Gå til innhold

Føler menn seg truet av intellektuelle kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Arroganse er aldri attraktivt uansett.

Anonymous poster hash: d3862...6e7

En person som evner å både kunne være arrogant og ydmyk, avhengig av situasjonen, er attraktivt :)

Anonymous poster hash: 453f9...726

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomsterert

Jeg har tenkt litt på dette i det siste. Føler menn seg truet av kvinner som er intellektuelle, følger med på politikk/nyheter og er flinke til å argumentere og diskutere? Virker som menn (gjenneomsnittelige menn) føler seg litt truet. Kanskje de synes det er slitsomt med kvinner som har egne meninger om det meste (slik menn ofte har), men faktisk gjennomtenkte tanker som er vel overveid.

Jeg elsker å diskutere, og jeg elsker å lytte til andres tanker og meninger. Jeg liker å sette ting opp mot hverandre, se nyansene og forstå dybden i de fleste saker. Jeg er heller aldri konsekvent, men er visse ting jeg står for selv om jeg er åpen for unntak.

Datet en periode på 5-6 måneder, og det ble avsluttet. IKke bare grunnet dette så klart, men vi ble vel enige om at det ikke fungerte. Problemet dog var at han stadig hintet til at han likte kvinner som heller holdt singe meninger for seg selv, og altså ikke kverrulerte eller diskuterte så mye. Føler ikke jeg gjør det heller, men når han kommer med bastante og håpløse meninger om noe han ikke kan noe om, føler jeg for å forsvare saken. Noe som irriterer meg grundig er mennesker som har meninger om alt og ingenting, og vet NADA om saken. De har jo ingenting fornuftig å komme med til forsvar.

Truer dette mange menn? At kvinner ikke lenger holder munn og krever å få komme til tale? Er det mye lettere å være i lag med kvinner som ikke bryr seg så mye om resten av verden, men heller er mer opptatt av å shoppe, trene, piffe opp sexlivet og lage mat?

Klart jeg shopper, trener og alt det der jeg også, men samtalen er noe av det viktigste. Altså kommunikasjon. Og det er de fleste jeg møter helt enige i, men når det kommer til stykket, virker det som at de har behov for å virke mer intelligente. At vi kvinner skal lytte med beundring i øynene våres, når de kommer med så mye fornuftig og viktig tanker og meninger.

Hva tenker dere? Skal sies at jeg også har møtt en mann som virkelig setter pris på en kvinne som leser og forstår. Så er vel forskjell blant menn også. Men likevel fått inntrykk av at menn gjerne synes det er slitsomt å få "konkurranse". Mulig jeg er helt bak mål :)

Anonymous poster hash: 14748...fae

Og her ble jeg satt tilbake til 50-60-årene :)

Hallo! Har aldri opplevd menn som føler seg truet av dette,tvert i mot.

Bytt miljø,partnere eller flytt(til mer urbane strøk) :-)

Jesus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Gir deg ikke?

Poenget med en god diskusjon/samtale er da ikke å vinne?

I alle fall ikke for meg. Poenget er meningsutveksling, kunnskapsutveksling, mental stimulans, lære noe nytt, bli utfordret og ikke minst ha det gøy underveis. For ja, jeg synes det er oppriktig moro med en stimulerende samtale.

Løgn? Du er svært så diplomatisk og korrekt :)

Alle liker å vinne. Vær nå ærlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løgn? Du er svært så diplomatisk og korrekt :)

Alle liker å vinne. Vær nå ærlig.

Nei, ingen løgn. Jeg LIKER å lære andres syn på ulike ting, uansett om vedkommendes tilnærming er i konflikt med mitt eget livssyn. Jeg har heller ikke noe imot å innrømme at jeg tok feil på et eller flere fakta dersom det skulle være resultatet av en diskusjon, igjen har jeg lært noe :)

Men selvsagt lar jeg ikke en påstand som jeg er sterkt uenig i være uimotsagt, derimot kan jeg godt ende opp med at vi er "enige om å være uenige" nivå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her ble jeg satt tilbake til 50-60-årene :)

Hallo! Har aldri opplevd menn som føler seg truet av dette,tvert i mot.

Bytt miljø,partnere eller flytt(til mer urbane strøk) :-)

Jesus.

Jeg har opplevd mange menn som føler seg truet av dette. Ofte pga dårlig selvtillit eller dårlig selvfølelse. Så flott at du ikke har opplevd dette, men det er faktisk en grunn til at MANGE menn i Norge velger å reise til østeuropa eller Thailand for å finne seg en kjæreste.

Anonymous poster hash: f70e0...13c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Intellektuell og intelligent betyr altså ikke det samme. Intellektuell er en approach.

http://no.m.wikipedia.org//Intellektuell

Hadde du et poeng?

Diskusjonen handler da heller ikke om intelligens, men om intellektuelle interesser og kvaliteter hos en partner.

Anonymous poster hash: 453f9...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes dette går like mye andre veien også. Menn som er analyserende er ikke akkurat de som er mest populære blant damene. Tror også det har mye å si på hvilke områder man er intellektuell.



Anonymous poster hash: 61cfd...a90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Hadde du et poeng?

Diskusjonen handler da heller ikke om intelligens, men om intellektuelle interesser og kvaliteter hos en partner.

Anonymous poster hash: 453f9...726

Ja, i flere av innleggene sammenblandes og sidestilles intelligens og imtellektuell. Poeng: presisering av viktig begrep som er viktige i hovedinnlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaffelattn

Ja, i flere av innleggene sammenblandes og sidestilles intelligens og imtellektuell. Poeng: presisering av viktig begrep som er viktige i hovedinnlegget.

