Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Det var bare en reaksjon fra solen/små blemmer! FJO!!!!!!! :danse: :danse:

Og jeg kan melde om ledd som ikke er vonde lengre, og lepper som begynner å normalisere seg. Flasser ikke i ansiktet heller (smører meg fortsatt, så klart). Eksemet er også helt borte.

Er de borte igjen nå?

De råder jo til dem som har gått på utallige tetracyclin-kurer om å gå på denne fordi på tetracyclin kommer det jo bare tilbake igjen. Da håper jeg jo at denne skal vise det motsatte :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er de borte igjen nå?

De råder jo til dem som har gått på utallige tetracyclin-kurer om å gå på denne fordi på tetracyclin kommer det jo bare tilbake igjen. Da håper jeg jo at denne skal vise det motsatte :vetikke:

Ja, nå er blemmene så å si tørket bort. Jeg var skråsikker på at det var kviser fordi det var små "klumper", tenkte de kanskje bare så litt annerledes nå enn før kuren. Prøvde å trykke litt på den ene, da kom det bare vann ut, null kvise. Og så fikk jeg bekreftet av ei på jobb at dette var en reaksjon på solen og at slik fikk hun selv stadig vekk. (og denne reaksjonen kommer sannsynligvis av at jeg bokstavelig talt rev av meg huden i halve ansiktet en av de siste dagene på kuren, og gikk i sola noen dager senere... det går visst ikke an å kysse menn med skjegg når man er på roaccutan :fnise: )

Jeg sier bare TAKK OG LOV! :) Var livredd jeg måtte på ny kur nå ;) Vet at rundt 30% (eller noe?) må ta kuren to ganger, men syntes det var meget spesielt at det bare gikk en uke før jeg fikk tilbakefall, hehe.

Jeg sminker meg overhodet ikke lengre, tar bare på litt solfaktor før jeg går ut døra og voila! :lillesky: Veldig fint nå som huden både er kvisefri OG ikke er rødflekkete og flassete. Krysser fingrene for at huden holder seg fin i ukene som kommer. Jeg oppdaterer dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har gått på isotretinoin tre uker. Har tørr hus i ansiktet og tørre lepper. I tillegg har jeg store problemer med å svelge og stiv i nakken. Smører nakken med Zon og Ibumetrin. Det hjelper bare litt. Lurer på om andte opplevde dette under kuren og om denne bivirkningen gikk over etter hvert? Skal ta kuren ut januar så er nervøs for å ha det sånn hele tiden. Har også skiftende humør og vondt i hodet. Vil gjerne høre andres innspill på dette.

Alle innspill mottad med takk! :)

Anonymous poster hash: 0eca8...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere andre ; Jeg tenkte å ta en tur ned på apoteket for å kjøpe siste runde med tabletter. Jeg har sånn helfo-ting så da skal det vel bli litt billigere, så jeg skal sikkert ha 100 myke kapsler, 20 gram. Det jeg lurer på er om noen av dere vet ca. hvor mye det vil koste? Skal bare hente det på apoteket, men har litt lite penger. Så vil for sikkerhetsskyld vite hvor mye det vil koste. Håper noen kan svare :) :)

Anonymous poster hash: f2efb...bc8

Ingen?

Anonymous poster hash: f2efb...bc8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen?

Anonymous poster hash: f2efb...bc8

Sist gang jeg hentet betalte jeg faktisk ingenting, men mener at jeg har betalt rundt 250 før når jeg har hentet. Rart :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært til hudlege nr 2 og fått anbefalt Accutane, eller Isotretinoin som det heter.

Jeg har for tiden bare to små aktive kviser,men en del rødhet av gamle kviser (PIH) og arr. Huden føles greiere nå enn for en uke siden da hudlegen så på den. Går greit å vise seg uten makeup. De gamle arrene og røde flekkene er mer sjenerende enn kvisene.

