Gå til innhold

Høy dame og lav mann!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

lurer på om det er allmenn akseptert at en dame kan være høyere enn mannen sin?

La oss si at mannen er 1.70 cm og dama er mellom 1.75 - 1.77 cm, ville det ha vært for stor høydeforskjell?

Når single damer ser etter en partner, er det opptatt av personlighet og kjemi, eller høyde?

Jeg føler at det første damene legger merke til er høyden til mannen.

Hva er deres formening om det, og hvis en mann liker høye damer, er det umulig å få en?

ser frem til svar...



Anonymous poster hash: 99ec7...c1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser ikke noe problem i at dama er høyere. Kjenner flere par hvor dama er høyere, og har selv vært høyere enn tidligere kjærester.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner to par der dama er minst 10cm høyere enn mannen. Tror ikke det er noe problem :)

Anonymous poster hash: 468b0...a71

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min er ca 170-172 og jeg er 177, er ikke noe problem for oss :)

Anonymous poster hash: fb1c8...9d4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

lurer på om det er allmenn akseptert at en dame kan være høyere enn mannen sin?

La oss si at mannen er 1.70 cm og dama er mellom 1.75 - 1.77 cm, ville det ha vært for stor høydeforskjell?

Når single damer ser etter en partner, er det opptatt av personlighet og kjemi, eller høyde?

Jeg føler at det første damene legger merke til er høyden til mannen.

Hva er deres formening om det, og hvis en mann liker høye damer, er det umulig å få en?

ser frem til svar...

Anonymous poster hash: 99ec7...c1e

Jeg var sammen med en mann som var mer enn 10 cm lavere enn meg i noen år. Jeg opplevde ham som riktig person for meg da jeg traff ham. Høyde spilte ingen rolle.

Om det er allment akseptert er en annen sak, særlig blant eldre er det etter min erfaring negativ stemning. Moren til nevnte lavere mann sa visstnok til ham at jeg umulig kunne være ordentlig interessert i og med at jeg var høyere enn ham. Men der tok hun feil, hi hi.

Jeg er godt over 180 cm lang og vant til å ruve i terrenget i de fleste sammenhenger. Det er mulig at kortere damer er mindre vant til å oppleve seg selv som høye, og dermed mistrives mer med det. Men det varierer helt sikkert.

TS, har du sett deg ut en langbeint og lekker dame, eller er det noe du generelt blir tiltrukket av? ;) Jeg kan bare råde deg til å gjøre et forsøk. Og husk, blir du avvist eller det ikke fungerer på grunn av din høyde alene har du truffet feil dame.

Folk har ulike preferanser, slik er det bare. Men du spør om det er umulig med forhold der damen er høyest, og det er det IKKE.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for konstruktivt tilbakemelding.

Det er noe sexy med å ha en dame som er høyere enn mannen.

Jeg er helt fra barndommen tiltrukket av damer som er høyere enn meg. Jeg syns at høye damer er noe av det vakreste som finnes på denne jorden, og hver gang jeg ser en tiltrekkende høy dame, så faller jeg pladask.

Min mor liker ikke at jeg skaffer meg en dame som er høyere enn meg, for det vil virke usymmetrisk i samfunnets øyner. Jeg personlig tror at det viktigste er kjærlighet i et forhold, og høyden til damen bør ikke de andre fokusere seg på...

Jeg var sammen med en mann som var mer enn 10 cm lavere enn meg i noen år. Jeg opplevde ham som riktig person for meg da jeg traff ham. Høyde spilte ingen rolle.

Om det er allment akseptert er en annen sak, særlig blant eldre er det etter min erfaring negativ stemning. Moren til nevnte lavere mann sa visstnok til ham at jeg umulig kunne være ordentlig interessert i og med at jeg var høyere enn ham. Men der tok hun feil, hi hi.

Jeg er godt over 180 cm lang og vant til å ruve i terrenget i de fleste sammenhenger. Det er mulig at kortere damer er mindre vant til å oppleve seg selv som høye, og dermed mistrives mer med det. Men det varierer helt sikkert.

TS, har du sett deg ut en langbeint og lekker dame, eller er det noe du generelt blir tiltrukket av? ;) Jeg kan bare råde deg til å gjøre et forsøk. Og husk, blir du avvist eller det ikke fungerer på grunn av din høyde alene har du truffet feil dame.

Folk har ulike preferanser, slik er det bare. Men du spør om det er umulig med forhold der damen er høyest, og det er det IKKE.



Anonymous poster hash: 99ec7...c1e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for konstruktivt tilbakemelding.

