Gå til innhold

Mac for dummies (nybegynnere)!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hvis du skal bruke den i skolesammenheng, hadde jeg anbefalt deg å heller velge air, og ikke pro. Angrer ikke på byttet



Anonymous poster hash: 2fcf9...c11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Citronella

hvis du skal bruke den i skolesammenheng, hadde jeg anbefalt deg å heller velge air, og ikke pro. Angrer ikke på byttet

Anonymous poster hash: 2fcf9...c11

Enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig har jeg ikke merket den store forskjellen. Jeg gikk fra vanlig skjerm til retina. DER merket jeg stor forskjell :) Mye bedre kvalitet. Er mindre sliten i øynene nå, faktisk, når jeg tenker på det. Dessuten er denne lettere enn en 15", noe som merkes veldig i fanget eller i sekken på vei til skole/jobb :)

Jeg har hatt en PC fra Asus i et par år, så det blir nok forbedring uansett når det gjelder skjerm :)

Da blir det en 13", syns jo egentlig at en 15,6" blir for stor når en pendler en del.

Kommer sikkert til å spamme denne tråden en del når jeg får PC-en, har jo ingen erfaring med Mac :)

Anonymous poster hash: 305bc...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har faktisk ikkje antivirus, så vidt eg veit.. Mannen min som orda, men eg trur han har sagt at eg ikkje har det..Det er visst ikkje nødvendig med det på mac..Vi har i allefall klart oss fint uten i 3,5 år. (Viss ikkje eg har misforstått..)

Det høres bra ut. Googlet litt og fant ut at en kan laste ned gratis antivirus til Mac, det var tre typer som ble anbefalt. :)

Jeg har hatt min macbook air 13 tommer i 2 1/2 år, fungerer helt fint! Strålende fornøyd! Og jeg tar den med på skolen omtrent hver dag, så den er ikke på ett sted hele tiden heller. Jeg gikk også ned i skjermstørrelse, tenkte ikke noe særlig over det egentlig

Har heller ikke antivirus på min mac..

Mine PC-er blir alltid tregere når det har gått to år og blir etter hvert defekt. Håper virkelig at det stemmer at Mac-pc varer lengre :)

Anonymous poster hash: 305bc...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil betale unødvendig mye for; liten skjerm, plastikk og merkevare, så vær så god.

At MAC ikke får virus er bare sprøyt, det finnes ikke så mange virus (ENDA) men de som finnes er som syre og Mac`en blir ødelagt for alltid

Kjøp heller ordentlig PC med skikkelig prosessor, installer bra virusprogram, restart PC daglig for å slette midlertidige filer, ikke klikk på linker du ikke kjenner, kjør rens en gang i uka, så varer PC`en minst 5 år uten å bli treg. Og du får mye, mye mer for 5000,- for en PC, enn 13.000 for en dritt MAC

Anonymous poster hash: 5b7b2...05a

At Mac ikke kan få virus, stemmer sikkert ikke, men det skal nok en del til før den får virus. Tenker at jeg installerer et gratis antivirus for Mac.

Grunnen til at jeg ikke har lyst til å kjøpe en vanlig PC, er nok fordi de ble så trege etter å ha vært i bruk en stund og varer ikke like lenge som en Mac.

Anonymous poster hash: 305bc...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøper du med retina (mener alle modeller har retina nå?), så vil du neppe merke overgangen fra 15" til 13".

Jeg har en eldre pro 15", uten retina, men foretrekker min air 13" med retina pga bedre lesekvalitet og mindre sliten på øyenene.

Tror ikke det blir Mac med retinaskjerm. Har heller ikke blitt anbefalt det på grunn av fastlimt batteri, men Macbook Pro blir det :)

Anonymous poster hash: 305bc...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Citronella

Tror ikke det blir Mac med retinaskjerm. Har heller ikke blitt anbefalt det på grunn av fastlimt batteri, men Macbook Pro blir det :)

Anonymous poster hash: 305bc...cb8

Nja. Fastlimt batteri? Det har jeg aldri hørt om. Og retina er en fryd! Men det er ditt valg. Lykke til med kjøp. :) Og du kommer raskt inn i Mac. Masse bra tips på http://mac1.no/forum/.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja. Fastlimt batteri? Det har jeg aldri hørt om. Og retina er en fryd! Men det er ditt valg. Lykke til med kjøp. :) Og du kommer raskt inn i Mac. Masse bra tips på http://mac1.no/forum/.

Ja, det er visst fastlimt batteri på de nyeste PC-ene fra Mac, ergo er det dyrere å bytte batteri.
Gleder meg til å teste ut Mac, ja! Tusen takk for link :)

Anonymous poster hash: 305bc...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den var enkel å vende seg til. Er superfornøyd med min Mac.

Da har jeg bestilt Macbook Pro. Gleder meg til den kommer! :-)

Anonymous poster hash: 305bc...cb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått den nye Mac-en min. Litt uvant, men det kommer seg. Syns ikke det var så vrient med 13,3 tommer skjerm, men litt vanskelig å treffe alle tastene på første forsøk :laugh:

Noen spørsmål: Hvordan zoomer jeg skjermen, og hvordan regulerer jeg lyset på skjermen? Kom gjerne med nyttige tips :-)



Anonymous poster hash: 305bc...cb8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg forresten laste ned og installere Hola på en Mac?



Anonymous poster hash: 305bc...cb8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan jeg skjule oppgavelinjen når jeg surfer på nett, og hvordan gjør jeg det?



Anonymous poster hash: 305bc...cb8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kan jeg skjule oppgavelinjen når jeg surfer på nett, og hvordan gjør jeg det?

Anonymous poster hash: 305bc...cb8

Dette lurer jeg også på!

Og hvordan får man bort den boksen på venstre siden som viser favoritter og leselisten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...