Gå til innhold

Bøker du leste og elsket da du var liten


Missy1

Anbefalte innlegg

Fortell om bøker du leste som liten.

Jeg elsket Sofie og Katrine serien. En historie om 2 jenter som vokste opp i Finnmark under krigen. Har ikke tall på hvor mange ganger jeg leste disse bøkene. Jeg ble aldri lei.

Flere som leste disse bøkene? http://skrift.no/haagenrud/sogk.html

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De jeg husker at jeg leste mest var Finnmark brenner og Red admiral. Ellers likte jeg veldig godt serien om Helter og monstre på himmelhvelvingen og type Sirgurd drakedreper og lignene bøker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elsket "Barnevakt"-serien og så leste jeg en del eventyr (ala HC Andersen)

Anonymous poster hash: 01561...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ravnejenta

Ronja Røverdatter

Frøken Detektiv-bøkene

Grøsserne-bøkene

Narnia-bøkene

SVK, Matilda og de andre av Roald Dahl.

Endret av M1A
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Ellers likte jeg veldig godt Christy-serien av Catherine Marshall.

Bøkene om Den vesle vampyren. :)

Emma og Thomas-bøkene (mest pga fargene tror jeg).

+ mange andre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min venn Flicka, og resten av bøkene i den serien, av Mary O'Hara (ja jeg var hestegal)



Anonymous poster hash: cda11...db2
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødrene Løvehjerte, Narnia, Harry Potter. Jeg hadde en favorittbok som handlet om en svenskfinsk liten jente på 50-tallet, men jeg husker ikke hva den heter...

Ellers var Animorphs en superfavoritt! Den serien kunne jeg lese om igjen og om igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødrene Løvehjerte, Store Vennlige Kjempe, generelt det meste av Roald Dahl.



Anonymous poster hash: dd48b...a8d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skal trekke frem en bok må det bli God natt, mister Tom av Michelle Magorian. Den boka gjorde veldig sterkt inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker å lese da også, og slukte stort sett alt jeg kom over.

Lykkebarna, Bobseybarna, Frøken Detektiv og Hardyguttene noe av det som stod i bohylla på hytta og disse ble pløyd i løpet av lange, late sommerdager.

Bøker jeg leste som barn og som jeg likte spesielt godt var "Rabletusen" av Vigdis Rojahn og "Gresshoppeøya" av Joy Whitby.

Da jeg ble litt eldre var "Ung i Dag"-serien en slager.

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brødrene Løvehjerte, Bobseybarna, frøken detektiv Nancy Drew, Hardy guttene, Gulltopp, Matilda, Heksene, ++ leste utrolig mye når jeg var liten. Ja jeg leste et par Sofie og Kathrine bøker, kjente dem igjen på illustrasjonene. Men kan ikke si jeg husker stort av det. :)

Endret av Mrs Smith
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Riskjeks

Jeg leste også bøkene om Sofie og Katrine, likte dem veldig godt.

Var også glad i bøkene til Roald Dahl og Maria Gripe. Husker også en serie om Apache-indianere jeg elsket, tror forfatteren var norsk, men husker ikke hva forfatter eller serien het. Og leste masse Frøken Detektiv, Bobsey-barna og Hadyguttene som foreldrene mine hadde fra de var små ;)

Ellers leste jeg det meste, var glad i faktabøker om ting jeg var interessert i også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen +Anne = sant var absolutt favoritten :)

Ellers Frøken Detektiv, Den vesle vampyren og bøkene til AnneCath. Vestly om Guro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ae27e9a9874347a214d04d7cc08ae1e7faa8d30

Denne. Helt fantastisk, og illustrasjonene var kjempefine. Da var jeg riktignok bare 5-6 år, men den har gjort et utrolig inntrykk.

Leste ekstremt mye da jeg var yngre, det eneste jeg husker utover ^den, er Harry Potter, Ringenes Herre (og Hobbiten) og Narnia-bøkene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Animorphs, Goosebumps, Gulltopp, Julemysteriet og omtrebt alt av Roald Dahl var mine favoritter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jørgen+Anne, Flicka-serien, Frøken Detektiv og Hardy guttene, Mio min Mio og Brødrende Løvehjerte. Katja-serien. Aaalt av hestebøker! Jeg leste, leste og leste, har alltid elsket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Brita og Silver-bøkene

Flicka-bøkene

Lotte-bøkene

Sølvhingsten-bøkene

Black Beauty

Stallgjengen og en drøss med andre pennybøker

Matilda-bøkene til Roald Dahl

Georgs magiske medisin av Roald Dahl

Bobsey-barna

Detektiv Nancy Drew

Mormor og de åtte ungene

Mio min Mio

Narnia

Var skikkelig lesehest med andre ord. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nancy Drew, Hardy-guttene, 5-serien, Astrid Lindgren og Roald Dahl gikk ned på høykant hos meg. Lånte med meg 6-7 bøker fra skolebiblioteket hver uke fra 1. klasse. Bildebøker (med noen få unntak) har gått meg hus forbi. Ruffen og en bokserie om noen steinalderbarn var også gode bøker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...