Gå til innhold

Kan jeg "kreve" at han bytter jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan kan desentralisert gi dårligere økonomi enn heltid? Med desentralisert kan du jo jobbe mer. Jobber du i en relevant jobb er jo det også greit mtp cv og ansiennitet. I tillegg slipper dere utgiftene med flytting, og eventuelt karantenetid for mannen din om han må si opp jobben sin fordi han ikke har fått ny når dere flytter.

Anonymous poster hash: fdc7a...100

Jeg sliter også med å skjønne det...

Anonymous poster hash: 35a3f...908

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Castielz

Kanskje dere kan gi henne en link til disse studiene?

Virker ikke som hun skjønner det, enn hvor liten teskje dere forer henne med....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke han skal føye seg for meg. Jeg mener det er min tur, da jeg har føyet meg etter han i flere år. Jeg flyttet fra familie og venner til en ny by for hans del. Jeg jobbet mens han studerte for å ha mulighet til å beholde leiligheten som HAN har kjøpt. Jeg har aldri bedt ham føye seg noe som helst, og det eneste jeg har bedt han om er at han kan se seg om etter en annen jobb, evt pendle og denne gangen flytte for min del. Jeg har gjort alt dette for ham tidligere!!

Ts

Anonymous poster hash: 57954...105

Skjønner veldig godt at du er skuffet og frustrert, men du har jo gjort en særdeles dårlig deal her da. Helt utrolig at du har finansiert studiene hans og betalt leiligheten, så ja, jeg skjønner at du føler han skylder deg noe tilbake. Men man kan ikke tvinge noen, og det er ikke så enkelt å bare bytte jobb heller. Mulig du ikke helt ser det fordi du selv bare har hatt "drittjobber" (dine ord) og da er det ikke så vanskelig å droppe jobben. Men når man har en jobb man virkelig trives i, det er noe man overhodet ikke er garantert noen andre steder. Og det kan man ikke kreve av noen at de skal gi opp, alle er ansvarlig for sitt eget liv.

Men det virker mest som at problemet er at du vil flytte til ditt hjemsted (siden du ikke vil se på andre løsninger ift utdanningen) og han ikke vil flytte. Og som flere andre nevner så er det jo det som må taes tak i.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener ikke han skal føye seg for meg. Jeg mener det er min tur, da jeg har føyet meg etter han i flere år. Jeg flyttet fra familie og venner til en ny by for hans del. Jeg jobbet mens han studerte for å ha mulighet til å beholde leiligheten som HAN har kjøpt. Jeg har aldri bedt ham føye seg noe som helst, og det eneste jeg har bedt han om er at han kan se seg om etter en annen jobb, evt pendle og denne gangen flytte for min del. Jeg har gjort alt dette for ham tidligere!!

Ts

Anonymous poster hash: 57954...105

Velutdannede menn er ganske populære. Når du gjorde dette, så var det vel også for å få beholde ham og det gode livet i leiligheten. Hvilket vil si at du gjorde disse tingene for deg selv også.

Han har jo gjort ting for deg også, som å nå tjene gode penger, være en bra mann, os.v.

Jeg synes du er veldig opptatt av å være et offer her som liksom er lurt, men du kunne valgt å gjøre ting annerledes selv. Tatt vare på deg selv istedet, fra starten av.

Anonymous poster hash: a6ab2...0ad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er visst ikke så nøye med å jobbe for å gi familien tak over hodet. Er jo HAN som har kjøpt leilighet. TS hadde vel vært på leiemarkedet om det ikke var for mannen som har tjent gode penger for å fø familien mens hun virrer mellom studier og slikt.

Anonymous poster hash: 6c441...178

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velutdannede menn er ganske populære. Når du gjorde dette, så var det vel også for å få beholde ham og det gode livet i leiligheten. Hvilket vil si at du gjorde disse tingene for deg selv også.

Han har jo gjort ting for deg også, som å nå tjene gode penger, være en bra mann, os.v.

Jeg synes du er veldig opptatt av å være et offer her som liksom er lurt, men du kunne valgt å gjøre ting annerledes selv. Tatt vare på deg selv istedet, fra starten av.

Anonymous poster hash: a6ab2...0ad

For et vrøvl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det mulighet for å få praksisplass hjemme utenom perioden i kirurgi og medisin: http://www.hit.no/nor/HiT/Student/Praksis/Helse-og-sosialfag/Sykepleie/Hvor-er-praksisplassene

Søkandsweb har åpnet, så jeg anbefaler TS å områ seg litt der: https://sok.samordnaopptak.no/studier?ord=sykepleie+&laerestedkode=&utdomrkode=&stikkordnr=



Anonymous poster hash: fdc7a...100
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et vrøvl.

Nei!

Det er derimot vrøvl at hun i ettertid skal påstå at alt hun gjorde var for mannen, at hun ofret seg, og at han nå skal ofre seg....

DET er vrøvl.

Alle kan si i ettertid at "men alt jeg gjorde var jo for din skyld! Nå skylder du meg masse." Vrøvl vrøvl..

Anonymous poster hash: a6ab2...0ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei!

