Gå til innhold

Forbanna fordi min venninne kjøper bare fake!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Haaploes

(...)

Eller syns jeg ikke det er noe feil å velge rimeligere varer. Så lenge det ikke er en direkte kopi, stemplet med Ferragamo eller lignende.

(...)

Slik jeg leser HI, så er det snakk om direkte kopier.

TS har definitivt tråkket i baret. En paddeflat unnskyldning der reaksjonen forklares med at TS blir opprørt fordi venninnen velger å støtte forkastelige industrier bør et vennskap tåle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står jo i åpningsinnlegget at dette er counterfeit. Mulberry lommebok, Michael Kors veske osv. som ikke er ekte.

Anonymous poster hash: c15e7...172

Da bør hun vite at det er ganske usikkert om hun faktisk vil få varene sine i posten, siden de kan beslaglegges i tollen og destrueres.

I tillegg til at hun kjøper ulovlige varer.

Å "lure seg unna prislappen" ser jeg ikke som noe argument, all den tid folk med ekte merkevarer vil se at dette hun har er piratkopier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg jo ikke om hva slags industri hun støtter, det er jo det at hun vil framstå seg som noe hun ikke har råd til!

-TS

Anonymous poster hash: 983d5...42e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Ok, jeg forstår ts, men jeg syns hun kunne latt vær å henge henne ut foran venner og andre. (...)

Det er jeg helt enig i! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes

Bryr meg jo ikke om hva slags industri hun støtter, det er jo det at hun vil framstå seg som noe hun ikke har råd til!

-TS

Anonymous poster hash: 983d5...42e

...og der var du plutselig like ille som venninna di - om ikke hakket verre.

Edit: postet for fort.

Endret av Carali
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slik jeg leser HI, så er det snakk om direkte kopier.

TS har definitivt tråkket i baret. En paddeflat unnskyldning der reaksjonen forklares med at TS blir opprørt fordi venninnen velger å støtte forkastelige industrier bør et vennskap tåle.

Så du mener TS skal ljuge?

For TS ble forbannet fordi veninnen velger billige ting, mens hun selv velger å kjøpe dyre ting.

Noe hun ikke behøver å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og der var du plutselig like ille som venninna di - om ikke hakket verre.

Edit: postet for fort.

Det er nettopp det jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke kun ulovlig dersom hun kjøper for videresalg da?

Nei.

Dessuten kan hun bøtelegges for å bestille og betale for det.

:)

Noe hun neppe har tenkt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger meg paddeflat :fred:

Neida, du viste bare til en bedre etisk fundert innvending enn den TS la til grunn for å bli sint...

Jeg syns forklaringen din på hvorfor det er feil å kjøpe pirat-kopier er veldig god.

Endret av Tøytigern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS' fremgangsmåte er ikke spesielt rosverdig.

Når det er sagt, synes jeg det er patetisk å kjøpe produkter som åpenbart er fake. Ikke bare fordi det er trist å konstruere et falskt image av seg selv - men gjennom å kjøpe piratvarer støtter en oppunder et system gjennomsyret av kriminalitet, barnearbeid o.l. Ingen kunder, ingen industri. Derfor mener jeg at TS er i sin fulle rett til å mene noe om den slags virksomhet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge hun ikke gjemmer unna godtesnop i veska, så tålererer jeg en og annen falsk veske.



Anonymous poster hash: 226c7...8b8
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS' fremgangsmåte er ikke spesielt rosverdig.

Når det er sagt, synes jeg det er patetisk å kjøpe produkter som åpenbart er fake. Ikke bare fordi det er trist å konstruere et falskt image av seg selv - men gjennom å kjøpe piratvarer støtter en oppunder et system gjennomsyret av kriminalitet, barnearbeid o.l. Ingen kunder, ingen industri. Derfor mener jeg at TS er i sin fulle rett til å mene noe om den slags virksomhet.

Virksomhet?

At veninnen kjøper billige ting hun liker er ingen virksomhet å bli sint på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg jo ikke om hva slags industri hun støtter, det er jo det at hun vil framstå seg som noe hun ikke har råd til!

-TS

Anonymous poster hash: 983d5...42e

Så egentlig er ikke problemet at det er fake, men at hun får tak i det før deg?

Eller? Mulig jeg har misforstått noe her nå....

Jeg syns du var ufin mot venninna di på den festen, ja.

Men samtidig syns jeg det er veldig rart at du orker å bruke energi på hva hun bruker pengene sine på, når du bare vil få fram at du har bedre råd enn henne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, vi var på fest her om dagen. Hun kommer inn og får skryt for den fine fake veska si, jeg skyter inn "den er fake altså" så ble hun utrolig lei seg og gikk! Det var kanskje litt drøyt, men med alkohol svekkes jo sansene dine betraktelig.

Litt drøyt? O_o

Du var jo direkte slem.

Klart hun ble lei seg. Gledesdrepere synes å være de rene lystmordere til tider. >_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS, du er virkelig ond mot vennina di. Du er bare sjalu fordi du selv ikke tørr å gå rundt med falske merkevarer, kanskje du tror at andre tror vennina di har mye mer penger enn deg? Du er frekk og motbydelig, håper vennina di dropper deg. Jeg tror ikke du er eldre enn 15 år, så du har god tid til å få en vennekrets som består bare av personer som kjøper dyre merkevarer og tar opp lån for det. Lykke til.



Anonymous poster hash: 04a6f...2a3
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virksomhet?

At veninnen kjøper billige ting hun liker er ingen virksomhet å bli sint på.

Virksomhet som i aktivitet, ja.

Har jeg påstått at hun bør bli sint? Jeg har sagt at TS er i sin fulle rett til å mene noe om det. Som sagt er fremgangsmåten som TS selv har referert til ikke spesielt rosverdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg jo ikke om hva slags industri hun støtter, det er jo det at hun vil framstå seg som noe hun ikke har råd til!

-TS

Anonymous poster hash: 983d5...42e

Fantastisk tråd! Fortsett. Sjeldent så mange blir bedratt samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg jo ikke om hva slags industri hun støtter, det er jo det at hun vil framstå seg som noe hun ikke har råd til!

-TS

Anonymous poster hash: 983d5...42e

Du får gi henne en utstoppet blandingshund til jul. En liten en som passer oppi veska.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...