Gå til innhold

Voldtatt 2 ganger og utnyttet - er jeg oppbrukt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vil bare legge til at hvis damer skulle komme til å si noe slikt som "trenger tid for meg selv" og "trenger alenetid", så tenker jeg at slike formuleringer nok er en uting og at en kvinne bør formulere seg annerledes, eller bare være mer konkret. For som mann, eller meg iallefall, så tolker jeg slikt som en type reservasjon som bare byr på vanskeligheter, sånn umiddelbart. Er nok bedre tror jeg at en kvinne da setter ting i kontekst og er så klar som mulig om hva hun egentlig mener med slike tanker.

Endret av Vux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror kanskje du trenger bedre eller tettere oppfølging.

For å sette ting litt i perspektiv for deg - jeg føler meg ikke oppbrukt. Jeg begynner å endelig føle meg bra igjen.

Jeg har blitt misbrukt av over tre tillitspersoner i livet mitt, to av de pappa og bestefar. Voldelig, grove og graverende overgrep og voldtekter...

Preget av det levde jeg ganske utsvevende i mange år kan du si...

Nå har jeg to barn og er i terapi for nte året. Har mange år igjen.

Jeg sliter med en del rare følelser, vanskelige følelser. Jeg føler meg nok ikke brukt, mer ekkel og skitten. Det jobbes med...

Du er nødt til å finne en terapeut du kan åpne deg opp til med mindre du legger kortene på bordet med den du allerede har.

Ikke nødvendigvis for å gå i detalj rundt hver voldtekt, men å få sagt noe om det.

Taushet spiser deg opp.

Anonymous poster hash: 6342b...d53

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil bare legge til at hvis damer skulle komme til å si noe slikt som "trenger tid for meg selv" og "trenger alenetid", så tenker jeg at slike formuleringer nok er en uting og at en kvinne bør formulere seg annerledes, eller bare være mer konkret. For som mann, eller meg iallefall, så tolker jeg slikt som en type reservasjon som bare byr på vanskeligheter, sånn umiddelbart. Er nok bedre tror jeg at en kvinne da setter ting i kontekst og er så klar som mulig om hva hun egentlig mener med slike tanker.

Så du vil heller at kvinner skal si ... jeg er sliten og må hvile litt alene.

Eller, jeg er så trist og lei meg og utenfor, så jeg må være alene på boden nå...

Anonymous poster hash: 60e57...b05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje du trenger bedre eller tettere oppfølging.

For å sette ting litt i perspektiv for deg - jeg føler meg ikke oppbrukt. Jeg begynner å endelig føle meg bra igjen.

Jeg har blitt misbrukt av over tre tillitspersoner i livet mitt, to av de pappa og bestefar. Voldelig, grove og graverende overgrep og voldtekter...

Preget av det levde jeg ganske utsvevende i mange år kan du si...

Nå har jeg to barn og er i terapi for nte året. Har mange år igjen.

Jeg sliter med en del rare følelser, vanskelige følelser. Jeg føler meg nok ikke brukt, mer ekkel og skitten. Det jobbes med...

Du er nødt til å finne en terapeut du kan åpne deg opp til med mindre du legger kortene på bordet med den du allerede har.

Ikke nødvendigvis for å gå i detalj rundt hver voldtekt, men å få sagt noe om det.

Taushet spiser deg opp.

Anonymous poster hash: 6342b...d53

Det er grusomt å høre, og jeg vet at mange opplever mye mer grusomme ting enn meg ... men jeg vet hvor ødeleggende det lille jeg har opplevd er, så hvor ødeleggende er det ikke å oppleve slike ting som du har gjort...

Jeg prøver å føle meg bra og å ta meg sammen, men jeg føler jeg hele tiden detter fra hverandre, også må jeg surre meg inn med teip for å føle meg hel, selv om ingenting sitter skikkelig fast.

Også går jeg rundt med teip, og det ser ikke bra ut og det er ubehagelig. Føler jeg faller fra hverandre når jeg går bortover veien...

Jeg mener, jeg har aldri hatt en kjærlig forhold, sånn ekte kjærlighet. Jeg aner ikke hva det er ... jeg har bare dårlig erfaring, og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.

Anonymous poster hash: 60e57...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vil heller at kvinner skal si ... jeg er sliten og må hvile litt alene.

Eller, jeg er så trist og lei meg og utenfor, så jeg må være alene på boden nå...

Godt spørsmål. Hm. Jeg tenker vel at dama må tenke litt på hvordan hun framstår overfor en potensiell livspartner, ellers så gir det jo ingen mening akkurat hvordan man formulerer seg, for har man bestemt seg for å være utilgjengelig så er det egentlig ikke så viktig hvordan man beskrev dette behovet.

