Gå til innhold

Hvilket yrke er mest attraktivt hos en partner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ah, det hørtes ut som du mente at singular var feilaktig. Jeg lurer fortsatt på premissene i denne filosofien du pratet om?

For eksempel:

1. Alt som begynner å eksistere har en årsak (utenfor seg selv)

2. Universet (tid og rom) begynte å eksistere

3. Universet har dermed en årsak (utenfor seg selv)

Anonymous poster hash: e2375...70c

Jeg tror bare ikke at det finnes noe. Jeg tror alt er bare noe som har oppstått av eksplosjoner og av naturen. Men jeg vet en ting: Hvis det finnes en gud så forstår han meg godt. Han forstår hvorfor jeg ikke klarer å tro, og jeg kommer allikevel til "himmelen" når jeg dør. Sånn tro har jeg :) . Han har ikke bevist oss at han finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner liker en handy mann som kan fikse ting :)

Stemmer, men det viktigste er ikke yrke, det er personligheten hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er gift med en kirurg, og jeg syns det er veldig attraktivt at han er det. (Jeg har også høy utdannelse). Spennende å høre om arbeidsdagen hans osv. Han er intelligent og reflektert, noe som et viktig for meg i en partner. Men jeg elsker ham pga personligheten! Han er omtenksom, gjør mye (mest) i huset, han er en fantastisk pappa, snill mot alle. Og ser meg virkelig. God i senga er han og. Det at han er kirurg er bare et stort pluss for meg;)

Anonymous poster hash: 491d6...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må legge til at typisk handyman absolutt ikke er drømmen for alle kvinner;) selv om jeg liker at han klarer typiske "manneting" osv, trenger han helst ikke å ha det som jobb.

Anonymous poster hash: 491d6...2ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærer, helt klart! De lange avspaseringsperiodene er perfekte for familien. Dessuten er de fleste sosiale, omtenksomme, kunnskapsrike om litt av hvert og lette å prate med.

Har en tendens til å date mest ingeniører og økonomer. Går ikke bevisst etter det, men svært mange av de jeg har datet den siste tiden har vært det.

Syns typisk kontorjobber der man trenger høyere utdannelse er det mest attraktive, fordi det er vanligvis ok lønn, ikke så risky osv. Skiftarbeid og den slags virker slitsomt å forholde seg til, samme med jobber med mye reising osv. Har mange leger og advokater i familien og de er omtrent alltid på jobb, nei takk.

For min del er en typisk 8-16 jobb med lønn middels-høy det beste. Det passer best sammen med min jobb og mitt ønske for evnt. familieliv.



Anonymous poster hash: 1619e...b54
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har dårlige erfaringer med lærere.

De snakker i en belærende tone til voksne mennesker, slik de vanligvis snakker til ungdommer.

Mitt inntrykk er heller ikke at de er spesielt kunnskapsrike. Men de lever fortsatt i den villfarelse at det kun er leger, lærer og prest som har boklig kunnskap, slik det var på 1800-tallet.

Og litt avhengig av hva de underviser i, så har de alltid en bunke med stiloppgaver og prøver, liggende som skal rettes.

Anonymous poster hash: 88dd4...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke om yrket til den jeg er sammen med, viktigste er at han trives i jobben sin.

Men jeg lurer på hvilke yrker menn foretrekker jeg. Jeg startet på jus studiet for 2 år siden, holdt på med nettdating, og alle menn hang seg opp i hvor smart jeg måtte være, og de var ikke så smarte. Men jeg sluttet etter første året, da jeg følte det ikke var helt meg, går nå på sykepleier studie, og det er alle menn veldig positive til. For da er jeg en omsorgsperson.

Anonymous poster hash: a8115...51d

smart og jus? what? hvordan henger det sammen egentlig?

Anonymous poster hash: 2576e...1d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke si jeg har noe spesielt yrke jeg synes er mer attraktivt enn andre. Men som kvinnelig oljearbeider får man virkelig en del oppmerksomhet. Tror riktignok det kan være litt enten eller om mannfolka liker det eller ikke ;)



Anonymous poster hash: c53ab...14c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor blir det av alle menna som skal fortelle oss at vi lyver og at vi egentlig bare vil ha den som tjener best? Har ikke bitterpikkene oppdaget tråden? :laugh:



Anonymous poster hash: 0f903...d19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor blir det av alle menna som skal fortelle oss at vi lyver og at vi egentlig bare vil ha den som tjener best? Har ikke bitterpikkene oppdaget tråden? :laugh:

Anonymous poster hash: 0f903...d19

Jo da, men så kom jeg på at når man tar livsløgnen fra noen så tar man også fra dem lykken. Så jeg tenkte å bare la dere holde på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Jeg er utdannet som og har jobbet som tømrer i mange år, men har aldri opplevd det som noen bonus annet enn for min egen del. Har nå returnert til akademia og vet heller ikke om kvinner synes det er positivt å være eldre student, men heldigvis gir jeg blanke.

Vedrørende yrket til kvinner, så er det viktigst at det er noe hun trives med og liker. Folk som hater livet sitt og jobben sin uten å gjøre noe med det er veldig lite attraktivt.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Yrket har ikke stort å si så lenge hun trives i jobben og kan leve av lønnen hun får uten å få hjelp av andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håndverker og lege. Men i det store og det hele betyr det ikke så mye om det er rette personen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bonde med utdannelse som jurist, økonom eller lege hadde passet meg! Skarp i hodet, men med mot, arbeidsglede og jordnære verdier ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...