Gå til innhold

UFO


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du sett en ufo?

Trur du at det fins UFO?

Dersom du refererer til UFO som flygende farkoster fra andre verdener, så har jeg ikke sett noe som ligner engang. Stiller meg også sterkt tvilende til at utenomjordiske vesener noen gang har besøkt denne planeten. Det er det flere grunner til:

1. Vesener fra andre planter vil sannsynligvis være like bundet av fysiske lover som det vi selv er. Alpha Centauri, det stjernesystemet som er nærmest vårt eget, er for eksempel 4, 37 lysår unna. Det vil si en distanse på ca 40 681 000 000 000 km. Om det finnes sivilisasjoner som kan reise mellom stjernene, så må de med andre ord belage seg på å bruke veldig lang tid og/eller å ha teknologi som gjør det mulig å reise i verdensrommet med en hastighet tilnærmet lik lysets (eventuelt ha andre metoder å reise fra A til B på).

2. Mennesket er en ung livsform - bare rundt 200 000 år. Det er rundt regnet bare i løpet av de siste 100 årene at våre radiosignaler har lekket ut i verdensrommet, og således eventuelt røpet at vi i det hele tatt eksisterer. De første menneskeskapte radiosignalene er fortsatt på sin ufordrødne reise ut i Rommet. Det betyr imidlertid ikke at de har nådd frem til en sivilisasjon som er i stand til å registrere dem ennå. Et eventuelt besøk til Jorden innebærer videre ikke bare at planeten vår blir oppdaget og betraktet som et interessant reisemål, men det innebærer sannsynligvis også en del ressurser og planlegging. Jeg tror ikke engang teknologisk overlegne vesener farter rundt i verdensrommet kun på måfå.

3. Hva får oss til å tro at vi er så spesielle? Selv om det fantes utenomjordiske vesener som faktisk visste om oss, så er det ikke dermed sagt at vi blir ansett som interessante nok til å bli viet oppmerksomhet. For avanserte sivilisasjoner, som kanskje har eksistert i millioner av år, så er det altså ikke gitt at menneskeheten engang har den samme statusen som det maur har for oss. Vi mennesker er ikke engang avanserte nok til å avstå fra å drepe hverandre når vi er uenige. Hva har vi som mennesker så langt gjort for å bevise at vi er oppmerksomheten verdig?

Jeg er faktsik rimelig sikker på at det finnes andre former for liv der ute, inkludert intelligent liv, men Universet er stort. Det er snakk om enorme avstander. Det er ikke engang sikkert at vi kommer til å bli oppdaget - langt mindre forvente at vi blir viet oppmerksomhet dersom vi dukker opp på radaren der ute et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du refererer til UFO som flygende farkoster fra andre verdener, så har jeg ikke sett noe som ligner engang. Stiller meg også sterkt tvilende til at utenomjordiske vesener noen gang har besøkt denne planeten. Det er det flere grunner til:

1. Vesener fra andre planter vil sannsynligvis være like bundet av fysiske lover som det vi selv er. Alpha Centauri, det stjernesystemet som er nærmest vårt eget, er for eksempel 4, 37 lysår unna. Det vil si en distanse på ca 40 681 000 000 000 km. Om det finnes sivilisasjoner som kan reise mellom stjernene, så må de med andre ord belage seg på å bruke veldig lang tid og/eller å ha teknologi som gjør det mulig å reise i verdensrommet med en hastighet tilnærmet lik lysets (eventuelt ha andre metoder å reise fra A til B på).

2. Mennesket er en ung livsform - bare rundt 200 000 år. Det er rundt regnet bare i løpet av de siste 100 årene at våre radiosignaler har lekket ut i verdensrommet, og således eventuelt røpet at vi i det hele tatt eksisterer. De første menneskeskapte radiosignalene er fortsatt på sin ufordrødne reise ut i Rommet. Det betyr imidlertid ikke at de har nådd frem til en sivilisasjon som er i stand til å registrere dem ennå. Et eventuelt besøk til Jorden innebærer videre ikke bare at planeten vår blir oppdaget og betraktet som et interessant reisemål, men det innebærer sannsynligvis også en del ressurser og planlegging. Jeg tror ikke engang teknologisk overlegne vesener farter rundt i verdensrommet kun på måfå.

3. Hva får oss til å tro at vi er så spesielle? Selv om det fantes utenomjordiske vesener som faktisk visste om oss, så er det ikke dermed sagt at vi blir ansett som interessante nok til å bli viet oppmerksomhet. For avanserte sivilisasjoner, som kanskje har eksistert i millioner av år, så er det altså ikke gitt at menneskeheten engang har den samme statusen som det maur har for oss. Vi mennesker er ikke engang avanserte nok til å avstå fra å drepe hverandre når vi er uenige. Hva har vi som mennesker så langt gjort for å bevise at vi er oppmerksomheten verdig?

Jeg er faktsik rimelig sikker på at det finnes andre former for liv der ute, inkludert intelligent liv, men Universet er stort. Det er snakk om enorme avstander. Det er ikke engang sikkert at vi kommer til å bli oppdaget - langt mindre forvente at vi blir viet oppmerksomhet dersom vi dukker opp på radaren der ute et sted.

