Gå til innhold

26 år unngått solrynker inntil de siste månedene


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg er en 26 år gammel mann som inntil for et par måneder siden stort sett har unngått rynker fra sola. De siste månedene har jeg fått flere rynker i panna.

 

Hva kan dette skyldes? Jeg bruker samme solkrem som i fjor sommer dvs

Eucerin Sun Kids solspray SPF50+ 200ml

Jeg vurderer å bytte til en annen solkrem som gir bedre beskyttelse, noen forslag? Har sensitiv og tørr hud.

 

De siste måneden har jeg også begynt å bruke ansiktsrensekrem (ca 3-4 ganger i uken).

 

Takk for svar :)



Anonymous poster hash: c2920...a0b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forresten alt annet ved livsstilen min er også likt så årskane til rynkene må ha noe å gjøre med solkrem og eller hudrensing.



Anonymous poster hash: c2920...a0b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste måten å "unngå rynker fra sola" er å unngå sola.

Du blir eldre, huden mister funksjon etterhvert, det er uunngåelig.

 

All verdens solkrem beskytter ikke mot rynker. Synes det er rart du er redd for rynker i stedet for strålinga...



Anonymous poster hash: 902d3...a34
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Eneste måten å "unngå rynker fra sola" er å unngå sola.

Du blir eldre, huden mister funksjon etterhvert, det er uunngåelig.

 

All verdens solkrem beskytter ikke mot rynker. Synes det er rart du er redd for rynker i stedet for strålinga...

Anonymous poster hash: 902d3...a34

 

Jeg antar at det har med sola å gjøre fordi sola forklarer ca 80% av rynkene som man får.

Anonymous poster hash: c2920...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en 26 år gammel mann som inntil for et par måneder siden stort sett har unngått rynker fra sola. De siste månedene har jeg fått flere rynker i panna.

 

Hva kan dette skyldes? Anonymous poster hash: c2920...a0b

 

 

Du blir eldre, ganske enkelt. Alderen kommer tuslende på, og du kan ikke for alltid være glatt som en barnerumpe. Du nærmer deg nå tretti og de første rynkene vil naturligvis dukke opp nå og de neste årene. Det du kaller solrynker er nok bare helt vanlige rynker.

 

Ingen solkrem i verden kan fikse det :) Det er bare å venne seg til.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg antar at det har med sola å gjøre fordi sola forklarer ca 80% av rynkene som man får.

Anonymous poster hash: c2920...a0b

 

 

Det der er en myte du har lest en plass eller et tomt rykte du har hørt. Selvsagt får man massevis av alders-rynker selv om man unngår sola hele sitt liv!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Hei.

 

Jeg er en 26 år gammel mann som inntil for et par måneder siden stort sett har unngått rynker fra sola. De siste månedene har jeg fått flere rynker i panna.

 

Hva kan dette skyldes? Jeg bruker samme solkrem som i fjor sommer dvs

Eucerin Sun Kids solspray SPF50+ 200ml

Jeg vurderer å bytte til en annen solkrem som gir bedre beskyttelse, noen forslag? Har sensitiv og tørr hud.

 

De siste måneden har jeg også begynt å bruke ansiktsrensekrem (ca 3-4 ganger i uken).

 

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: c2920...a0b

 

Jeg har alltid sett mye yngre ut enn jeg er. Jeg lar huden være mest mulig ifred. Når du gjelder ansiktsrens, hvordan bruker du den? Ikke plukk for mye på huden din. Alt for mange plukker og peeler for mye, ikke bra.

 

Når det gjelder sola, anbefaler jeg solhatt og klær , hvis du ikke ønsker for mye soleksonering, som kan skade huden på sikt, men husk at sola og er bra pga D -vitamin, men alt med måte. Og ikke sitt og stek deg i sola midt på dagen. Har selv unngått sola nesten alltid, men det er fordi jeg liker min lyse farge, vil ikke være brun. Tror og jeg har reddet huden min på det for den ser veldig bra og like ung ut som den alltid har gjort.

