Gå til innhold

Venter på trollunge nr 2!


Skogstrollet

Anbefalte innlegg

:fnise: Bader stadig vekk Skytte! Har ligget ved bassenget i dag og begynner å bli litt tilfreds med brunfargen jeg har bygd opp til og med :lur: Ferien har gjort godt og onsdag tar vi flyet hjem og starter på hverdagslivet. Blir på en måte greit det og :)

Salg er alltid stas så det er bare å ta med visaen så det får rast i fra seg litt :gjeiper: Vårt har sannelig fått rast fra ser her i ferien... :roll:

Spørmål til dere som er innom og har hatt UL, (vanlig ordninær, ikke 3D) Hvor mange fikk vite kjønnet på UL? Jeg har så lyyyst å vite! :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nå kjente jeg nettopp bevegelse i fra trollungen og er helt sikker på at det var det jeg kjente :strix: GØY! Før har jeg ofte vært litt i tvil på hva jeg egentlig kjente selv om jeg tror det var bebisen. Kjenner jo at det er nesten helt likt som nå bare at jeg kjente det bedre nå. Hørte hjertelyden til trollungen i stad og med doppler apparatet jeg har her hjemme :rodmer: Gleder meg til UL på tirsdag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er nesten både ferien og helgen over. Har vært en super ferie, men har nesten ikke merket at det har vært helg nå! Trollemannen har jobbet hele helgen og skal fortsette utover hele uka og, da forsvinner helgekosen litt!

Nå har jeg nettopp laget hjemmelagde kjøttkaker som vi hadde til middag!:spise: Fant en spennende oppskrift på noen boller jeg tenkte å prøve meg på nå :kokk:

Her er bolleoppskriften

Jeg elsker kjøkkenmaskinen min! Foodprosessoren blir nok ypperlig å lage babymat i og når den tid kommer! :babysmokk:

Fortsatt god helg til alle! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

<3 Bevegelse er best i verden!!

Foodprosessor er gull å lage barnemat i! Brukte den flittig da snupp var baby og akter å være like flink denne gangen også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at du er innom Skytte! :jepp: Foodprosessor er alfa omega. Brukte du noen spesielle oppskrifter? Har funnet en del på nett. Har lite erfaring med barnemat-laging :sjenert:

På tide å oppdatere i dagboka og, ikke bare skravletråden ;) Jeg og trollemannen venter på ei lita trollejente!!! :babyjente:

Gleder meg sånn :strix: Driver å ordner barnesenga, den er levert ned til min pappa som spraymaler den hvit også tenkte jeg å putte på noen dekorative veggord på den =) Fikk et nydelig sengetøy sett med bambi på av mamma i går samt rosa helseteppe og hettehåndkle! Tenkte meg på salg på Princess nå når lønningen entrer kontoen. Der har de blant annet en veldig fin sprinkelsengbeskytter som jeg skal ha fatt på ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioioi så mye fint til trollejenta!!!

Det var princess ja...! Har glemt det både igår og idag. Men kanskje jeg rekker det senere idag:)

Jeg har en liten bok som det står noen oppskrifter i. Men den ble litt vel spesi for meg så jeg prøvde meg frem og ordnet det meste på fri fantasi:) Noe av det jeg lagde:

Potet, gulrot og leverpostei. Det var det vi begynte med.

Potet, fiskekaker, gulrot og dill.

Grillet kylling uten skinn, mais og ris.

Lagde kjøttboller av kjøttfarse og malte det sammen med potet, brokkoli og gulrot.

Brukte ikke salt men fersk dill funket supert og samme med litt andre krydder i små små doser for å få litt smak.

Guttungen min er kun oppvokst på hjemmelaget mat og nektet å spise glassmat. Hvilket jeg forstår meget godt:)

Han har alltid likt mat med mye smak og er en stor sterk femåring idag <3

Jeg lagde maten selv fordi jeg ikke klarer lukten av glassmat, fysj!! Også er jeg litt gammeldags...:)

Jeg lagde masse forskjellig på en gang. Hadde ca en dag i mbd hvor jeg lagde flere forskjellige middager. Så kjøpte jeg zipposer og hadde maten i, klappet dem flate og frøs dem. Da var det ingen fare om jeg hadde glemt å tine mat for det tinte på fem minutter:)

Måtte bare dele mine erfaringer og tips...:) Har funket veldig bra her i alle fall:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh tusen takk for supre tips Skytte! Lurt å fryse i zip poser og flatpakke det. Jeg skal jammen meg prøve dette altså! Sikkert lettere å få barn til å smake på nye ting når de er vant med ulike smaker og få servert litt forskjellig. Mye tamme smaker og like greier på disse barneglassene.. blir småsprø av barn som nekter plent å smake på nye ting og bare liker pølse og spaghetti :gjeiper:

Ang salg på Princess så varer det til 27 aug :shoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger ryggen min til høystbydende :rope: Det knekker og knaser og låser seg bakider og helt ned i ene beienet :gjeiper: Føler meg som en 80 år gammel krok om dagen :fnise:

Måtte gi opp ene vakta jeg hadde i helgen pga denne ryggen. Følte skuffelsen fra andre enden av telefonen da jeg ringte og sa jeg desverre ikke klarte å komme. Liker ikke sånt! Jeg får gjort så lite med at jeg ikke er helt i form nå og de vet jeg er gravid :trist: Er egentlig veldig fornøyd med å ha vært i såpass god form så langt i svangerskapet, ikke alle er så heldige :)

Men men. Nå er senga til trollungen på plass på barnerommet igjen og det er lagt på sengetøy. Blir så fint! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nokon som veit om ein bra olje som kan førebyggje strekkmerker? Går no an å prøve å smøre på kroppen iallefall :)

Legger igjen litt spor her jeg og, så får jeg deg på mine innlegg også :vinke:

Endret av Zia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legger igjen litt spor her jeg og, så får jeg deg på mine innlegg også :vinke:

Hyggelig med nye fjes i dagboka mi! Velkommen!

i dag er det oppstart i ny jobb her. Blir nok ikke intens mye jobbing de to første ukene later det til. Er da et legesenter som åpner om 2 uker ca så nå er det forberedelser frem til det. Jeg er litt skuffet over det da nye arb giver ba meg ikke ta i mot flere ekstravakter, men være ledig fra og med i dag og nå sier at jeg kan ta ekstravakter. Er begrenset hvor mye man får av vakter da.. Men får tro det er en del forberedelser å gjøre..

I dag er det møte og overtakelse av nøkler i hvertfall så blir noen få timer å skrive opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi :ler:

Haha, ser nå først at jeg har fått med meg et sitat fra terminklubben vår :ler:

Litt av en hilsen å legge igjen til deg ved første besøk :skratte:

Beklager den altså :fnise: Lar den stå jeg, feigt å fjerne den når jeg først har tabbet meg ut :fnise:

Lykke til med jobb og bolig - mye nytt i løpet av en dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha! :fnise: Ja jeg så det i går, men det spiller ingen rolle om det ligger i dagboka, var jo bare morro! :laugh:

Da har jeg og arb giver hentet nøkler til jobblokalene i hvertfall, samt vært på en real shoppingrunde så satser på at det blir litt jobbing de kommende dagene og :)

Nå er det sein middag her hjemme! Trollemannen har vært så snill å lage mat til meg! :hjerte:

I dag fikk jeg et skikkelig blodtrykksfall da jeg var inne i en butikk. Ble plutselig helt klam og våt over hele kroppen, veldig kvalm og svimmel. Utrolig ubehagelig! Har trolig fått litt bekkenløsning og. Vondt nederst i ryggen, bekkenet og ut øverts i hofta på høyre side. Har snakket med en del andre som har hatt bekkenløsning som beksiver det som helt likt det jeg kjenner nå. Håper det går over!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snille menn liker vi:)

Men bekken au og BTfall vil vi ikke ha:( Håper det ikke har tenkt å plage deg noe voldsomt..

Lykke til med jobbings!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for melding Skytte! :) Bekkenløsningen har nok planer om å plage meg litt mer, men sånn er det og det får jeg bare leve med og ta de hensyn jeg kan ta ;) Jeg målte BT da jeg var innom jobben i dag og det var noe lavere enn jeg pleier å ha (105/66) som sikkert er nok til at jeg blir susete tidvis og får noen BT fall :) Så skal man prøve å drikke så forbasket mye da...! :sjenert: Det er ikke alltid man er like flink til..! ;)

Må rable ned noen ord i fra helga og, hadde en alldeles super helg, hyttetur med trollemannen og familiehunden vår (som bor hos mamma og pappa) Vi hadde det så utrolig koselig og skravlet hele helgen igjennom. Gikk en flott tur og kjente på spark i fra mageboeren :rodmer: Hadde og noen fine samtaler rundt navn til trollejenta og satser på at det nå faller på plass snart ;)

Var innom posten i stad og hentet babypakke ifra goboken. Der var det mye fint! :) får helt sommerfugler i magen av å sitte å titte på alle slike småting vi har fått oss her hjemme! Fikk en flott babybok med plass til skriving og bilder som jeg skal begynne på snart og! :)