Så lei for skrivefeilen over, vanskelig å redigere fra mobilen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok at også kvinner føler seg litt underlegne iblant i forhold til kvinner som kan mer enn dem på mange felt. At det kanskje ikke merkes så godt, er fordi vi ikke bryr oss så mye om det, som når vi for eksempel er i forhold med en mann.

Jeg har overtall merket at noen damer har det med å bli litt uggne etterhvert, når de kommer med en påstand og jeg kan fortelle helt nøyaktig hvordan det egentlig er og kommer med regelverk/ faktaopplysninger/ forskning mm. Dette er i likhet med menn som tydelig føler seg truet, ofte folk som ikke gidder å sjekke om deres antagelser holder mål, eller gidder å fordype seg noe særlig i temaer som de snakker om.

Tror det er mer party pooper-tendenser. Er mange nok ganger jeg er "interessert" i noe som opptar den andre, og da er det kjedelig å høre masse fakta tilbake når jeg egentlig bare prøvde å være sosial og hyggelig. Pleier å unngå dem. Noen er derimot flinke til å legge frem fakta på en spennende måte, da blir jeg heller imponert fremfor å føle meg truet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Jeg har tenkt litt på dette i det siste. Føler menn seg truet av kvinner som er intellektuelle, følger med på politikk/nyheter og er flinke til å argumentere og diskutere? Virker som menn (gjenneomsnittelige menn) føler seg litt truet. Kanskje de synes det er slitsomt med kvinner som har egne meninger om det meste (slik menn ofte har), men faktisk gjennomtenkte tanker som er vel overveid.

Jeg elsker å diskutere, og jeg elsker å lytte til andres tanker og meninger. Jeg liker å sette ting opp mot hverandre, se nyansene og forstå dybden i de fleste saker. Jeg er heller aldri konsekvent, men er visse ting jeg står for selv om jeg er åpen for unntak.

Datet en periode på 5-6 måneder, og det ble avsluttet. IKke bare grunnet dette så klart, men vi ble vel enige om at det ikke fungerte. Problemet dog var at han stadig hintet til at han likte kvinner som heller holdt singe meninger for seg selv, og altså ikke kverrulerte eller diskuterte så mye. Føler ikke jeg gjør det heller, men når han kommer med bastante og håpløse meninger om noe han ikke kan noe om, føler jeg for å forsvare saken. Noe som irriterer meg grundig er mennesker som har meninger om alt og ingenting, og vet NADA om saken. De har jo ingenting fornuftig å komme med til forsvar.

Truer dette mange menn? At kvinner ikke lenger holder munn og krever å få komme til tale? Er det mye lettere å være i lag med kvinner som ikke bryr seg så mye om resten av verden, men heller er mer opptatt av å shoppe, trene, piffe opp sexlivet og lage mat?

Klart jeg shopper, trener og alt det der jeg også, men samtalen er noe av det viktigste. Altså kommunikasjon. Og det er de fleste jeg møter helt enige i, men når det kommer til stykket, virker det som at de har behov for å virke mer intelligente. At vi kvinner skal lytte med beundring i øynene våres, når de kommer med så mye fornuftig og viktig tanker og meninger.

Hva tenker dere? Skal sies at jeg også har møtt en mann som virkelig setter pris på en kvinne som leser og forstår. Så er vel forskjell blant menn også. Men likevel fått inntrykk av at menn gjerne synes det er slitsomt å få "konkurranse". Mulig jeg er helt bak mål :)

Anonymous poster hash: 14748...fae

Jeg elsker konkurranse, og jeg setter umåtelig stor pris på mennesker som er nysgjerrige og liker samtale og diskusjon.

Det kan likevel aldri gå på bekostning av et oppiffa sexliv, da er jeg all out.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, i flere av innleggene sammenblandes og sidestilles intelligens og imtellektuell. Poeng: presisering av viktig begrep som er viktige i hovedinnlegget.

Ok, det så ikke jeg, men da er vi enige :).

Har selv opplevd at samtaleemner som ville kunne defineres som intellektuelle rett og slett ofte kjeder mange menn til døde...;). Min teori er dermed at det mest er der det ligger, at kun et fåtall innen begge kjønn synes slike samtaler er interessante.

Dog: Intellektuelle interesser forutsetter nesten alltid intelligens, mens intelligens ikke nødvendigvis korrelerer med intellekt. Og studier støtter at svært intelligente kvinner sjeldnere enn svært intelligente menn finner en partner å dele livet med.

Anonymous poster hash: 453f9...726

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er mer party pooper-tendenser. Er mange nok ganger jeg er "interessert" i noe som opptar den andre, og da er det kjedelig å høre masse fakta tilbake når jeg egentlig bare prøvde å være sosial og hyggelig. Pleier å unngå dem. Noen er derimot flinke til å legge frem fakta på en spennende måte, da blir jeg heller imponert fremfor å føle meg truet.

Det er ofte i jobb eller viktige sammenhenger det er snakk om. I sosiale lag, kan man ofte la folk være så uniformerte de bare vil, bortsett fra når de kommer med fordomsfulle/ hatefulle ytringer som er basert på kunnskapsløshet eller ting som rett og slett er skadelige. - I jobb bør man i blant benytte anledningen til å lære noe nytt, foran å snurpe fordi noen kan mer.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nei, jeg synes det er sexy (så fremt hun ikke er en besserwisser). :)

Endret av Herr Sebra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes menn og det finnes menn jeg lar ligge å spørre om oppfatninga di av hva som er gjennomsnittlige menn og så svarer jeg for et gjennomsnitt av meg sjøl og de jeg kjenner:

Nei. Ikke truet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Intellektuelle damer er digg. Men "intellektuelle" damer er slitsomme.

Utdyp...

Anonymous poster hash: 453f9...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...