Hm, merker at dette blir litt for enkelt av meg, men måtte forsøkte å sette ord på dette.

Et slags kompromiss på en måte, ville være at man ble to om dette, sånn for tiden videre, sånn at selve tema'et ikke var så hellig at man ikke kunne snakke om dette etter behov, av den ene eller den andre. Med andre ord, skal man av grunner ville gjøre seg utilgjengelig fordi man ønsker tid alene, så bør man nok forvente at man blir utfordret på alt som har med å ville gjøre dette. Så jeg mener ikke direkte at det er galt med å ønske tid for seg selv, men hvis et slikt behov på måter ikke er til å forstå, slik at man hele tida får høre unnskyldninger, eller bare nye måter som rettferdiggjør en slik beslutning, da virker det hele veldig ensidig med tanke på at man nok helst bør være to om ting og ikke til stadighet ville bare trekke seg unna. Selvfølgelig, jeg kan ikke si noe om hva jeg egentlig ville tro om noen som sier at hun ønsker tid for seg selv. Hvis noen ønsker å ta seg en spasertur alene, så skal ikke jeg mase om at dette er egoistisk. Litt verre blir det om man ble fortalt at hun ikke vil bli pratet til de neste tre timene. :P

Endret av Vux
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare tenker på han mannen som var dobbelt så gammel som meg, som jeg hadde frivillig sex med etter mye mas .. hva vil han tenkte om meg, da?

Eller det forholdet jeg hadde i 2 mnd da jeg var 22 ... er først gang jeg har følt meg elsket, men han hadde meg bare til han fant noe bedre ... jeg skjønner ikke at alt dette har skjedd, egentlig, og det sliter og river i meg hver dag.

Føler meg så lite verdt, og jeg klarer ikke leve med dette akkurat nå ... Skal til psykiater på mandag.

Anonymous poster hash: 60e57...b05

Jeg har også hatt sex med noen som var mye eldre enn meg, og har aldri fått negative reaksjoner på det. Hvem er det i så fall du gjør noe galt mot, ved å ha sex med noen som er eldre enn deg? Ingen, etter mitt skjønn.Jeg skjønner at du sliter med disse tankene, og jeg er glad du skal til psykiateren din på mandag. De fleste jenter på din alder har hatt både korte og lange forhold. Noen har også hatt one night stands. Det er ikke noe vanlige folk ser på som skittent eller ekkelt, det kan jeg love deg. Har du noen gode venner eller familiemedlemmer som du kan støtte deg mot når tankene blir for tunge? Jeg synes det er vondt å tenke på at noen hensynsløse mennesker har fått ødelegge så mye for deg. :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også hatt sex med noen som var mye eldre enn meg, og har aldri fått negative reaksjoner på det. Hvem er det i så fall du gjør noe galt mot, ved å ha sex med noen som er eldre enn deg? Ingen, etter mitt skjønn.Jeg skjønner at du sliter med disse tankene, og jeg er glad du skal til psykiateren din på mandag. De fleste jenter på din alder har hatt både korte og lange forhold. Noen har også hatt one night stands. Det er ikke noe vanlige folk ser på som skittent eller ekkelt, det kan jeg love deg. Har du noen gode venner eller familiemedlemmer som du kan støtte deg mot når tankene blir for tunge? Jeg synes det er vondt å tenke på at noen hensynsløse mennesker har fått ødelegge så mye for deg. :hug:

Nei, jeg har absolutt ingen å prate med om dette, bortsett fra psykiateren ...

Jeg tror jeg reagerer sånn fordi det var viktig for meg å bare ha en kjæreste, og det var han jeg skulle gifte meg med. Og jeg ville gjerne være jomfru, da ..

Anonymous poster hash: 60e57...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så og si alle jenter som har sex har opplevd gutter som bare vil ha sex, så ville ikke brukt så mye tid på å synes synd på deg for det. De voldtektene er helt forferdelige. Jeg skjønner godt at du ikke ønsker å treffe gutter etter dette. Hvis du ikke ønsker å treffe gutter så er jo ikke det noen krise sånn sett. Man kan jo ha et fint liv for det.

