Gå til innhold

Hvorfor gjør det så vont når det er så ventet?


Gjest loren

Anbefalte innlegg

Gjest loren

Min bestemor døde i dag. 95 år gammel, så det var ingen overraskelse.

Hun hadde blitt gradvis svakere den siste uka før hun sovnet rolig og fredfullt inn i ettermiddag.

Jeg bor langt unna, og hver gang jeg har reist fra hjemstedet mitt de siste tre-fire årene har jeg tenkt at dette kan være siste gang, så jeg har passet på å få vært innom henne, snakket litt med henne og fått gitt klem og sagt hadet hver gang jeg har vært hjemme.

Har tenkt mye på henne de siste dagene og visst at det kom, så hvorfor gjør det alikevel så utrolig vondt? Jeg vet at hun var mett av dage som man sier, hun var fornøyd, og hun skulle hjem til Gud. Så hun hadde det bra på sine siste dager. Jeg vet jo, og har visst lenge, at jeg kommer til å savne henne sykt, men fortsatt.. hvorfor gjør det så vondt når man har hatt så lang tid på å forberede seg og innsett at det går den veien...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er kanskje ikke et riktig tidspunkt å si det, men kanskje det er en god ting at vi sørger? Ikke at selve følelsen er bra, men da viser det at du brydde deg om bestemoren din og var glad i henne?

Anonym poster: d01f64c4db31f67c45b22d4c6426fd9e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loren

Er kanskje ikke et riktig tidspunkt å si det, men kanskje det er en god ting at vi sørger? Ikke at selve følelsen er bra, men da viser det at du brydde deg om bestemoren din og var glad i henne?

Anonym poster: d01f64c4db31f67c45b22d4c6426fd9e

:) Det er jo helt sant, det bare føles så rart at den følelsen av å være glad i, som jo er en god følelse skal vris til noe så vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døden er alltid alvorlig, men vi vet at den kommer til alle, -så det er jo noe som hører livet til. Hun har det bra hos Gud. På skyfrie kvelder skal du se mot himmelen, etter stjernen der hun nå har fått fred.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjør alltid like vondt hver gang man mister noen som står deg nær loren, det er en av de bitre sidene ved livet. Spesielt når man savner stemmene, øyeblikkene eller bare de varme klemmene.

Men hun vil alltid leve videre i dine gode minner, og i ditt hjerte.

Jeg føler med deg. :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...