Gå til innhold

Finnes det norske pastafarianere?


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja.. Ikke godt å si, men det går jo sikkert an å starte opp et eller annet.

Mon tro på om vi da eventuelt også får statlig støtte som livssynssamfunn..?

Årsmøtene (av typen kirkemøte) kan jo legges til Pastasentralen i Bergen. Her kan vi blant annet sitte og pønske ut underfundige måter å detaljstyre folks sexliv - jeg er for eksempel for å bannlyse alle som har sex med sokkene på. Heldigvis kan det se ut til at disse seksuelle avvikerne kan helbredes ved hjelp av samtaler. Her er i hvert fall jeg helt på linje med Islamsk Råd som bruker lignende strategier for å helbrede og omvende homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har jo ikke riktig den samme problematikken her hos oss som de har, i og med at det foreløpig ikke er tale om at noen norsk skole skulle ha kreasjonisme som del av naturfagspensumet. det var så vidt jeg skjønner dette som var den direkte foranledningen til at grunnlegger og profet Bobby Henderson fikk visjonen om det flygende spaghettimonsteret og krevde at dersom Intelligent Design skulle være en del av naturfagstimene, så måtte FSM også få like mye tid og bli vektlagt like sterkt. Det er tross alt en åpenbaringsbasert religion, med en skapelsesberetning og sin egen mytologi, og en mengde åpenbaringsbaserte svar på verdens små og store problemer, inkludert den globale oppvarmingen. Som sådan er den akkurat like god eller dårlig som ID.

Det ser ut til at den norske prosessen stoppet opp sent i 2006, og siden har den visst ikke kommet i gang igjen.

Men The Church of the Flying Spaghetti Monster trenger ikke å væreregistrert som trossamfunn i ordet strikteste forstand, gjør den vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner meg som pastafarianer og det er på en måte nok. Føler ikke noe behov for å organisere og registrere og alt det der. Men forslaget om årsmøter i Pastasentralen høres veldig bra ut. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men The Church of the Flying Spaghetti Monster trenger ikke å væreregistrert som trossamfunn i ordet strikteste forstand, gjør den vel?

Nei. I grunnen ikke. Jeg er således enig med siste gjest. Det stider liksom mot min egen hensikt og overbevisning å drive aktiviteter innenfor rammene av et organisert livssyn.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...