Det er noe sexy med å ha en dame som er høyere enn mannen.

Jeg er helt fra barndommen tiltrukket av damer som er høyere enn meg. Jeg syns at høye damer er noe av det vakreste som finnes på denne jorden, og hver gang jeg ser en tiltrekkende høy dame, så faller jeg pladask.

Min mor liker ikke at jeg skaffer meg en dame som er høyere enn meg, for det vil virke usymmetrisk i samfunnets øyner. Jeg personlig tror at det viktigste er kjærlighet i et forhold, og høyden til damen bør ikke de andre fokusere seg på...

Anonymous poster hash: 99ec7...c1e

Awwww, det var nydelig skrevet :) :) :)

Når det kommer til din mor synes jeg hun skal være mest opptatt av din lykke. Hun vil vel neppe foretrekke å se deg ulykkelig med en dame som er lavere enn deg fremfor lykkelig med en som er høyere?

Usymmetrisk i samfunnets øyne, går det an.... Ja ja, ikke min sak.

Er du veldig ung? Siden hun kommer med den type kommentarer mener jeg. Kanskje hun ikke er vant til å betrakte deg som en selvstendig voksen person.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svaret Zouk.

Nei, jeg er ikke veldig ung. Vil si at jeg er såpass voksen at jeg føler meg klar til å gifte meg og stifte familie hvis jeg finner den rette høye damen :blomst:

Jeg tror at alle mødre er kresne til valg av partnere til sine barn, spesielt sine sønner. Jeg husker en venn av meg fortalte meg at hans foreldre hadde blitt sur hvis han tok med en afrikansk jente hjem og sa at hun er hans kjæreste.

Jeg er helt enig med deg om at det viktigste er at jeg er lykkelig. Jeg beundrer par der damen er høyere, takker GUD for at han skapte høye damer :romeo:

Awwww, det var nydelig skrevet :) :) :)

Når det kommer til din mor synes jeg hun skal være mest opptatt av din lykke. Hun vil vel neppe foretrekke å se deg ulykkelig med en dame som er lavere enn deg fremfor lykkelig med en som er høyere?

Usymmetrisk i samfunnets øyne, går det an.... Ja ja, ikke min sak.

Er du veldig ung? Siden hun kommer med den type kommentarer mener jeg. Kanskje hun ikke er vant til å betrakte deg som en selvstendig voksen person.



Anonymous poster hash: 99ec7...c1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal innrømme at ett av de sterkeste kravene mine for en mann var at han skulle være høyere enn meg.

Men så møtte jeg på en da, 5/6cm lavere enn meg. Forelsket meg med en gang og høyden var absolutt ikke problem :)

Nå har jeg lært at det er personlighet og tiltrekning som er viktigst. Ikke om personen er høy eller lav.. Forstår ikke helt hva jeg tenkte på før :P

Anonymous poster hash: 08c51...a8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det er nesten utelukkende kvinner som mener at det er et problem at kvinnen er høyere enn mannen. I min bok betyr det at hun i så fall er usikker på sin egen femininitet. Det er ikke høyden som avgjør om jeg faller, eller ikke faller, for en kvinne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var veldig opptatt av høyde i mange år, med tanke på at jeg selv er 1,80! Men så traff jeg min kjære, han er vel 3/4 cm lavere enn meg. Traff blink der, har funnet meg en fantastisk fyr, og høyde er det minste problemet :) Så jeg vil si at høyde er ikke viktig, la det hvertfall ikke stoppe deg fra å møte en person, for du kan gå glipp av noe fantastisk! høyde er bare ett tall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv 179. Det finnes mange jenter og damer som er høyere enn meg, det vet jeg selvfølgelig.

Likevel kan jeg være den første til å rekke opp hånda å si at høyden min likevel i noen sammenhenger kan gjøre meg forlegen. Jeg har vært sammen med kortere menn enn meg selv, og egentlig så er det ingen problemer, men som en annen her skrev så kan jeg nok kjenne meg igjen mtp. usikkerhet i forhold til min egen femininitet. Det er sårt å si det, men slik er det bare. Håper det forandrer seg med årene. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke noe problem i at dama er høyere. Kjenner flere par hvor dama er høyere, og har selv vært høyere enn tidligere kjærester.

Du ser kanskje ikke problemet, men fakta er at veldig mange kvinner ikke ønsker en lavere partner.

På f eks. sukker og Tinder har svært mange også oppgitt dette i profilen sin. På samme måte som mange menn ønsker en slank dame.

Dog ikke like stuerent å oppgi dette i profilen da jeg har prøvd det en gang. Fikk noen grinete meldinger; overflatisk etc.