Det blir vanskelig å treffe gutter og være helt garantert at de ikke prøver å "lure deg". Noen gutter kan holde på i månedsvis for å få sex. Hvis du lar deg lure i månedsvis av en gutt så kan jo nedturen bli større siden du henger deg opp i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel bare mennesker som anser andre mennesker som et objekt, som ville kalt et menneske for oppbrukt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så og si alle jenter som har sex har opplevd gutter som bare vil ha sex, så ville ikke brukt så mye tid på å synes synd på deg for det. De voldtektene er helt forferdelige. Jeg skjønner godt at du ikke ønsker å treffe gutter etter dette. Hvis du ikke ønsker å treffe gutter så er jo ikke det noen krise sånn sett. Man kan jo ha et fint liv for det.

Det blir vanskelig å treffe gutter og være helt garantert at de ikke prøver å "lure deg". Noen gutter kan holde på i månedsvis for å få sex. Hvis du lar deg lure i månedsvis av en gutt så kan jo nedturen bli større siden du henger deg opp i det.

Men jeg ønsker egentlig å møte noen, å kanskje få barn.

Det som holder meg igjen er alt dette som skjedde for over 10 år siden som ødelegger livet mitt. Jeg føler meg ikke verdig en mann, og jeg kommer inn i en ond sirkel... Jeg er ganske ulykkelig.

Anonymous poster hash: 60e57...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg ønsker egentlig å møte noen, å kanskje få barn.

Det som holder meg igjen er alt dette som skjedde for over 10 år siden som ødelegger livet mitt. Jeg føler meg ikke verdig en mann, og jeg kommer inn i en ond sirkel... Jeg er ganske ulykkelig.

Anonymous poster hash: 60e57...b05

Da må du nesten bare komme deg ut der, jeg skjønner godt at du ikke vil gå på nattklubber og dermed må gå hjem alene om natten. Ville registrert meg på nettdating og truffet gutter på kvelden og kommet meg hjem tidlig.

Du vil jo få endel svar på responsen du får på nettdating. (Om noen finner deg attraktiv osv.)

Dette med null sex før giftemål er det nesten ingen som holder på med utenfor religiøse miljøer. Med mindre du starter å date i slike miljøer(noe du selvfølgelig kan).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff nei stakkar! Du er så slettes ikke "oppbrukt". Ikke ha det i vokabularet ditt engang, det som har skjedd deg er forferdelig og slettes ikke din feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har absolutt ingen å prate med om dette, bortsett fra psykiateren ...

Jeg tror jeg reagerer sånn fordi det var viktig for meg å bare ha en kjæreste, og det var han jeg skulle gifte meg med. Og jeg ville gjerne være jomfru, da ..

Anonymous poster hash: 60e57...b05

Jeg tror du trenger litt hjelp til å se framover. Det som har skjedd, har skjedd. Det er litt vanskelig, for jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal skrive her...Min moralske oppfatning er jo at det ikke er galt å ha flere kjærester, men jeg forstår at det ikke er slik for deg. Jeg synes du skal tenke over hvilke andre gode sider du har, for det er jeg sikker på at du har! Husk at det også finnes krisetelefoner om dagene blir altfor tunge og det er lenge til timen med psykiateren. Jeg vet ikke hvordan det er å ha opplevd det du har levd gjennom, men jeg vet hvor vondt det er å hate seg selv på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror du trenger litt hjelp til å se framover. Det som har skjedd, har skjedd. Det er litt vanskelig, for jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal skrive her...Min moralske oppfatning er jo at det ikke er galt å ha flere kjærester, men jeg forstår at det ikke er slik for deg. Jeg synes du skal tenke over hvilke andre gode sider du har, for det er jeg sikker på at du har! Husk at det også finnes krisetelefoner om dagene blir altfor tunge og det er lenge til timen med psykiateren. Jeg vet ikke hvordan det er å ha opplevd det du har levd gjennom, men jeg vet hvor vondt det er å hate seg selv på den måten.

Det er jo mange år siden, og jeg har kommet over det. Jeg har jo prøvd å leve og gjøre det beste ut av det.

Likevel sliter det på meg at alt dette har skjedd, for det var ikke sånn det skulle bli!

Jeg er ikke religiøs, men jeg skulle være jomfru når jeg møtte den rette, og jeg skal bare ha en og det var han jeg giftet meg med.

Men jeg forstår at forhold kan ta slutt og ting ikke alltid kan fungere, så det er normalt at man har flere kjærester, eller har hatt noe på gang som ikke fungerte, eller rotet seg borti en ONS.

Anonymous poster hash: 60e57...b05

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja TS får bare se om ikke hun kan bli kjent med en hun er glad i tenker jeg. Eller hvordan dere jenter/damer nå enn liker å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke religiøs, men jeg skulle være jomfru når jeg møtte den rette, og jeg skal bare ha en og det var han jeg giftet meg med.

