Gå til innhold

Scientologi


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva er så galt med Scientologi? Jeg hører at svært mange hater det som om det var satan selv. Og en god del, til og med voksne skal visst gå til krig eller stor demonstrasjon mot det.

Selv vet jeg omtrent ikke noe om det, men er det så ille da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I mine øyne, ja, det er så ille.

Sekten har et rigid styre og mange mennesker har mistet kontakten med venner og familie etter å ha blitt medlemmer.

Jeg er glad for at noen ser viktigheten av å demonstrere mot denne måte å skalte og valte med andres liv på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil lese mer om hvorfor man er negativ til scientologi så anbefaler jeg Operation Clambake, ligger også en norsk introduksjon her. Han som har skrevet siden har hatt ufattelig mange advokater og trusler fra Scientologikirken på seg, men på grunn av norsk rettssikkerhet (frigjøring av rettsdokumenter etc - noe Scientologikirken vil unngå for enhver pris) så ligger nå siden der fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stod noe i dagbladet her om dagen om at demonstrasjonene var mot nettsensur og nettkontroll, som scientologikirken bruker pengene sine på lobbyvirksomhet for. Cyberpønkerne aka hackerne er opprørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er generelt imot hjernevasking og å svindle folk ut av alle pengene de eier og har, så ja, jeg vil si det er ganske ille

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde du visst litt om trosgrunnlaget og hvordan denne sekten driver sin virksomhet, så hadde du skjønt at disse folka ikke er riktig navla.. :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Se bare på denne skrullingen:

:fnise:

:fnise:

Tom cruise snakker og snakker i 10 minutter uten å egentlig si noe som helst? Fantastisk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:fnise:

Tom cruise snakker og snakker i 10 minutter uten å egentlig si noe som helst? Fantastisk...

Jupp. Meningsløst babbel fra ende til annen. Litt underlig er det jo at man oppfatter denne typen nonsense totalt annerledes når den som babler veiver med en eller annen gammel og hellig bok.

For mer informasjon og kritikk av Scientologikirken, så kan man besøke Xenu.net.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jupp. Meningsløst babbel fra ende til annen. Litt underlig er det jo at man oppfatter denne typen nonsense totalt annerledes når den som babler veiver med en eller annen gammel og hellig bok.

For mer informasjon og kritikk av Scientologikirken, så kan man besøke Xenu.net.

Linket til den siden i mitt første innlegg, men repetisjon gjør jo ingenting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...