Jeg trur på utenomjordiske vesener,og trur de er her nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trur på utenomjordiske vesener,og trur de er her nå.

Det skal du da få lov til. Har du noe som underbygger denne antakelsen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal du da få lov til. Har du noe som underbygger denne antakelsen da?

Jeg har faktisk sett noe merklig lys på himmlen.Og det stå stille ganske lenge,jeg trur at det er mye vi ikke får vite.....Alt skal jo være hemmlig stemplet..Du har jo hørt om den basen i USA.

La oss anta at våre naboer i verdensrommet ikke behøver å kome hit.La oss anta at de allerede er her!

Endret av Lund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk sett noe merklig lys på himmlen.Og det stå stille ganske lenge,jeg trur at det er mye vi ikke får vite.....Alt skal jo være hemmlig stemplet..Du har jo hørt om den basen i USA.

Lys på himmelen kan jo være mye rart. Hva fikk deg til å mene at det var besøkende fra en annen planet?

Dersom du tenker på "Area 51" og den angivelige dekkoperasjonen med hensyn til Roswell, så hva får deg til å mene at dette ikke bare er myter? Hvorfor skulle myndighetene ønske å holde dette hemmelig? Hvorfor skulle de utenomjordiske tillate at dette holdes hemmelig? Hvorfor skulle ikke noe så fantastisk viktig bli oppdaget og bevist uansett hva myndigheter og utenomjordiske foretok seg? Hvorfor skulle UFOer falle ned og dermed avsløre sin eksistens kun for amerikanere?

La oss anta at våre naboer i verdensrommet ikke behøver å kome hit.La oss anta at de allerede er her!

Ok, la oss anta akkurat det. Hvilken interesse har de av å holde seg skjult? Mener du at de har en slags hemmelig agenda? I såfall; hva slags agenda skulle det være? Hvem er de? Hva gjør de her?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lys på himmelen kan jo være mye rart. Hva fikk deg til å mene at det var besøkende fra en annen planet?

Dersom du tenker på "Area 51" og den angivelige dekkoperasjonen med hensyn til Roswell, så hva får deg til å mene at dette ikke bare er myter? Hvorfor skulle myndighetene ønske å holde dette hemmelig? Hvorfor skulle de utenomjordiske tillate at dette holdes hemmelig? Hvorfor skulle ikke noe så fantastisk viktig bli oppdaget og bevist uansett hva myndigheter og utenomjordiske foretok seg? Hvorfor skulle UFOer falle ned og dermed avsløre sin eksistens kun for amerikanere?

Ok, la oss anta akkurat det. Hvilken interesse har de av å holde seg skjult? Mener du at de har en slags hemmelig agenda? I såfall; hva slags agenda skulle det være? Hvem er de? Hva gjør de her?

Jepp Area 51 mente jeg :)

Jeg trur mange ikke er klar til å se sannheten,at vi ikke er alene.

Endret av Lund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For enkelt UFO forskere har de dramatiske begivenhetene i Bibelen et menigsinnhold som går utover enhver annen kjent religion. Forskerne ser de bibelske fortellingene som en enestånde beretning fra et tusenår som ble hjemsøkt av paranormal aktivitet,innbefattet UFO observasjoner.

Lest på denne måten gir Bibelen dusinvis med eksempler på uidentifiserte flygende gjenstander.Nesten alle uvanlige syn på himmelen kan tolkes som et besøk av fremmede vesener. For eksempel trur enkelte ufooger at Betlehemsstjerne,som ledet de tre vise menn til spedbarnet Jesus,var en flygende tallerken.Og en NEW YORK- Prest mente at gud kunne vært en fremmede som ville lede menneskene gjennom kriser.

Kunstnerne har tolket disse episodene i århundrenes løp. Noen av dem ser nesten ut til å støtte UFOteoriene når de tar med merklige,uidentifiserte gjenstander på himmelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erich von Dåniken,forfatteren mente at kolossale byggverk som steinstøttene på Påskeøye og Egypts pyramider,ikke lot seg bygge uten hjelp av teknologisk avanserte gjester fra stjernene.

:opplyser:

I 1950 vakte Donald E.Keyhoe sensasjon ved å påstå at myndigheten skjulte Ufo bevis! :jepp:

Endret av Lund
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lys på himmelen kan jo være mye rart. Hva fikk deg til å mene at det var besøkende fra en annen planet?

Dersom du tenker på "Area 51" og den angivelige dekkoperasjonen med hensyn til Roswell, så hva får deg til å mene at dette ikke bare er myter? Hvorfor skulle myndighetene ønske å holde dette hemmelig? Hvorfor skulle de utenomjordiske tillate at dette holdes hemmelig? Hvorfor skulle ikke noe så fantastisk viktig bli oppdaget og bevist uansett hva myndigheter og utenomjordiske foretok seg? Hvorfor skulle UFOer falle ned og dermed avsløre sin eksistens kun for amerikanere?

