Gå til innhold

Ren mat - forslag


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er "ren mat"?

Er pizza ren mat, eller kan det være det?

Ren mat er vel mer eller mindre et uttrykk man bruker for mat som ikke er hel- og halvfabrikat, kjøttprodukter som inneholder ting som ikke er nødvendig osv

Og ja, pizza kan gå innunder kategorien ren mat dersom man lager den selv av rene produkter

Endret av Hello Kitte
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herreminskaper.. Jeg mener oppskrifter, forslag til løsninger osv.. Hvorfor gidde å gå inn på en tråd når du bare er ute etter å krangle.. Det er søren klype meg så mange kranglefanter på dette forumet som seriøst burde finne seg noe annet å gjøre.. Kan du ikke da bare melde deg ut av tråden også kan det hende at jeg får andre gode forslag som jeg kan sette pris på istedenfor din eder og galle

Anonymous poster hash: 2606b...3c3

Hehe, jeg har en teori om at det er så mange sure brukere her fordi de er så sultne, stakkars. Passe seg for jenter med lavt blodsukker. Til alle dere sure: Ta dere en sjokolade og prøv på nytt.

 

Matforslag: Speltlomper i stedet for pizzabunn, ta på det fyllet du liker. F.eks pesto, tomater,sopp,løk. Litt ost.

Anonymous poster hash: 77890...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva gjør speltlompe bedre enn f.eks. en hjemmelaget pizzabunn?

Det kommer vel an på  hva du putter i pizzabunnen. For min del: lite kalorier+latskap.

Anonymous poster hash: 77890...cdc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg

Kylling

Fisk

Kjøtt

Salat, Rotgrønnsaker, ++

Bær

Ost

 

Når vi snakker om ren mat så er tommelfingerregelen min at ting som kommer naturlig fra jorden og dyrene er "ren" mat og ting som ikke er behandlet.

 

Pizza kan jo være rent det om du lager den hjemme selv, en grandiosa er så langt ifra ren du kommer.

Endret av Charmander
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anbefaler trines matblogg for inspirasjon! Der er det mange enkle oppskrifter fra bunnen av med gode smaker. Lett å lage både gluten og melkefritt.

Anonymous poster hash: e44b7...f97

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egg

Kylling

Fisk

Kjøtt

Salat, Rotgrønnsaker, ++

Bær

Ost

 

Når vi snakker om ren mat så er tommelfingerregelen min at ting som kommer naturlig fra jorden og dyrene er "ren" mat og ting som ikke er behandlet.

 

Pizza kan jo være rent det om du lager den hjemme selv, en grandiosa er så langt ifra ren du kommer.

At ost er rent, haha dagens! Og hva med frukt? Frukt kommer naturlig fra jorden og er ikke behandlet...

Anonymous poster hash: 25483...871

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At ost er rent, haha dagens! Og hva med frukt? Frukt kommer naturlig fra jorden og er ikke behandlet...

Anonymous poster hash: 25483...871

 

Ost er jo behandlet, men det er produkt som er fra jorden som ikke er tilsatt noe quote on quote dritt. Post med bruker når du skal komme med slike besserwisser fjas.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lager pizzaen selv, er den ren. Hvis moren eller naboen din lager den, er den ikke ren.

 

:rolleyes:

 

Jeg har brukt dette uttrykket selv, så jeg kaster litt stein i glasshus...  :rodme:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren mat betyr vel mat som er minst mulig bearbeidet. Biff istedenfor kjøttdeig, honning istedenfor sukker, poteter istedenfor pommes frites, hjemmelaget tomatsuppe istedenfor Toro sin på pose osv. Bare eksempler.

Men litt dårlig råd av legen din synes jeg, for all del- "ren mat" er supert det, men nå var det vel helst gluten osv du skulle holde deg unna? Men jeg leste litt fort, så kanskje jeg misforsto noe?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ost er jo behandlet, men det er produkt som er fra jorden som ikke er tilsatt noe quote on quote dritt. Post med bruker når du skal komme med slike besserwisser fjas.

