Gå til innhold

Leser at flere menn er familieløse, henter meg en brud fra et annet land


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er mulig å si noe om sannsynligheten for hvilke holdninger man vil finne i forskjellige områder, det er ikke det samme som å forvente at disse holdningene kan gjenfinnes hos alle fra det gitt området.

I Norge er det for eksempel flere og flere kvinner som velger å ikke få barn.

Nesten uansett hvor man drar i verden (unntak er Tyskland, Japan, Italia og noen til), øker sannsynligheten for å finne en kvinne som ønsker egne barn.

Her til lands er trenden også at jenter flytter vekk fra bygdene, og at utkantnorge dermed får skeiv kjønnsfordeling. For en rekke områder i verden gjelder at det følger status med å eie større eiendom, og dermed øker sjansen for å finne kvinner som er villige til å bosette seg eksempelvis på gård.

Man må kunne si noe om generelle forventninger. Det er en del fagdisipliner som dreier seg om dette her.

De utsetter å få barn latterlig lenge, akkurat som norske menn gjør. Så griner begge parter over at de ikke kan få barn og at verden er urettferdig.

Anonymous poster hash: 69ff3...a6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest nobilian

De utsetter å få barn latterlig lenge, akkurat som norske menn gjør. Så griner begge parter over at de ikke kan få barn og at verden er urettferdig.

Anonymous poster hash: 69ff3...a6c

Dem jeg snakker om, ønsker ikke barn overhodet. At snittalderen for førstegangs fødsel har økt voldsomt,er en annen problemstilling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dem jeg snakker om, ønsker ikke barn overhodet. At snittalderen for førstegangs fødsel har økt voldsomt,er en annen problemstilling.

De kvinner som ikke ønsker barn er ikke i flertall. De fleste kvinner vil før eller siden kjenne på barneønsket.

Anonymous poster hash: 69ff3...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

De kvinner som ikke ønsker barn er ikke i flertall. De fleste kvinner vil før eller siden kjenne på barneønsket.

Anonymous poster hash: 69ff3...a6c

Mye mulig, som ikke-kvinne lar jeg være å ta stilling til påstanden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mulig, som ikke-kvinne lar jeg være å ta stilling til påstanden.

Vel. Det er sånn det er. Siden du fremla dette som et problem, må det jo nødvendigvis dreie seg om ganske mange, tenker jeg?

Anonymous poster hash: 69ff3...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De utsetter å få barn latterlig lenge, akkurat som norske menn gjør. Så griner begge parter over at de ikke kan få barn og at verden er urettferdig. Anonymous poster hash: 69ff3...a6c

Har du tenkt over at det er noen som kanskje ikke finner en de synes passer godt nok til dem? Man tar jo ikke hva som helst. Eller, dvs, noen gjør det jo, og så blir det skilsmisse etter noen få år fordi de ikke passet sammen. :P

Anonymous poster hash: 5009b...8cd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Peanut

Tror du norske kvinner faller for personlighet? Norske kvinner går etter utseende, inntekt, med mer av materielle og ytre verdier

Hva er galt med personlighet? O_o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis og kjøp deg dame du. Da er du garantert at hun kun er med deg av økonomiske grunner.



Anonymous poster hash: b9a27...2a4
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere thaidamer som ligger rundt bak mannen sin rygg.. så kan ikke stole på de er trofaste heller.

Og ei anna ei som kommer fra et annet land (vil ikke nevne så det ikke blir gjenkjent) og fikk barn nr 2 som ektemannen trudde var hans egen, til den biologiske faren forlangte en farskapstest.. Nå er hun sammen med far nr 2...

Men for all del ikke alle er utroe, vet da om de som er trofaste også (så vidt jeg vet) Men kjenner desverre til litt formange som ikke er det..



Anonymous poster hash: 7eb10...041
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

her på kvinenguiden klager menn hele tiden om dette. At flere menn blir barnløse. Flere kvinner blir også barnløse. Vi venter i årevis på at mennene skal bli klar. Da er det enten for sent, eller man blir dumpet rett før det er for sent. Og får da ikke tid til å finne en skikkelig mann før fertiliteten er på bånn.



Anonymous poster hash: 9a65f...dd7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi de er fattige og desperate, ja, ikke fordi de liker disse norske mennene.

Ang. grunnen til at norske menn blir barnløse: En del vil faktisk ikke ha barn. En del er homofile. En del puler og fester rundt til de bikker 40, og ingen barneklare damer vil ha dem. De som ikke havner i nevnte grupper er nok ikke så mange som enkelte her inne vil ha det til.

Anonymous poster hash: 69ff3...a6c

Et annet spørsmål er vel: Trenger det å være noe galt med deg bare fordi damer her til lands ikke vil ha deg? Svaret er enkelt, nei.

Mange mener det at de bare er med disse for pengenes del, men faktum er at de ofte er snille, hyggelige, selvstendige og greie på de fleste måter. Som tar seg godt av damene som kommer hit, både når det gjelder det å lære dem norsk, skaffe dem jobb osv.