Ønsker alle en super dag! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig lesning det var her <3

Ååå, gleder meg veldig til de pakkene!!! Men så elsker jeg pakker generelt da:)

Har begynt å kjenne små antydninger til au i hoftene og skambenet men foreløpig behandles det med total ignorasjon:) Hvis det er et ord, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pakker er fantastisk! :fnise: julaften er jo bare årets beste dag. Herlig mat OG pakker!! :tre:

Ikke bra at du og begynner å få vondt i hofte og slikt Skytte!! Håper ignorasjons-kuren funker bra ;) Her har det tatt seg alldeles opp og jeg har haltet i to dager nå. Folk lurer jo på om jeg er alldeles skada :eeeh:

Er i det klagete hjørnet i dag (hva har man ikke dagbok for... :legrine: ) Trollemannen jobber overtid IGJEN. Har gjort det så mye nå etter ferien. Blir slik i morgen og så denne uka treffer vi hverandre seint på kvelden før vi drar hvert til vårt tidlig morgenen etter. Det er jo supert når lønningene kommer, men det er så utrolig kjedelig akkurat nå!! Godt vi hadde denne helgen med bare oss to og helt avkobling! Det trengte vi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Så koselig med en liten :babyjente::hjerte:

Kjedelig at hoftene begynner å krangle litt og at mannen må jobbe overtid... Men høres ut som det skjer en del koselige ting også heldigvis :) Kan se for meg at det er koselig å forberede til babyen kommer ja :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, er du også julemenneske?:) Jeg eeelsker jula og adventstiden <3 Har startet med julegavene for lenge siden. Både små innkjøp og lager noen selv:)

Samler på nisser og er kanskje hakket verre utålmodig enn min 5 år gamle sønn når det gjelder jul :)

Fysj som du skulle plages da:( Har du undersøkt ang sånn bekkenbelte? Det kan kanskje hjelpe?

Og ja, det er veldig lov å klage i dagboken sin:)

Kjedelig når mennene jobber så mye... Jeg prøver å sitte oppe like sent som mannen men det ender oftest bare med at jeg blir overtrøtt og hormonell og gråter..!

Men prøver som deg å fokusere på alle dagene vi faktisk har tid sammen <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig med besøk i dagboka mi fra dere! :klemmer:

Lilywhite: Ja herlig med en lita jente! Er koselig med disse små forberedelsene. Håper sånn på at spiren din må sitte snart nå!!

Skytte: Har ikke sjekket et slikt belte enda, vurderer det. Har vært litt på jakt etter ammepute å sove med, en kan jo likegodt bruke andre type puter. Har og vurdert akupunktur da jeg har hørt dette skal hjelpe. har veldig troen på det og skal også forsøke dette under fødsel. Og jah, jeg er VELDIG julemenneske Skytte! Elsker jul og er nok like utålmodig som deg :fnise: Gleder meg sånn til jeg har en liten å lage julekalender til :rodmer:

Jeg var på kontroll hos jordmor ved ABC klinikken i dag. Jeg er så utrolig fornøyd med den avdelingen! Fantastisk! Akkurat nå ser jeg nesten litt frem til fødselen :skratte: Jeg fikk og forhørt meg med jordmor om sushi (ja dette står jo på nett, men man må jo dobbelsjekke da :fnise: ) så jeg fikk beskjed om å trygt gå å kjøpe meg en salma laks og lage hjemme så var det ikke noe problem! Så her sitter jeg og STAPPER suhi i trynet bokstavlig talt! FANTASTISK PÅ ALLE MULIGE MÅTER ETTER SÅ LANG TID!!! :strix:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehehehehe!! Syns liksom jeg ser at du pakker i deg med begge nevene :)

Jeg har aldri prøvd med ammepute men brukte en tykk dunpute. Nå krøller jeg dyna mellom bena eller bruker en liten pute a la sofaputestr.

Adventskalender er så ubeskrivelig koselig å lage <3

Snupp trodde fortsatt at det var nissen som hadde ordna den nå sist jul så jeg håper så inderlug han fortsatt gjør det i år!

Jeg ordner bare med godterier i helgene så den blir litt dyr for det er vanskelig å finne småting til gutter, men skitt samma:) De forventningsfulle, strålende øynene er verdt hver en krone <3

Har handlet nye hobbyting idag og skal få laget julegaver når jeg bare har ork og anledning!!

Har du noen spesielle juletradisjoner eller adventstradisjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...