Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere håret?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest kittycat

Annenhver dag. Har blitt veldig rutine for meg, men merker at jeg egentlig ikke trenger det hele tiden. For før brukte jeg billigshampo og hadde ikke farget hår. Men når håret blekes og farges blir det mer tørt og får mer volum og ikke så lett fett. Etterveksten min er ikke bleket, så den blir lettere fett en tuppene som har fått gjennomgå. Derfor greit å bare vaske hodebunnen egentlig for meg da.

Kurer nesten hele håret nesten hver gang jeg vasker det og tar på serum i tuppene.

Om jeg har trent nøyer jeg meg med en kur i stedet for å slite på håret med shampo :)

Kuren tar bort svetten, gir ny lukt og frisk og myk følelse :) bruker bl. a Lee Stafford arganoil kur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

vasker hver 3. eller 4 dag. Bruker tørr sjampo imellom, hvis jeg føler at håret blir tett, og bruker eddikk+vann spray hvis jeg trener og håret lukter svett (etter en sykkeltur for eks.). :) <br /><br /> Anonym poster: af4f866094b687a9e5bbfdbbaa0ae8cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for ofte da det gir fortere fett og tørt hår! vasker det ca 2 ganger i uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må vaske håret mitt hver dag. Utrolig slitsomt! Det har alltid vært sånn, blir kjempefett bare over natta. Hvis jeg vasker håret et par timer før jeg legger meg våkner jeg faktisk med litt fett hår, så jeg må til og med vaske det på morgenen bare for at det skal holde en hel dag. Har prøvd alt av tips for å få det til å bli mindre fett, men ingenting fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vaske håret mitt hver dag. Utrolig slitsomt! Det har alltid vært sånn, blir kjempefett bare over natta. Hvis jeg vasker håret et par timer før jeg legger meg våkner jeg faktisk med litt fett hår, så jeg må til og med vaske det på morgenen bare for at det skal holde en hel dag. Har prøvd alt av tips for å få det til å bli mindre fett, men ingenting fungerer.

Bruker du balsam?

Anonym poster: 46a48bc750af2604d4e1d1353ae964e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker håret 1 gang i uka, noen ganger to.

Nå kommer sikkert mange til og grøsse. Men jeg trenger ikke vaske det oftere enn det.

Etter at jeg startet og vaske det bare 1 gang i uka fikk jeg mye finere og sundere hår. Håret mitt er mye mere glannsfult også :) Også røyter jeg mindre enn før.

Jeg må også si det, at jeg bruker ikke noe i håret etter at jeg vasker det heller da, kun live in balsam.

Men hvis jeg har brukt hårspray og sånnt i håret vasker jeg det samme dag eller dagen etter. For da blir håret mitt veldig fett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må vaske håret mitt hver dag. Utrolig slitsomt! Det har alltid vært sånn, blir kjempefett bare over natta. Hvis jeg vasker håret et par timer før jeg legger meg våkner jeg faktisk med litt fett hår, så jeg må til og med vaske det på morgenen bare for at det skal holde en hel dag. Har prøvd alt av tips for å få det til å bli mindre fett, men ingenting fungerer.

Bruk minst mulig balsam, bruk balsam kunn ved røttene, og der du trenger pleie. Hodebunnen trenger ikke balsam.

Jeg ble sånn etter jeg gikk gravid, da måtte jeg vaske håret hver dag, noen ganger 2 ganger om dagen. Veldig slitsomt.

Var en som tipset meg om at jo mere du vasker håret, jo fetere blir det.

Prøv og gå uten og vaske håret i en uke, eller så lenge du klarer. Jo lengre jo bedre.

Jeg gikk uten og vaske håret i 8 dager, da klarte jeg ikke mere, jeg brukte masse tørshampoo og satt opp håret mitt i klump hver dag, fordi håret føltes og så helt jævelig ut.

Dette er litt over 1 år siden, og har aldri hatt det problemet noe mere.

Nå er håret mitt finere enn aldri før :)

Endret av SusanneGullet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker du balsam?

Anonym poster: 46a48bc750af2604d4e1d1353ae964e1

Nei, jeg gjør ikke det heller. Hvis jeg gjør det blir det utrolig nok enda verre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk minst mulig balsam, bruk balsam kunn ved røttene, og der du trenger pleie. Hodebunnen trenger ikke balsam.

Jeg ble sånn etter jeg gikk gravid, da måtte jeg vaske håret hver dag, noen ganger 2 ganger om dagen. Veldig slitsomt.

Var en som tipset meg om at jo mere du vasker håret, jo fetere blir det.

Prøv og gå uten og vaske håret i en uke, eller så lenge du klarer. Jo lengre jo bedre.

Jeg gikk uten og vaske håret i 8 dager, da klarte jeg ikke mere, jeg brukte masse tørshampoo og satt opp håret mitt i klump hver dag, fordi håret føltes og så helt jævelig ut.

Dette er litt over 1 år siden, og har aldri hatt det problemet noe mere.

Nå er håret mitt finere enn aldri før :)

Takk for tips! :) Bruker ikke balsam lengre, hjalp litt da jeg sluttet å bruke det. Har aldri prøvd å gå så lenge uten å vaske det, så det skal jeg prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :) Bruker ikke balsam lengre, hjalp litt da jeg sluttet å bruke det. Har aldri prøvd å gå så lenge uten å vaske det, så det skal jeg prøve :)

Gjør det, får håpe det hjelper deg også, ikke noe morro med fett hår hele tiden.

Gi tilbakemelding? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjør det, får håpe det hjelper deg også, ikke noe morro med fett hår hele tiden.

Gi tilbakemelding? :)

Det skal jeg! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Frk.Franzen

Vasker håret annenhver dag. Av og til hver 3 dag dersom jeg er virkelig lat, men da bruker jeg tørrshampo og holder meg innendørs mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tidssone

Alt ettersom. Prøver å holde meg til hver tredje dag, men blir som oftes annenhver. Dersom jeg skal være fin, vasker jeg det uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...