Motargumentet mitt var da seff mange kvinners høydekrav, noe som jo er direkte diskriminerende ifht. å kreve at dama er slank(alle kan slanke seg, høyden er det verre å gjøre noe med..).

Anonymous poster hash: 2489b...f0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Haaploes

Jeg synes det er noe sexy ved et par der hun er høyere enn ham, jeg. Det oser liksom selvtillit av det... :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal godt gjøres å møte en mann som jeg ruver over. Jeg er 152cm kort, hihi..

Anonymous poster hash: 02832...f2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser kanskje ikke problemet, men fakta er at veldig mange kvinner ikke ønsker en lavere partner.

På f eks. sukker og Tinder har svært mange også oppgitt dette i profilen sin. På samme måte som mange menn ønsker en slank dame.

Dog ikke like stuerent å oppgi dette i profilen da jeg har prøvd det en gang. Fikk noen grinete meldinger; overflatisk etc.

Motargumentet mitt var da seff mange kvinners høydekrav, noe som jo er direkte diskriminerende ifht. å kreve at dama er slank(alle kan slanke seg, høyden er det verre å gjøre noe med..).

Anonymous poster hash: 2489b...f0d

Jada, jeg vet det er tilfellet men jeg ser fortsatt ikke noe problem ved at dama er høyere. :) Finnes mange som ikke bryr seg om høyde også.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for svaret Zouk.

Nei, jeg er ikke veldig ung. Vil si at jeg er såpass voksen at jeg føler meg klar til å gifte meg og stifte familie hvis jeg finner den rette høye damen :blomst:

Jeg tror at alle mødre er kresne til valg av partnere til sine barn, spesielt sine sønner. Jeg husker en venn av meg fortalte meg at hans foreldre hadde blitt sur hvis han tok med en afrikansk jente hjem og sa at hun er hans kjæreste.

Jeg er helt enig med deg om at det viktigste er at jeg er lykkelig. Jeg beundrer par der damen er høyere, takker GUD for at han skapte høye damer :romeo:

Anonymous poster hash: 99ec7...c1e

Snakk om dobbel moral her.

Du blir tiltrukket av høye jenter, men likevel påstår at høyden burde ikke ha noe å si.

Sorry, men realiteten er slik at damer vil gjerne ha en man som er høyere enn dem. Fordi men skal på en måte "beskytte" oss.

Jeg selv er 155 cm, og har fått inttrykket av men som er rundt 170 cm synes jeg er for lav for dem. selv om med sko blir jeg rundt 160 cm. Mens men som er over 175 cm synes det er helt greit.

Synes folk burde heller fokusere på personligheten og kjemien , ikke så jæklig mye om utseende.

Anonymous poster hash: 3c5e9...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel du som har dobbeltmoral, hvis en jente liker mørke gutter, med brun hudfarge og sort hår og brune øyner, betyr ikke at det er dobbeltmoral at hun kun faller for dem?

Hvis en gutt liker lave jenter, så betyr det ikke at det er noe dobbeltmoral.

Smaken er som baken....

Snakk om dobbel moral her.

Du blir tiltrukket av høye jenter, men likevel påstår at høyden burde ikke ha noe å si.

Sorry, men realiteten er slik at damer vil gjerne ha en man som er høyere enn dem. Fordi men skal på en måte "beskytte" oss.

Jeg selv er 155 cm, og har fått inttrykket av men som er rundt 170 cm synes jeg er for lav for dem. selv om med sko blir jeg rundt 160 cm. Mens men som er over 175 cm synes det er helt greit.

Synes folk burde heller fokusere på personligheten og kjemien , ikke så jæklig mye om utseende.



Anonymous poster hash: 3c5e9...7ac



Anonymous poster hash: 99ec7...c1e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er det en dealbreaker delux om dama er i nærheten av høyden min. Er de høyere føler jeg meg

veldig ukomfortabel bare om jeg står i butikken.

Det er fint at noen er helt motsatte i hodet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg klarer ikke lave menn. Det tiltrekker meg bare ikke. Jeg datet en kjempeflott mann i vinter, som var 1.70. Jeg er 1.74 og går mye i høye hæler. Følte jeg så ut som storesøsteren hans eller noe når vi gikk ved siden av hverandre.

Nå har jeg funnet meg en helt fantastisk mann på 1.90.

Men for all del, kjempefint for de som ikke bryr seg om sånt. Jeg vet bare at jeg ikke blir seksuelt tiltrukket av lave menn.



Anonymous poster hash: 51eae...cf4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...