Gå til innhold

Hjemmelagde julegaver


frkmammatil3

Anbefalte innlegg

Og evt hva liker du å få?

Jeg har strikket en del julegaver siste årene, alt fra sitteunderlag, tovede hjerter, tøfler, sokker, votter, bukser og luer. Ellers har jeg sydd løpere, bordbrikker og toalettmapper, og laget en del smykker.

I år tror jeg det blir en del sokker, men er redd det blir litt kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har strikket mye julegaver opp gjennom årene; og det som gjerne kommer igjen i form av ønsker er nettopp sokker og votter. Så nei, jeg tror ikke det blir kjedelige gaver, og med alt det flotte sokkegarnet som nå finnes i butikkene er hjemstrikkede sokker ikke lengre en traurig greie i triste farger! ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest -_Tove_-

Jeg har også strikket litt julegaver, blant annet luer, sokker og votter (selbu). Har også laget noen smykker og øredobber :)

Synes det er stas å få strikkede sokker og lignende selv. Fikk en gang kopper som giveren selv hadde tegnet/malt på, det var en fin gave!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å spikre sammen noen planker og kalle det for fuglekasse.

Det jeg gjør i alle fall. :sjenert:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

for meg som ikke stikker selv er det helt fantastisk å få hjemmestikka vanter og sokker i julegave :) Det er de beste gavene :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg elsker å få hjemmestrikka sokker i gave :jepp:

Blir veldig glad for alle hjemmelagde gaver så lenge det er litt kvalitet over arbeidet :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I år skal ihvertfall foreldrene mine få nok grytekluter til at de kan kaste alle de har :fnise: Jeg har fått hakkedilla, og klarer enn så lenge kun å hakke rett frem og tilbake, så da er grytekluter safe.

Ellers går det også her i sokker, tøfler (tovede, heklede og lommetøfler), tovede votter, luer og sitteunderlag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager ikke noe som jeg synes er fint nok til å gis bort.

Anonym poster: f9d5dc49b0640c9313103b4a40bc7e06

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det begynt med jul alt?

:daane:

Må begynne nå, skal jeg bli ferdig med alle :D Dvs, begynte for en god stund siden, så har 6 par sokker og 3 par tøfler ferdig strikket :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til alle :) Jo, jeg vet jo at mange blir glad for sokker, så de er jo greie å gi det til. Men sant som sagt, det er jo ikke så kjedelig garn som før. Strikker mye i Jarbo Raggi, tøft og godt garn :) Og med litt mønsterstrikk, blir det jo fine gaver.

Hehe... fuglekasse ja, jeg er redd hammer, sag og spiker... takke meg til strikkepinner og symaskin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker ikke selv, og synes at hjemmestrikkede sokker er den absolutt hyggeligste julegaven jeg kan få. Desverre har jeg ikke flere familimedlemmer igjen som strikker, så jeg tror kanskje jeg får ta meg et kurs eller to og begynne å strikke julegavene mine selv ;)

Nei, det er absolutt ikke en kjedelig gave å få!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hater å strikke sokker selv, så jeg blir veldig glad for sokker :) bruker ullsokker nesten hver dag hele året rundt også! Problemet mitt er at så og si alle jeg gir gaver til strikker selv, så jeg får sjelden laget egne gaver til jul. Trenger noen smarte idéer som ikke alle har, men blir glade for.

Det eneste jeg har gitt bort er store duker i kunststrikk. Det er det visst bare jeg som gidder å lage ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hater å strikke sokker selv, så jeg blir veldig glad for sokker :) bruker ullsokker nesten hver dag hele året rundt også! Problemet mitt er at så og si alle jeg gir gaver til strikker selv, så jeg får sjelden laget egne gaver til jul. Trenger noen smarte idéer som ikke alle har, men blir glade for.

Det eneste jeg har gitt bort er store duker i kunststrikk. Det er det visst bare jeg som gidder å lage ;)

Åh det skjønner jeg ja.... jeg lager IKKE stoore ting å gir bort. Hehe... det hørtes svært tidkrevende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det begynt med jul alt?

:daane:

Ja, jeg begynner med pepperkakestekingen på mandag ;) Tenk så koselig når familien blir bedt på julemiddag i juli og tenker "Hva gikk galt i oppveksten hennes?" SKAL MAN HA JUL TIDLIG, SÅ SKAL MAN HA DET! :gjeiper:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Jeg blir dritglad for alt som har Mariusmønster!:opplyser:

Selbuvotter, -sokker o.l er også knall, gjerne i friske farger!

Endret av kaprifolen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg strikker og gir bort en del forskjellig.

Noe av det som ikke er nevnt til nå kan nevnes:

Vinkartongtrekk, trekk til tennbrikker, pledd, trekk til varmeflasker, hals, tovet juletrær, tovet pc-veske i f.eks. mariusmønster, putetrekk.

sandnesgarn.no har en del fine gaveoppskrifter synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyslykter med bilder av gode minner vi har hatt i løpet av året.

Eller decoupage på lys med kakespade varmet op på platen og stryke på bilde fra servietter.

Web%20Albums%20App%20Upload%20-%2012.01.11%2014%3A23%3A18.jpg

IMG_6750.JPG

decoupage+lys.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...