Gå til innhold

Fremmede menn som sier hei


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Leo Nardo

Sier støtt og stadig hei og smiler til folk jeg ikke kjenner,både kvinner og menn :biggrin: (uten at jeg mener noe mer enn å være hyggelig)

Så trist at vi ikke kan si hei til hverandre, uten at noen lurer på om man er rar...

Jeg sier hei til de aller fleste jeg møter når jeg går tur i skogen, og på steder hvor det er lite folk. Det er iallefall veldig vanlig her jeg bor. Sier ikke jeg hei først, så sier de andre det ;-) Syntes det er veldig hyggelig med et hei og et smil ;-)

+1

Jeg smiler til så å si alle fremmede jeg får øyenkontakt med. Jeg sier hei til alle fremmede eldre mennesker her jeg bor. De blir så glade. :)

Anonymous poster hash: e855f...8b1

Fortsett med det. Det er ikke en overdrivelse om jeg sier at for en del av disse menneskene så betyr smilet ditt alt.

Elsker smilende jenter!

Elsker!

:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elsker smilende jenter!

Elsker!

:)

Bor du i Oslo, Leo Nardo? Det hadde vært morsomt om jeg så deg en gang, og du kanskje smilte til meg. :)

Hvordan kunne jeg da vite at det er deg?

Anonymous poster hash: c866e...237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det er jo litt rart å si hei til vilt fremmede.

Anonymous poster hash: 0edec...a8a

Absolutt ikke! Det er bare vi mennesker som er blitt noen kalde jævler med tiden..

Jeg hilser som regel på folk som er ute og trener, når jeg er det. Ren høflighetsgreie. Men man kan jo ikke gjøre det i byen med alle man møter, det er jo litt tungvint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjer ikke så ofte at fremmede på gata sier hei, men jeg opplevde at en mann her i området jeg bor, sa hei til meg når vi passerte hverandre her om dagen. Jeg svarte hei. Tenker at han kanskje er litt interessert, siden han har sett tydelig på meg flere ganger tidligere. Han er absolutt ikke min type. Etter dette ble jeg litt usikker på om en mann kanskje tar det som en oppmuntring om man svarer hei. Var det riktig å hilse tilbake selv om jeg absolutt ikke er interessert?

Anonymous poster hash: c866e...237

Ja da, du kan slappe helt av. Vi som gjør sånn har uansett ikke guts til noe mer enn bare å si hei og smile, så du risikerer ingenting ved å si hei og smile tilbake.

Endret av evnukken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Bor du i Oslo, Leo Nardo? Det hadde vært morsomt om jeg så deg en gang, og du kanskje smilte til meg. :)

Hvordan kunne jeg da vite at det er deg?

Anonymous poster hash: c866e...237

Jeg bor og studerer i Oslo ja.

Om du ser en mann som gir deg et lurt smil og sier hei, så er det kanskje meg?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det er rart om fremmede hilser på hverandre jeg, dette er jo faktisk helt vanlig i mange andre land. Det blir ikke rart før en mann løper etter deg for å si hei - noe som har skjedd meg og det var egentlig ganske ubehagelig og kleint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Leo Nardo

Jeg sa "Hei!" til en fremmed ung pike i dag! Strengt tatt har det vært flere siden sist, men det var først i dag jeg husket denne tråden. På fjellet forrige lørdag tok det helt av. Ble nesten sliten til slutt.

I dag så jeg at hun var på vei inn butikken i det jeg var på vei ut, og som den høflige herremannen jeg er lot jeg henne få gå inn først. Gav henne et godt smil, god øyekontakt og et selvsikkert "Hei!"

Hvorfor IKKE si hei? Fin start på dagen. Jeg elsker det. Og jeg elsker jenter!

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Sier ofte hei til naboene. Det betyr ikke at jeg er ute etter noe mer. Alminnelig høflighet er alminnelig høflighet og ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare i Norge.

Det er vel en sannhet med rimelig store modifikasjoner. Har bodd i Nederland, Danmark, Italia og Kina. Veldig sjelden jeg ser at folk sier hei til fremmede.

Anonymous poster hash: 93877...131

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betyr ikke han er interessert i deg. Ren høflighet. Så slapp av og slutt å vær så innbilsk :ler:



Anonymous poster hash: eb3e6...155
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg greier ikke å la være. En mann sier hei til deg, og du har vurdert han til "ikke din type" før du rekker å si hei tilbake.

:-)

Du la ikke litt mye i det, tro?

Endret av draug 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange fremmede menn som sier hei til meg også, men de kommer i følgende kategirier:

Asylsøkere

Alkoholikere

Narkomane

Gamle griser

Gjerne en kombo av disse... :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Dagens runde på butikken:

#1 - Sto utenfor butikken og skulle til å ringe et nummer. "Heisann." til en kvinne i førtiårene som var på vei inn.

#2 - Butikkjente som pakket ut kasser.

#3 - Søt jente bak kjøledisken. Handlet ikke med henne, men sa hei når jeg gikk forbi.

#4 - Eldre dame. Øyekontakt, smil og hei.

