Gå til innhold

Pepsi Max gir meg dårligere matlyst.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Startet å drikke pepsi max for 2 måneder siden, og nå drikker jeg 0,5 liter nesten hver dag, og jeg merker at matlysten er ikke på topp.

 

Hvorfor får jeg så dårlig matlyst når jeg drikker det? Andre som opplever det samme?



Anonymous poster hash: 4a08a...5e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

koffein

Anonymous poster hash: cd359...a44

 

 

Gir koffein dårligere matlyst?

Anonymous poster hash: 4a08a...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Gir koffein dårligere matlyst?

Anonymous poster hash: 4a08a...5e8

 

Jeg opplever det samme, faktisk, og ja, det er mest sannsynlig pga. koffeinen. Husker for få år siden hvor det ble påstått at såkalt lettbrus gjorde en mer sulten, men det har jeg aldri opplevd med Pepsi Max. Om jeg er sulten og drikker et par glass med Pepsi kan jeg holde meg uten mat en liten stund. :P

 

Samme med kaffe. Drikker jeg en del kaffe, får jeg ikke lyst på mat før det virkelig er lenge siden sist måltid. 

 

Koffein er et mildt sentralstimulerende middel. F.eks. ritalin, efedrin, amfetamin, kokain etc er sterkere/sterke sentralstimulerende midler, og går man regelmessig på dette vil man nesten garantert gå ned i vekt. Ikke noe å anbefale altså, tenkte bare å komme med en slags forklaring. :fnise:

Anonymous poster hash: 7ea34...fe3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken koffein eller søtning er særlig sunt i lengden så dette tjener ikke kroppen på.

Anonymous poster hash: 5a11b...dc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg opplever det samme, faktisk, og ja, det er mest sannsynlig pga. koffeinen. Husker for få år siden hvor det ble påstått at såkalt lettbrus gjorde en mer sulten, men det har jeg aldri opplevd med Pepsi Max. Om jeg er sulten og drikker et par glass med Pepsi kan jeg holde meg uten mat en liten stund. :P

 

Samme med kaffe. Drikker jeg en del kaffe, får jeg ikke lyst på mat før det virkelig er lenge siden sist måltid. 

 

Koffein er et mildt sentralstimulerende middel. F.eks. ritalin, efedrin, amfetamin, kokain etc er sterkere/sterke sentralstimulerende midler, og går man regelmessig på dette vil man nesten garantert gå ned i vekt. Ikke noe å anbefale altså, tenkte bare å komme med en slags forklaring. :fnise:

 

Anonymous poster hash: 7ea34...fe3

 

 

Ah, dette visste jeg jo ikke, at koffein kan føre til mindre matlyst. Men sånn har jeg det også, drikker jeg kaffe blir jeg ikke sulten like fort som ellers.

 

For øvrig, liker veldig godt at du kommer med en forklaring  :blomst:

Anonymous poster hash: 4a08a...5e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Verken koffein eller søtning er særlig sunt i lengden så dette tjener ikke kroppen på.

Anonymous poster hash: 5a11b...dc5

 

Kaffe er jo for øvrig sunt i "normale" mengder og når det gjelder aspartam, stoler jeg på forskning, ikke helseguruer på internett :)

Anonymous poster hash: 4a08a...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Verken koffein eller søtning er særlig sunt i lengden så dette tjener ikke kroppen på.

Anonymous poster hash: 5a11b...dc5

Tja

Anonymous poster hash: bf99a...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...