Gå til innhold

Jon Christian Elden - Djevelens Advokat?


AnonymBruker

  

38 stemmer

  1. 1. Hva syns dere?

    • Ja han er djevelens advokat!
      6
    • Nei, han bare gjør jobben sin...
      32


Anbefalte innlegg

Jeg ber og håper virkelig at han feiler å beskytte dem begge og at de begger ryker rett i fengsel



Anonymous poster hash: d1c24...513
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Men hvorfor tar han ikke å forsvarer Hun jenta i øygaard saken eller familien mot bhatti istedenfor?

Anonymous poster hash: d1c24...513

 

Fordi advokater som regel spesialiserer seg på visse saker. På samme måte opererer ikke en hjertekirurg i hjernen, for det er ikke kirurgen spesialisert til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Tror du virkelig helt seriøst at Bhatti uskyldig? Jeg velger å satse alt jeg eier her på at han er skyldig som en fisk

Anonymous poster hash: d1c24...513

 

Tro er noe man kan gjøre i kirken. Ingen vet om han er skyldig eller ikke. uansett, han skal ha en advokat og behandles rettferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tro er noe man kan gjøre i kirken. Ingen vet om han er skyldig eller ikke. uansett, han skal ha en advokat og behandles rettferdig.

Jeg mente det ikke slik da

Anonymous poster hash: d1c24...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg er imot at onde folk får rettshjelp

Anonymous poster hash: d1c24...513

Og det er ett av de bærende premissenen i alle rettstater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Folk som meg er problemet? Folk som jon er problemet! de onde fortjener ikke forsvarere

Anonymous poster hash: d1c24...513

 

 

Det er bare de "onde" som trenger forsvarere. De "gode" gjør jo aldri noe galt. (Eller, har de enda ikke gjort noe galt)

Anonymous poster hash: 0aa72...370

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gode folk gjør som oftest alltid rett :)



Anonymous poster hash: d1c24...513
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg ber og håper virkelig at han feiler å beskytte dem begge og at de begger ryker rett i fengsel

Anonymous poster hash: d1c24...513

 

Du har misforstått. Strafferettsadvokater arbeider ikke for å 'beskytte' sine klienter for fengsel. De sørger for god rettssikkerhet for at klientene skal straffes for det de har gjort, ikke noe mer eller mindre. 

Anonymous poster hash: a24ab...69e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det "sleipt" å oppfordre sin klient til å møte i retten og se ut som en person som det er lett å stole på?

I mange land er det en selvfølge at klienten bruker dress og slips i retten, for at han skal virke troverdig. I Norge er det viktigere å bli oppfattet som "folk flest", og da er lusekofte tydeligvis tingen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være advokater som J.C. Elden, blant andre, så kan vi - med rette - hevde at Norge er en rettsstat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være advokater som J.C. Elden, blant andre, så kan vi - med rette - hevde at Norge er en rettsstat.

Syns du jeg har tenkt helt feil om alt dette med at Han er ond?

Anonymous poster hash: d1c24...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns du jeg har tenkt helt feil om alt dette med at Han er ond?

Anonymous poster hash: d1c24...513

Nå vet jeg ikke hva du har tenkt om alt dette men hvis du tenker, og mener, at Elden er ond så er svaret mitt; "Ja, da tenker du feil" og jeg lurer på om du strengt tatt har kapable "tenke-evner". 

Det er umodent og ganske lavpannet og tenke/mene at de man ikke forstår eller er uenige med er onde. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da tar jeg det tilbake :)

Hyggelig å se deg tilbake på forumet forresten :D

Anonymous poster hash: d1c24...513

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være advokater som J.C. Elden, blant andre, så kan vi - med rette - hevde at Norge er en rettsstat.

Enig. Noen må ta også de håpløse sakene og forsvare de "åpenbart skyldige".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor tar han ikke å forsvarer Hun jenta i øygaard saken eller familien mot bhatti istedenfor?

Anonymous poster hash: d1c24...513

Forsvare den? Hva er de anklaget for?

Anonymous poster hash: 8712a...b17

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sleipe Elden fikk Bhatti til å møte i retten i lusekofte. Blir så folkelig av det, vettu. http://www.nettavisen.no/1720564.html   Anonymous poster hash: a68c4...d03

Han hermer etter Toska... Neste blir melkesjokolade! Litt usikkert hvor mye lusekofta og melkesjokoladen hjalp Toska under rettssaken, men det er jo verdt et forsøk :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har TS egentlig forstått hva uttrykket "Djevelens advokat" betyr? Jeg ser nemlig ingen som helst motsetning mellom de to svaralternativene i avstemningen.  :vetikke:



Anonymous poster hash: 75c2d...363
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Har TS egentlig forstått hva uttrykket "Djevelens advokat" betyr? Jeg ser nemlig ingen som helst motsetning mellom de to svaralternativene i avstemningen.  :vetikke:

Anonymous poster hash: 75c2d...363

 

Ja, det stemmer jo. Artig poeng.

Djevelens advokat er et katolsk uttrykk. Og en katolsk funksjon. Når en person vurderes for opphøyelse til helgenstatus i den katolske kirken, så holdes det en slags "rettssak" der man vurderer personens livsløp og handlinger, og holder vedkommendes gode og onde sider opp mot hverandre.

Og i denne prosessen er "Djevelens advokat" en eller flere personer som har til oppgave å finne ut av de mer tvilsomme sidene ved en person. Han skal kort sagt grave opp det som måtte være av dritt om vedkommende. Ikke ukritisk, selvsagt, Djevelens advokat skal ikke fare med sladder. Men hvis det er en grunn til at en person ikke kan utropes som helgen, så må han finne den og verifisere den.

Så Djevelens advokat er ikke en forsvarsadvokat i det hele tatt. Han stiller for aktoratet. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...