Grunnen til at jeg fikk anbefalt Accutane var fordi jeg tidligere har brukt både antibiotika,og andre kvisekremer som har hjulpet veldig godt men problemet har alltid vendt tilbake før eller senere, i tillegg til at huden får lett arr.

Så....da fikk jeg resept og skjema for å levere og avlegge blodprøve,men jeg måtte dra utenbys i en ukes tid så jeg må først hente ut Accutane siden resepten kun en gyldig i 1 uke,og så ta blodprøve senere.

Dette har vel ingenting å si? At man henter ut pillene, før blodprøven er avlagt?



Anonymous poster hash: 184cd...7c0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Ja, nå er blemmene så å si tørket bort. Jeg var skråsikker på at det var kviser fordi det var små "klumper", tenkte de kanskje bare så litt annerledes nå enn før kuren. Prøvde å trykke litt på den ene, da kom det bare vann ut, null kvise. Og så fikk jeg bekreftet av ei på jobb at dette var en reaksjon på solen og at slik fikk hun selv stadig vekk. (og denne reaksjonen kommer sannsynligvis av at jeg bokstavelig talt rev av meg huden i halve ansiktet en av de siste dagene på kuren, og gikk i sola noen dager senere... det går visst ikke an å kysse menn med skjegg når man er på roaccutan :fnise: )

Jeg sier bare TAKK OG LOV! :) Var livredd jeg måtte på ny kur nå ;) Vet at rundt 30% (eller noe?) må ta kuren to ganger, men syntes det var meget spesielt at det bare gikk en uke før jeg fikk tilbakefall, hehe.

Jeg sminker meg overhodet ikke lengre, tar bare på litt solfaktor før jeg går ut døra og voila! :lillesky: Veldig fint nå som huden både er kvisefri OG ikke er rødflekkete og flassete. Krysser fingrene for at huden holder seg fin i ukene som kommer. Jeg oppdaterer dere :)

Er du fortsatt fin i huden? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gått på Iso siden Mars, 2 om dagen til vanlig men tatt bare en pr dag i ferien pga sol og såre lepper og nese!

De djevelske hudormene er borte og jeg har ren rygg og bryst!! Fantastisk!

Ikke brukt sminke siden Mai, bruker solfaktor 30/50 HVER dag(viktig). Og jeg pirker ikke eller er borti huden, bruker "Avène, Clean-ac" ansiktskrem på kveld etter miiild rens.

Ikke vask/rens huden mer enn nødvendig, og drikk mye vann.

Anbefaler også Udos Chris olje. Husk at kroppen trenger "smøring" under kuren!:)

Anonymous poster hash: 538ac...c08

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken god ansiktrens bruker dere? Har en fra zo medical oilacleanse , men kan sikkert ikke bruke denne med roa/iso kur

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter nøyaktig 29 uker på dagen har jeg nå tatt mine 2 siste piller, hallelujah! :bolledeig: Selv om jeg har reagert ganske greit på denne kuren, er det deilig å vite at jeg nå OFFISIELT ER FERDIG! Laser for å fjerne arr i ansiktet står på planen til våren! :smilorange:

Er utrolig fornøyd med ansiktet, det er virkelig et mirakel disse pillene har utrettet på huden der. Dessverre er ryggen en annen historie, og jeg skal nå la det gå litt tid og se om jeg evt må gjennom en ny kur for å fikse den. :frown: :frown: Vet jeg har spurt før, men er det virkelig ingen andre her inne som har hatt problemer med å fjerne kviser på ryggen med denne kuren? Og er det noen som har noen steder som bruker laser på rygg å anbefale?

Endret av lte94
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har nå gått på iso en mnd. Har merkbare humørsvigninger, neseblod, tørr hud og hodepine. Vil gjerne vite om andre fikk humørsvigninger og kraftig hodepine og om dette gikk over etter hvert.