Det er derimot vrøvl at hun i ettertid skal påstå at alt hun gjorde var for mannen, at hun ofret seg, og at han nå skal ofre seg....

DET er vrøvl.

Alle kan si i ettertid at "men alt jeg gjorde var jo for din skyld! Nå skylder du meg masse." Vrøvl vrøvl..

Anonymous poster hash: a6ab2...0ad

Hadde du noen gang vært i et seriøst forhold så ville du ha visst at det handler om å gi og ta. Inngå kompromiss.

Mannen er ferdig med sin utdannelse, nå er det ts sin tur.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du noen gang vært i et seriøst forhold så ville du ha visst at det handler om å gi og ta. Inngå kompromiss.

Mannen er ferdig med sin utdannelse, nå er det ts sin tur.

Hehe, å gi og ta og inngå kompromiss er ikke å si "nå er det min tur, nå skal du ofre deg som jeg vil". Det er å finne løsninger som funker for begge, selv om det betyr at man ikke får det som man helst vil.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du noen gang vært i et seriøst forhold så ville du ha visst at det handler om å gi og ta. Inngå kompromiss.

Mannen er ferdig med sin utdannelse, nå er det ts sin tur.

TS har allerede hatt sin sjanse. Så er ikke "hennes tur" nå. Nå må de bli enige om.

Anonymous poster hash: 6c441...178

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, å gi og ta og inngå kompromiss er ikke å si "nå er det min tur, nå skal du ofre deg som jeg vil". Det er å finne løsninger som funker for begge, selv om det betyr at man ikke får det som man helst vil.

Er ikke det jeg mener heller. Men nå hadde jo de lagt en plan sammen, som mannen går tilbake på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det jeg mener heller. Men nå hadde jo de lagt en plan sammen, som mannen går tilbake på.

Skrev ikke TS at hun har flyttet planen fram i tid? Isåfall har hun også gått tilbake på den opprinnelige planen. Nå er det faktisk også slik at ting endrer seg. Da tilpasser man seg, og ser etter nye løsninger.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det jeg mener heller. Men nå hadde jo de lagt en plan sammen, som mannen går tilbake på.

Nei. De skulle flytte om 2-3 år. Men TS vil flytte NÅ.

Anonymous poster hash: 6c441...178

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bare for å nevne det, jeg har ikke hatt "min sjanse". For siste gang; at jeg sluttet forrige gang var et valg vi tok SAMMEN og som var strengt nødvendig. Om dere ser på det som en sjanse, og det er det man får av studiemuligheter synes jeg virkelig synd på deres kjære. Sorry, men ærlig talt... Nå er jeg lei av at alt jeg sier blir vridd på alle mulige måter her!

Ts

Anonymous poster hash: 57954...105

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare for å nevne det, jeg har ikke hatt "min sjanse". For siste gang; at jeg sluttet forrige gang var et valg vi tok SAMMEN og som var strengt nødvendig. Om dere ser på det som en sjanse, og det er det man får av studiemuligheter synes jeg virkelig synd på deres kjære. Sorry, men ærlig talt... Nå er jeg lei av at alt jeg sier blir vridd på alle mulige måter her!

Ts

Anonymous poster hash: 57954...105

Ja, du har prøvd en gang og måtte slutte pga personlige grunner.

Hadde min mann ønsket at jeg skulle forlate jobben jeg elsker fordi han skulle prøve på et allerede avbrutt studie igjen, og det før vi egentlig hadde planlagt å flytte ville jeg sagt at det er hyggelig, men at jeg ikke kom til å flytte etter nå og gledet meg til å kose meg med ham i helgene. Han hadde fått så mange muligheter han hadde ønsket for min del, men han hadde ikke kunnet regne med at jeg ville forlatt alt jeg liker for å bo sammen med ham. Et studie er midlertidig, en jobb er mer langvarig.

Selv om min mann "underholdte" meg da jeg tok mastergrad betyr ikke det at jeg skylder ham å flytte til Finnmark sammen med ham om han vil ta en master der. Verden fungerer ikke på den måten.

Anonymous poster hash: fdc7a...100

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke veldig mange studier med krav til oppmøteprosent, slik TS skriver. Dersom det er sykepleien, så kan denne tas på deltid over fire år. Også flere av de typiske kvinneutdannelsene kan tas på deltid. Da kan TS ha studenthybel på studiestedet som hun bor på de delene av uka hun har undervisning, mens hun kan lese hjemme hos mann og barn resten av dagene. Man må gjøre noen kompromisser når man skaffer barn før utdanning, og å ta studiet på deltid er et slikt kompromiss. Husk at dersom mannen skal begynne i ny jobb samtidig som TS begynner å studere og de får barnehagebarn (som antagelig kommer til å være en god del syk første året), vil han være veldig sliten, og i mange yrker også måtte jobbe mer enn full jobb for å komme seg inn i alt det nye. Ikke uvanlig å tenke jobb døgnet rundt i bortimot et helt år i ny jobb. Og det høres ikke ut som noen god løsning.



Anonymous poster hash: 53316...a1b
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...