Anonymous poster hash: 60e57...b05

Du har hengt deg opp i en eventyrhistorie. Men det er ikke slik virkeligheten fungerer. Kvinner og menn må kunne prøve seg frem med forskjellige partnere. Man kan ikke vite på forhånd om det er den rette. Og det ville vært naivt og uintelligent å klamre seg til en person resten av livet bare fordi man gikk til sengs med vedkommende, når denne personen kanskje ikke er en man passer med.

Du har opplevd vonde ting, og første skritt må være at du kan være ærlig med psykiateren din og fortelle resten av historien. Du må ha tillit til at han vil hjelpe og støtte deg. Det er også viktig med et godt nettverk av venner. Om du har få venninner, så skaff deg flere. Sammen med venner så øver man seg på å være i relasjoner, man gir og tar, setter grenser, får støtte osv. Og dette kommer godt med når du blir kjent med en mann som du ønsker å være i et forhold med. Du må ha selvtillit på å omgås andre, resepektere deg selv, så andre respekterer deg, osv.

Anonymous poster hash: a451c...a38

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bare tenker på han mannen som var dobbelt så gammel som meg, som jeg hadde frivillig sex med etter mye mas .. hva vil han tenkte om meg, da?

Eller det forholdet jeg hadde i 2 mnd da jeg var 22 ... er først gang jeg har følt meg elsket, men han hadde meg bare til han fant noe bedre ... jeg skjønner ikke at alt dette har skjedd, egentlig, og det sliter og river i meg hver dag.

Føler meg så lite verdt, og jeg klarer ikke leve med dette akkurat nå ... Skal til psykiater på mandag.

Anonymous poster hash: 60e57...b05

Det at han fikk presset deg til sex er ikke din feil, og med tanke på at du ble seksuelt utnyttet som barn er det dessverre vanlig at man kan bli psykisk presset og gi etter. Det er også vanlig å bli svært utsvevende og ha mange ons. Når du var 22 og han gikk fra deg etter par måneder, det er dessverre også helt vanlig at et forhold ikke utvikler seg den veien man ønsker. Man må kysse mange frosker osv. er det noe som heter. Det betyr ikke at man skal ha sex med alle man finner interessant.

Jeg er selv blitt utsatt for par voldtekter, men jeg gir ikke gjerningsmannen makta over mitt liv ved å la det påvirke meg. Selv om det hender jeg fryser til og kan virke kald ved kroppskontakt, men da er mannen klar over hvorfor, og heldigvis skjer det ikke ofte.

Jeg har gått i gruppeterapi hos Dixi. Det var svært rystende historier mange hadde å berette. Jeg fortalte også min historie ettersom jeg ble trygg i gruppa. Det er gratis, alle har taushetsplikt og man trenger ikke henvisning fra lege. Du kan også ringe dem. De som jobber der har også blitt utsatt for voldtekt og overgrep og har terapauter og psykologer som bistår. De har også egne grupper for pårørende, og tilbud for de som lever med vold i nære relasjoner. De har liste over psykologer som har spesialisert seg på ettervirkninger av overgrep og voldtekt.

http://www.dixi.no/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg skal tvinge meg selv til å fortelle det til psykiateren på mandag.

Det er vanskelig å få venner når jeg føler meg så lite verdt som jeg gjør. Føler meg lite verdt, skitten, ekkel og at jeg ikke er verdig noens vennskap eller forhold.

Idag har jeg ingen nære venner jeg kan prate åpent med, men jeg ønsker ikke at noen skal vite om det heller.

Jeg vet ikke om jeg orker å gå i gruppeterapi, for det virker veldig tøft, men jeg har bearbeidet dette mye selv, og tror det holder å prate med en person - enn så lenge.



Anonymous poster hash: 60e57...b05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler jeg har et merkelig syn på forhold og sexliv, og skjønner nok ikke hva ekte kjærlighet er eller hva ekte sex med følelser er.



Anonymous poster hash: 60e57...b05
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på så du ikke går over til å dyrke dette "huff jeg har opplevd noe fælt" til 100 ganger verre enn det er. Mange har gått gjennom lignende uten at de lar det styre hele livet. Sånn du skriver her så er det jo helt tydelig at du objektivt sett skjønner at det er rare tanker du har, så hvis du insisterer på å la dem ta overhånd og ødelegge for deg så er det jo lite andre kan gjøre for å hjelpe. Du har åpenbart et slags dramabehov midt oppi alt. Det er jo ikke bra. Snakk med psykiateren.



Anonymous poster hash: 7c9a4...7cc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...