Ok, la oss anta akkurat det. Hvilken interesse har de av å holde seg skjult? Mener du at de har en slags hemmelig agenda? I såfall; hva slags agenda skulle det være? Hvem er de? Hva gjør de her?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Dinah_*
Har du sett en ufo?

Trur du at det fins UFO?

Jeg vet at det finnes UFOer og tror at det finnes andre og lengreutvikla livsformer enn oss. Grunnen til at jeg VET at det finnes UFO er at jeg har sett det. Veldig klart og. Den var max 200 m fra meg, svevende over meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erich von Dåniken,forfatteren mente at kolossale byggverk som steinstøttene på Påskeøye og Egypts pyramider,ikke lot seg bygge uten hjelp av teknologisk avanserte gjester fra stjernene.

:opplyser:

I 1950 vakte Donald E.Keyhoe sensasjon ved å påstå at myndigheten skjulte Ufo bevis! :jepp:

Pfft, det samme mente han om Stone Henge, men det er det kommet gode forklaringer på. Og det er mange som har vist hvordan man kan bygge en pyramide med hjelp av ramper og store mengder Ooomph & Elbow Grease.

Det er en smule irriterende med folk som ikke vil innrømme våre forfedre den driftighet og oppfinnsomhet som skulle til for å reise disse byggverkene.

Og en god dose galskap, selvsagt.

Hadde det ikke vært for at den kinesiske muren er så godt dokumentert, ville vel marsboerne fått æra for den også.

Endret av Mann 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også sett UFO i den forstand at jeg har sett en gjenstand som jeg ikke klarte å forklare opprinnelsen til. (Og vi var mange som så den samtidig.) Men....."flyvende tallerken"? Neppe.

Tror nok den hadde en naturlig forklaring selv om vi ikke klarte finne den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sitter jeg her og skulle ønske jeg hadde link til den to timer lange pressekonferansen som ble holdt i statene for noen få år siden, hvor endel mennesker, både militære og sivile, stod frem og fortalte om sine opplevelser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett en ufo?

Trur du at det fins UFO?

Nå er jeg ikke helt stiv i terminologien her, men tror det skilles mellom UFO og IFO. Det første er uidentifiserbare flygende objekter - og det er det haugevis av uten at det behøver være så rart. IFO er derimot interplanetariske flygende objekter, og da gjerne fremmede romskip som befinner seg i vårt solsystem. Har ikke noe tro på IFO, men UFO det er jo pr. definisjon meget vanlig og behøver ikke være så merkelig i det hele tatt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her og skulle ønske jeg hadde link til den to timer lange pressekonferansen som ble holdt i statene for noen få år siden, hvor endel mennesker, både militære og sivile, stod frem og fortalte om sine opplevelser...

Er det The Disclosure Project og

du mener?

Jeg er åpen for muligheten, men jeg tar ikke dette til meg på blind tro og andres beretninger alene. Det er jo slik religioner og andre eventyr blir til. Før det foreligger utvetydige beviser, så møter jeg slike ting med den skepsis det fortjener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg trodde i mange år at jeg hadde sett en UFO, men fant den logiske forklaringen for bare noen få år siden da det samme gjentok seg... ( et komplisert samspill mellom vinduer i rett vinkel til hverandre, billys som ble reflektert i vinduene, og rette lysforholdene ute var UFO-en jeg så.)

Men om jeg tror det finnes UFO-er... hvorfor ikke? Det finnes jo så mye ut der som vi ikke har kunnskap om, og jeg kan i alle fall ikke si at det ikke finnes. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett en ufo?

Trur du at det fins UFO?

Det var veldig nære på at jeg så en en gang. Men det viste seg å være et propellfly med landingslysene på under innflyging mot flyplass, og på en fallende bane rett mot oss, slik at det så ut til å stå nesten stille i lufta mens det dalte og lysene ble mer og mer intense. Dessuten var det ikke noen lyd. Vi så ikke hva det var, før flyet dreide 90 grader på den siste delen av innflyginga.

UFO i betydning romskip har jeg ikke noe videre tro på, ikke fordi jeg ikke tror det kan være intelligent liv andre steder i universet, for det tar jeg nærmest for gitt. Men det er et svært verdensrom, og jeg kan ikke helt se for meg en god grunn til å reise så langt som hit. Og så ikke gi seg til kjenne engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det The Disclosure Project og
du mener?

Jeg er åpen for muligheten, men jeg tar ikke dette til meg på blind tro og andres beretninger alene. Det er jo slik religioner og andre eventyr blir til. Før det foreligger utvetydige beviser, så møter jeg slike ting med den skepsis det fortjener.

Det er nok den pressekonferansen der, selv om jeg ikke gidder å ta meg tid til å se mer enn tre minutter akkurat her og nå.

Jeg tror ikke alle disse menneskene står og juger og fremlegger falske beviser og dokumentasjon. Jeg tror heller at vi mennesker legger våre egne begrensninger til grunn for hvorvidt vi skal kunne tro at andre kan besøke oss eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...