Gå til innhold

Ex- jehovas vitner


Anbefalte innlegg

Har merket at det er endel av oss ex jeh på dette forumet.

Jeg kunne godt tenke meg å komme i kontakt med andre som også har sluttet i denne sekten.

Det er liksom noe spesiellt med oss, vi har blitt eksludert fra familie og venner og dette kan være veldig tøft for noen. Om ikke alle...

Jeg vil ikke noe spesiellt med denne tråden, bare at vi kan prate litt sammen om det vi kanskje synes er litt vanskelig.

Og dere som ER vitner og bare vi spre det kvalme budskapet deres... STAY THE F*CK OUT!

Hilsen Maren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært litt i kontakt med en i sverige som er ganske aktiv med dette med å prøve å komme sammen med andre ex-jeh. Han har også laget en hjemmeside til alle oss...

www.xjw-help.eu/norway

Endret av maren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt i kontakt med en i sverige som er ganske aktiv med dette med å prøve å komme sammen med andre ex-jeh. Han har også laget en hjemmeside til alle oss...

www.xjw-help.eu/norway

Hei Maren.

Jeg har også lagt merke til at det dukker opp mange her som har hatt et eller annet å gjøre med JV, i større eller mindre grad. Det viser at det egentlig er et stort behov for noe mer organisert som de som havner utenfor kan kontakte, slik at de unngår å havne i et stort hull hvor ingen forstår hva det er de går igjennom.

Det som er vanskelig her i landet er at JV-miljøet tross alt er ganske lite, og det blir fort veldig gjennomsiktig hvis noen stikker hodene fram. De har gjort veldig mye bra i Sverige, og vi burde kanskje kommet etter her i landet også.

Problemet, i alle fall for meg, er at om jeg skal få beholde selv den minimale kontakten med familien som jeg har i dag, så må jeg være veldig diskret. Jeg kan ikke åpent stå fram som "motstander".

Jeg deltar likevel på div. eks-vitneforum, og det har i alle fall hjulpet meg veldig, og jeg har lært mye, men forsøker å være så anonym som mulig.

Jeg ser at xjw-help.eu/norway har et ganske nystartet brukerforum her: http://xjw-help-norway.phpbb.net Det tar sikkert litt tid å få opp aktiviteten der. Men det hadde vært fint å få flere norske/skandinaviske ressurser.

Andre forum som finnes (engelske):

http://www.jehovahs-witness.com (det mest aktive jeg kjenner til)

http://www.kent.steinhaug.no/forum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vet ikke hvor mange ex-jeh som klikker innom denne tråden, men jeg har funnet en bok som en av de "tro og kloke slavene" som har meldt seg ut har skrevet: "Crisis of conscience" av Raymond Franz.

Jeg skal garantert lese denne, ville gjerne vite hva som foregår på innsiden av WTS vegger. Vet ikke om den finnes på norsk men den er på dansk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Liv_*

Jeg har vært med i JV, men tok aldri dåpen. Synes det var veldig vanskelig å være annerledes. Min familie har ikke eksludert meg. Men...jeg sliter veldig med dårlig samvittighet for alt jeg gjør som jeg egentlig ikke skulle gjort i henhold til et liv som JV. Føler meg aldri fri, sliter også med tanken på om det egentlig var riktig å ikke være med i JV. Tanker om døden og om harmageddon er sterke. Idag har jeg sosial angst og ikke i arbeid. Det er mange årsaker til at man får sosial angst, men jeg lurer på om det er flere eks-JV'er som sliter med angst eller depresjon. Og er det såpass ille at det går utover livskvaliteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg fikk vont av å lese innlegget ditt.

Det er så mange som sliter med depresjoner som ikke er vitne lenger, nå er jeg en person med ganske sterk psyke men jeg har også mine downs og jeg tenker at jeg står totalt alene her i verden. Du har også de som tyr til narkotika fordi det er middelet nr 1 som gir deg en følelse av at det du normalt tenker ikke betyr en dritt, du behøver bare å sitte og ha det fint med deg selv...

Men det er jo selvfølgelig ikke noe man kan basere livet sitt på og det er utrolig feigt.

Noe som har gitt meg mye hjelp er å høre på logiske og intelligente mennesker som snakker om hvorfor bibelen ikke er sann. En mann som heter Richard Dawkins, en vitenskapsmann/forfatter/professor/ateist har skervet en bok som heter " the god delusion" en utrolig interessant bok! Jeg hørte den på lydbok og det er digg hvis du ikke er så glad i å lese.

En annen fyr som også er en intelligent mann og ateist er Christofer Hitchens. Han er en litt merkelig fyr, men det han sier er ivertfall sant! Han har skrevet boken "God is not great".

Begge disse kan du søke etter på youtube. Det kan nok virke litt tørt i begynnelsen noe av det, men hør etter hva de sier og du finner ut at denne frykten som de religiøse sprer rundt seg er bare løgn og bedrag.

Hvis du ønsker å prate om vanskelige ting som familien din legger press på deg så må du bare ta kontakt, jeg er på facebook.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...