Til slutt kassadama og helt til slutt en eldre mann i døra. Er dette så ille da?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist en sa hei til meg satt jeg og røykte bak en butikk. Synes det er flaut å røyke, jammen kom en hyggelig, oppegående fyr og pratet med meg. Jeg var imidlertid oppskaket etter å ha blitt forfulgt av veps 2-3 km, var helt skjelven. :-P vepsesommer :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sommeren har det faktisk vært uvanlig mange som har sagt "Hei!". På butikken, på gata, mens jeg har ventet på bussen osv., og det er jo faktisk ganske hyggelig:) Det skjer vel omtrent aldri at jeg sier hei først til fremmede, men jeg smiler hvertfall, og sier hei tilbake når andre gjør det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Normalt så liker jeg ikke å ha øyekontakt med fremmede folk, og det er sjelden jeg sier hei til fremmede folk. Ikke fordi jeg syns det er creepy, men er redd for at de ikke svarer tilbake og da vil jeg føle flau. Jeg personlig syns at det skaper god stemning når man sier hei til alle mennesker man møter ute...du føler deg trygg og det gir deg selvtillit. Ofte er det slik at naboer ikke sier hei engang, det er noe alvorlig feil med nordmenn. De er så kalde, og lukkede...men utadvendte folk liker å ta det første steget og si hei...hei på deg!



Anonymous poster hash: 2df18...53c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Leo Nardo

Normalt så liker jeg ikke å ha øyekontakt med fremmede folk, og det er sjelden jeg sier hei til fremmede folk. Ikke fordi jeg syns det er creepy, men er redd for at de ikke svarer tilbake og da vil jeg føle flau. Jeg personlig syns at det skaper god stemning når man sier hei til alle mennesker man møter ute...du føler deg trygg og det gir deg selvtillit. Ofte er det slik at naboer ikke sier hei engang, det er noe alvorlig feil med nordmenn. De er så kalde, og lukkede...men utadvendte folk liker å ta det første steget og si hei...hei på deg!

Anonymous poster hash: 2df18...53c

Først innleder du innlegget med at du ikke liker å ha øyekontakt med fremmede folk og at du sjelden sier hei og så avslutter du med at det er noe alvorlig feil med nordmenn og at de er så kalde og lukkede. Gir mening.

Ingenting flaut om noen ikke skulle svare. Det viktigste er å være i et naturlig godt humør og ikke søke noe i retur fra noen, men fokusere på å gi.

PS: Fire nye hei på treningssenteret i går. To relativt uattraktive kvinner, en negermann og til slutt en attraktiv kvinne som kom bort og snakket med meg etterpå fordi hun trodde jeg jobbet der. Tror egentlig hun prøvde å sjekke meg opp.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Leo Nardo

Jeg er forresten uenig i at nordmenn er kalde og lukkede. Sjenerte er mer passende. Tar man initiativ først er de fleste som regel veldig glad for å bli lagt merke til eller kontaktet.

Visste dere at denne tråden har potensiale til å endre Norge i så måte? Det starter med en ide eller en meme som har potensiale til å spre seg over hele landet som et virus. Om du viser andre at det er normalt å være utadvendt og hilse, så vil de igjen kunne begynne å gjøre det samme og slik kan det ha ringvirkninger som strekker seg ganske langt.

Kult? Jeg synes.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er forresten uenig i at nordmenn er kalde og lukkede. Sjenerte er mer passende. Tar man initiativ først er de fleste som regel veldig glad for å bli lagt merke til eller kontaktet.

Visste dere at denne tråden har potensiale til å endre Norge i så måte? Det starter med en ide eller en meme som har potensiale til å spre seg over hele landet som et virus. Om du viser andre at det er normalt å være utadvendt og hilse, så vil de igjen kunne begynne å gjøre det samme og slik kan det ha ringvirkninger som strekker seg ganske langt.

Kult? Jeg synes.

:)

Det er jeg enig med deg i - at man kan forandre mye ved å være vennlig. Husker ikke hva det heter på norsk, jeg... Ripple effect? Hvis man sier noe hyggelig til en så vil humøret til den endres og den vil si noe hyggelig til neste og den igjen vil si noe hyggelig til neste og så videre og så videre. :)

Tror jeg leste i en bok om det en gang, at ett menneske kan forandre hverdagen til minst 20 mennesker hver dag ved å være vennlig, ta kontakt, smile og si en hyggelig ting.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din rasist!

Skam ta deg, du er en dust.

Først innleder du innlegget med at du ikke liker å ha øyekontakt med fremmede folk og at du sjelden sier hei og så avslutter du med at det er noe alvorlig feil med nordmenn og at de er så kalde og lukkede. Gir mening.

Ingenting flaut om noen ikke skulle svare. Det viktigste er å være i et naturlig godt humør og ikke søke noe i retur fra noen, men fokusere på å gi.

PS: Fire nye hei på treningssenteret i går. To relativt uattraktive kvinner, en negermann og til slutt en attraktiv kvinne som kom bort og snakket med meg etterpå fordi hun trodde jeg jobbet der. Tror egentlig hun prøvde å sjekke meg opp.

:)



Anonymous poster hash: 2df18...53c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...