De er oftere desperate fordi mennene i deres land er enda vanskeligere enn her. De skal finne seg en god jobb, de skal skaffe seg hus og alt det der før de vil ha noen kone. Alle havner ikke i denne kategorien i det hele tatt, og da vil de ikke ha noen. Da blir de svært glade av at det er noen over her som for det første ønsker ei dame, men også for det andre har penger nok. Ellers kunne de kanskje regnet med å blitt familieløse og bare ei arbeidende kvinne hele livet.

Anonymous poster hash: 0e0c6...0c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hører dette refrenget om og om igjen på KG. Man hører jo selvsagt lite om hva menn går etter, men det kan jo i hvert fall ikke være utseende, siden det blir sånt bråk om en mann mener damer går etter utseende. Så da antar jeg menn går etter damer de ikke finner attraktive, først og fremst.

Anonymous poster hash: 69ff3...a6c

Mange menn går etter utseende. Men for det meste går de etter en helhet. Spesielt karakter er viktig, trofasthet, snillhet, hvor godt en kommer overens osv.

Anonymous poster hash: 0e0c6...0c7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må le litt når jeg hører på mange av dem som henter koner fra u-land. De ser på dette nærmest som veldedighetsarbeid virker det som.

Lutfattige kvinner uten utdannselse,fremtidsutsikter og valgmuligheter reddes ut av en grusom tilværelse til et eventyrliv i rike Norge. Alt takket være flotte norske menn...?

Jeg kjenner gjennom jobb og nærmiljø damer fra land som Polen,Romania,Ukraina, og land i latin-amerika. De fleste av dem har utdannelse fra hjemlandet og er i full stand til å klare seg selv på alle mulige måter.

At "alle" lever i bunnløs fattigdom og fortvilelse stemmer ikke med virkeligheten, men er noe enkelte nordmenn synes å tro, i all sin uvitenhet.



Anonymous poster hash: e01e2...9c1
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må le litt når jeg hører på mange av dem som henter koner fra u-land. De ser på dette nærmest som veldedighetsarbeid virker det som.

Lutfattige kvinner uten utdannselse,fremtidsutsikter og valgmuligheter reddes ut av en grusom tilværelse til et eventyrliv i rike Norge. Alt takket være flotte norske menn...?

Jeg kjenner gjennom jobb og nærmiljø damer fra land som Polen,Romania,Ukraina, og land i latin-amerika. De fleste av dem har utdannelse fra hjemlandet og er i full stand til å klare seg selv på alle mulige måter.

At "alle" lever i bunnløs fattigdom og fortvilelse stemmer ikke med virkeligheten, men er noe enkelte nordmenn synes å tro, i all sin uvitenhet.

Anonymous poster hash: e01e2...9c1

Virker ikke slik for meg. De får jo ei dame ..., er ikke veldedighet da.

Anonymous poster hash: 0e0c6...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker ikke slik for meg. De får jo ei dame ..., er ikke veldedighet da.

Anonymous poster hash: 0e0c6...0c7

Tror du misforstod innlegget mitt litt.

De tror de driver veldedighet ved å importere kone fra et u-land - i realiteten er det vel damene som gjør mennene den største tjenesten her.

Anonymous poster hash: e01e2...9c1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer fra Øst-Europa og har datet noen nordmenn, men til slutt ble sammen med en fra mitt land. Og jeg har en lang universitetsutdannelse, som veldig mange damer fra Øst-Europa har :)

Uansett ulike faktorer i et forhold, så må det "stemme", det må være kjemi og kjærlighet. Har opplevd familier nordmann+thailandsk dame der hun snakker ikke norsk. Bare "Rolf, mat!" Hallo? Er dette familieliv?



Anonymous poster hash: 1f130...c5b
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Haha, "typisk nordmenn å"..

Når du klarer å lire ut av deg at DET er typisk for nordmenn, er det vel din realitetsorientering som streiker.

Opplys meg om det motsatte da...

Anonymous poster hash: 70b68...90b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det ikke vært nevnt flere ganger HVORFOR færre menn får barn idag?

Var jo en annen tråd om dette forrige uke eller noe. Menn glemmer at det faktisk finnes en biologisk klokke for de også, selv om den da ikke begynner å tikke før de runder førti eller hva det er. *Tikk, tokk, tikk, tokk...*

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Opplys meg om det motsatte da...

Anonymous poster hash: 70b68...90b

Nisse. Den som kommer med en påstand, er den som skal dokumentere at det er hold i den.

Jeg kan godt si: Det er SÅ typisk norske kvinner å nekte å gi oralsex.

Er det da opp til deg å bevise at norske kvinner faktisk gir oralsex, eller ville det vært nok å si at jeg er en nisse?

Nisse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du misforstod innlegget mitt litt.

De tror de driver veldedighet ved å importere kone fra et u-land - i realiteten er det vel damene som gjør mennene den største tjenesten her.

Anonymous poster hash: e01e2...9c1

Tror ikke de lider så fryktelig :) En er ikke en fryktelig person bare fordi en ikke finner seg ei jente her i landet. Kanskje bare litt innesluttet, blyg eller noe annet menneskelig. Som igjen blir mye bedre etter de har fått seg ei dame. Tror mange blir veldig glad i hverandre.

Anonymous poster hash: 0e0c6...0c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...