være litt obs.

Det anbefales vel også å kjøpe den størrelsen man vanligvis bruker. De kjennes trange ut i starten, men siden de er i ekte skinn vil de forme seg etter foten. Skinn virker ofte litt stivt og trangt i begynnelsen. Men selvfølgelig, skal du ha veldig tjukke sokker i bør du nok gå opp en størrelse. Men da blir de nok litt store om du også skal bruke de uten såle og med vanlig sokk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest idakaroline

Det er vel det største problemet med Dr. Martens, når man først har gått de inn - de er superglatte på vinterføre. Men ikke verre enn at jeg gjerne bruker mine på vinteren, må bare være litt obs.

Det anbefales vel også å kjøpe den størrelsen man vanligvis bruker. De kjennes trange ut i starten, men siden de er i ekte skinn vil de forme seg etter foten. Skinn virker ofte litt stivt og trangt i begynnelsen. Men selvfølgelig, skal du ha veldig tjukke sokker i bør du nok gå opp en størrelse. Men da blir de nok litt store om du også skal bruke de uten såle og med vanlig sokk.

Jeg er i grunn veldig vant til glatte sko på vinterføre, så det burde egentlig ikke være et stort problem.

Jeg tenker i grunn at hvis jeg skal ha sånne sko, så blir de nok kun brukt på høsten og vinteren. Våren og sommeren er det som oftest tøysko og mer åpne sko som gjelder for min del. Jeg bruker som sagt 38 til vanlig, men hvis de vier seg ut og former seg etter foten er det kanskje dumt å kjøpe en størrelse større? De koster såpass mye penger at jeg må være helt sikker før jeg kan kjøpe et sånt par med sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok lurt å kjøpe den størrelsen du vanligvis bruker. Jeg har str 36 i mine, og bruker til vanlig 36 el 37. Og jeg har plass til både såle og sokk i mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

Det er nok lurt å kjøpe den størrelsen du vanligvis bruker. Jeg har str 36 i mine, og bruker til vanlig 36 el 37. Og jeg har plass til både såle og sokk i mine.

Kanskje jeg bør vente til jeg kommer meg til et sted der de selger sånne sko, for har et inntrykk av at de kanskje bør prøves. Vet du om et sted i Oslo hvor de selges?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Burde nok prøve litt ja, for virker som det er litt forskjellig fra hvem du spør.

Jeg kjøpte mine en størrelse større enn jeg vanligvis bruker, da de virka veldig trange når jeg prøvde de. De er nok litt store når jeg ikke bruker ullsokker/ekstra såle i, men gjør ikke meg noe.

Så må jeg legge til at de er VIRKELIG verdt pengene. Jeg har hatt mine i tre år nå, og brukt de kanskje 300 dager i året (Jepp, sommer som vinter), og de har vært like fine hele tiden. Nå begynner de desverre å bli litt slarkete, så må nok kjøpe et nytt par.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kjempe lyst på et par Dr.Martens og sitter å ser på disse på nettet nå. Jeg tenker å bestille veldig snart, og lurer derfor på hvordan størrelsen er på disse? Er de små i størrelsen eller er de store?

Hallo :)

Helt enig, de er litt små i størrelsen! Så, bestill kanskje heller en str større og legg inn innlegg :)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje jeg bør vente til jeg kommer meg til et sted der de selger sånne sko, for har et inntrykk av at de kanskje bør prøves. Vet du om et sted i Oslo hvor de selges?

De har dem på shoebar i strøget og på dna og eurosko, mener jeg ihvertfall. Sikkert lurt å prøve dem ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest idakaroline

De har dem på shoebar i strøget og på dna og eurosko, mener jeg ihvertfall. Sikkert lurt å prøve dem ja.

Da skal jeg ta meg en tur dit neste gang jeg skal til hovedstaden ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men sånn generelt, er de gode å gå med? Jeg syns kanskje de virker litt stive.

Jeg har to par Dr. Martens-boots, de er helt jævlige å gå med dessverre. Må ha dobbelt lag gnagsårplaster for å orke å gå med de en hel kveld. Vet ikke om jeg har hatt uflaks eller hva, jeg. :sjenert: Men tøffe er de, så da får man bare lide litt for skjønnheten.

Endret av Paine
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...