Synes det er oppriktig trist at så mange er hjernevasket til å tro at melk som kommer fra et dyr på et halvt tonn, en såkalt ku, og som er ment for kalven, er ren mat for oss mennesker. Det er den perfekte føde... for KALVER. Og vi mennesker trenger det like mye som vi trenger sjiraffmelk - ikke i det hele tatt.

Kumelk er fullt av hormoner og annet puss. Det er en grunn til at så mange opplever å få uren hud/kviser av det, og forsåvidt også en grunn til at så mange er laktoseintolerante. Ikke menneskeføde.

Anonymous poster hash: 25483...871

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lager pizzaen selv, er den ren. Hvis moren eller naboen din lager den, er den ikke ren.

 

:rolleyes:

 

Jeg har brukt dette uttrykket selv, så jeg kaster litt stein i glasshus...  :rodme:

Du forstår sikkert forskjellen på å lage en pizza fra bunnen med rene råvarer, kontra å kjøpe en frossen pizza . "Ren mat" er ikke et "moteutrykk", det er ikke annet enn beskrivende for hva maten er. Det er forskjell på å kjøpe spaghetti laget av spelt, kontra frossen pasta som er full av tilsetningsstoffer. Det ene produktet er rent, det andre er ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du forstår sikkert forskjellen på å lage en pizza fra bunnen med rene råvarer, kontra å kjøpe en frossen pizza . "Ren mat" er ikke et "moteutrykk", det er ikke annet enn beskrivende for hva maten er. Det er forskjell på å kjøpe spaghetti laget av spelt, kontra frossen pasta som er full av tilsetningsstoffer. Det ene produktet er rent, det andre er ikke.

 

Hva med vanlig tørr Sopps eller First Price spaghetti? Er den fine mer eller mindre ren enn den grove?

 

(Du ser at dette fort blir meningsløst?)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med vanlig tørr Sopps eller First Price spaghetti? Er den fine mer eller mindre ren enn den grove?

 

(Du ser at dette fort blir meningsløst?)

Det er også ren mat i den sammenhengen ja. Nå kan man jo diskutere hvor rent noe som helst er lenger, fordi det meste er sprøytet eller besudlet på et eller annet plan. Men de fleste forstår vel forskjellen på ferdigmat og det å lage mat fra bunnen med rene ingredienser. Du kan jo lese ingrediensene på en pakke med rekesalat og spørre deg selv om det er rent eller ikke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ren mat betyr vel mat som er minst mulig bearbeidet. Biff istedenfor kjøttdeig, honning istedenfor sukker, poteter istedenfor pommes frites, hjemmelaget tomatsuppe istedenfor Toro sin på pose osv. Bare eksempler.

Men litt dårlig råd av legen din synes jeg, for all del- "ren mat" er supert det, men nå var det vel helst gluten osv du skulle holde deg unna? Men jeg leste litt fort, så kanskje jeg misforsto noe?

Aldri skjønt hvorfor folk påstår at kjøttdeig er mindre rent enn annet kjøtt. Det er kvernet kjøtt, ikke noe mer eller mindre.

Anonymous poster hash: 700d3...411

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aldri skjønt hvorfor folk påstår at kjøttdeig er mindre rent enn annet kjøtt. Det er kvernet kjøtt, ikke noe mer eller mindre.

Anonymous poster hash: 700d3...411

Enig

Kjøttdeig er jo ren mat i mine øyne

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri skjønt hvorfor folk påstår at kjøttdeig er mindre rent enn annet kjøtt. Det er kvernet kjøtt, ikke noe mer eller mindre.

Anonymous poster hash: 700d3...411

Det er vel tilsatt en del salt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir kjøttdeigen uren idet den tilsettes salt?? Igjen, er den ren hvis man gjør det selv men ikke hvis Gilde gjør det? 

 

Hehe, best jeg forlater denne tråden  :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...