Takker fot alle innspill! :)

Anonymous poster hash: 0eca8...d4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Har nå gått på iso en mnd. Har merkbare humørsvigninger, neseblod, tørr hud og hodepine. Vil gjerne vite om andre fikk humørsvigninger og kraftig hodepine og om dette gikk over etter hvert.

Takker fot alle innspill! :)

Anonymous poster hash: 0eca8...d4d

Få i deg nok vann hver dag, og kutt ut brus.. Spis avokado!! Kroppen din trenger sunt fett og mye væske!

Anonymous poster hash: 538ac...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre som har opplevd strekkmerker? Har gått på iso i snart 8 mnd, og har kun 11 dager igjen. Men for 2 dager siden fikk jeg MASSE strekkmerker på puppene! På oversiden på begge!

Noen tips? Eneste jeg egentlig var fornøyd med var puppene, så er ganske kjipt! Har heldigvis fått helt perfekt hud ellers da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fem dager igjen, så er jeg ferdig. 512 piller, siden medio desember 2013! Jeg har klart meg greit, men gleder meg til å være ferdig! har hatt store problemer med tørre og røde øyne,og mange øyebetennelser siden tåreproduksjonen er omtrent fraværende!

Er helt kvise- og hudormfri!!! og har vært det de tre, fire siste mnd! Er nesten litt redd for å slutte på kuren, tenk om alt kommer tilbake...

Andre som har erferinger med pilleslutt og tilbakefall?

Lykke til dere som holder på, hold ut! Det er verdt det! Bruker ikke sminke lenger, helt utrolig! har hatt uren hud siden tenårene og i dag er jeg godt over 30 år.

xxx



Anonymous poster hash: 95da0...34d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har vært hos legen i dag og tatt blodprøve og slikt, satser på å få resepten i løpet av uken. Veldig, veldig spent på denne kuren, men også ganske nervøs mtp. bivirkningene. Håper kvisene forsvinner temmelig raskt, men ser det varierer veldig hvor fort det har gått med dere som skriver her. Er så utrolig lei kvisene nå. Har hatt de siden jeg var 12 år, og er nå i midten av 20-årene.

Det å lese denne tråden gav meg det siste dyttet som skulle til for å kontakte legen. Har mange arr, så burde jo gjort det for lenge siden. Men mange arr er bedre enn mange arr og mange betente kviser :)



Anonymous poster hash: 85e5d...04f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AB bruker over her!

Har hentet mine første kapsler i dag.

Kjenner skrekkblandet fryd :P



Anonymous poster hash: 85e5d...04f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:danse: Hei! Jeg er ferdig med kuren om to uker, og jeg har ikke hatt en eneste kvise noen plass på tre måneder. Hatt kviser hele mitt liv, altså føles det slik, nå er jeg 33 år. Det er fantastisk å være kvisefri og selvtilliten har steget og livskvaliteten ikke minst. jeg har alltid gått med bøyd hode og følt meg stygg. Jeg trodde egentlig ikke dette var mulig, og selv om jeg har hatt utrolig vondt i ledd, rygg og øyne de siste månedene, har det vært verd smerten. Jeg er utrolig glad og håper på varig virkning, hvis ikke nøler jeg ikke med ny kur! Lykke til dere alle, det finnes håp:-) om barna mine får samme hu, noe som de sikkert får, skal de slippe å vente i 20 år på å få hjelp, slik som jeg gjorde.... For akne er faktisk en hudsykdom!!!



Anonymous poster hash: ede54...9d5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå er det omtrent en måned siden jeg sluttet med kuren, og i det siste har det kommet små. røde nupper i ansiktet mitt. Har faktisk sjelden fått det tidligere, har liksom vært snakk om større kviser eller hudormer. Men nå er jeg jo litt redd for at problemet begynner å komme tilbake igjen! :glare: Noen som har erfaringer med å få dette etter kuren? Håper virkelig det bare er en fase nå som jeg har sluttet med pillene!

Endret av lte94
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...