Gå til innhold

Hvor lenge etter å ha spist kan man trene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer selvsagt an på hva du skal trene og hva du har spist.. Og du kan uansett trene når som helst i forhold til treningen, det er ikke farlig på noen måte å trene etter å ha spist. Men det kan være ubehagelig å trene rett etter et tungt måltid. 

 

Har du spist et stort tungt måltid er det mest behagelig å vente minst et par timer. Har du spist et lite, lett måltid går det som oftest helt fint å trene ganske umiddelbart. 

 

Du kan til og med spise mens du trener ;)



Anonymous poster hash: 179d6...c64
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Louu

Jeg spiser alltid et lett måltid før trening, og da venter jeg en time til en og en halv.

Må også vente med å drikke. Gjør jeg noe annet så får jeg så ekstremt holdt at jeg må gi opp joggingen..

Men alle er forskjellige, kjenner andre som kan spise noe lite rett før, og ikke få hold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mye rare spørsmål her  :fnise:  :fnise:  Spis og tren når du vil...



Anonymous poster hash: 094be...1a4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes dette kommer an på formen min jeg. Er jeg i dårlig form så må jeg vente lengre mellom spising og f.eks. Løping for ikke å få hold/sting. Er jeg i god form kan jeg fint løpe 20-30 min etter spising. Vet ikke hvorfor, men jeg funker sånn i alle fall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine to generelle råd er å ikke være mett og ikke være sulten. Jeg holder meg et sted der midt i mellom for å orke en treningsøkt, kan bli uvel, få hold osv. hvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker å spise en skål med cottage cheese eller havregryn så drar jeg rett på trening etter å ha spist uten noe problem. Jeg trener styrke da, hadde jeg trent kondisjon ville jeg nok ha ventet litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ann på hva du har spist og hva du skal trene. Umulig å svare på alle tenkelige kombinasjoner. 

 

Svaret kan være alt fra at du kan trene med en gang du har spist til at du bør vente et par timer.



Anonymous poster hash: 96808...3a9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...