Anonymous poster hash: 5ab04...b73

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har tørr hud så bør du bruke fuktighetskrem. Tørr hud får lettere rynker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor god UVA-beskyttelse har solkremen din da? Det er vel UVA-strålene som gir rynkene i det lange løp? 



Anonymous poster hash: 8133a...995
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 er midten av tyveårene, det er ikke "nesten 30". Og det er ingen spesifikk grunn til at man skal begynne å se "alderen dra på".

 

Utseendet forandrer seg men rynker er ikke noe man normalt får i såpass ung alder med mindre man har en livsstil som er såpass ekstrem at den fremprovoserer det. Jeg kjenner ingen på den alderen som har rynker enda, t.o.m. noen år over dag er det kun noen få, og da er det spesifikke ting som en enkelt "sinnarynke" som resultat av mimikken. 

 

Sol er årsaken til mesteparten av hudens rynker. Det betyr ikke at den er den eneste årsaken til hudens aldring - huden vil miste elastisitet, og ting vil begynne å "henge" mer med tiden. 

 

Dersom du har naturlig lite fuktighet i huden er det det du burde fokusere på. Spis mye fet fisk, avocado, mandler etc., vurder en nattkrem. Evt. snakk med en hudlege for spesifikke råd.



Anonymous poster hash: c9e4f...406
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hvor god UVA-beskyttelse har solkremen din da? Det er vel UVA-strålene som gir rynkene i det lange løp? 

Anonymous poster hash: 8133a...995

 

Her er ingrediensene:

Aqua, Homosalate, Octocrylene, Glycerin, Dicaprylyl Carbonate, Alcohol Denat., Butyl Methoxydibenzoylmethane, Ethylhexyl Salicylate, Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine, C18-36 Acid Triglyceride, Ceteareth-20, Phenylbenzimidazole Sulfonic Acid, VP/Hexadecene Copolymer, Glycyrrhiza Inflata Root Extract, Glycyrrhetinic Acid, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Trisodium EDTA Ethylhexylglycerin, 1,2-Hexanediol, Phenoxyethanol

kilde: apotek1.

 

Jeg ser at solkremen hverken inneholer zinc oxide eller titanium dioxide så jeg vet ikke hvor god solkremen egentlig er?

Anonymous poster hash: c2920...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange årsaker til rynker. Hovedårsakene er gener og aldring. Det er også en god del faktorer som bidrar, slik som soling. Så lenge man beskytter seg med solkrem, solbriller, klesplagg eller annet og ikke soler seg overdrevent vil jeg ikke si at sol spiller en særlig betydelig faktor. 

 

 

 



Anonymous poster hash: c332b...3b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg har alltid sett mye yngre ut enn jeg er. Jeg lar huden være mest mulig ifred. Når du gjelder ansiktsrens, hvordan bruker du den? Ikke plukk for mye på huden din. Alt for mange plukker og peeler for mye, ikke bra.

Anonymous poster hash: 5ab04...b73

 

 

Jeg tar den på i ca 30 minutter også skyllder jeg den av med vann. Bruker Cosmica Face Clean Lotion.

Anonymous poster hash: c2920...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Jeg tar den på i ca 30 minutter også skyllder jeg den av med vann. Bruker Cosmica Face Clean Lotion.

Anonymous poster hash: c2920...a0b

 

 

Du har den på i 30 min? Det er altfor lenge.

Anonymous poster hash: c9e4f...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er en myte du har lest en plass eller et tomt rykte du har hørt. Selvsagt får man massevis av alders-rynker selv om man unngår sola hele sitt liv!

 

Her er kilden:

Leading Cause of Wrinkles: Sun Exposure

http://www.webmd.com/beauty/wrinkles/aging-skin-do-you-look-older-than-you-should

Så nei, det jeg sier er ikke akkurat en myte eller et tomt rykte.

Anonymous poster hash: c2920...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Du har den på i 30 min? Det er altfor lenge.

Anonymous poster hash: c9e4f...406

 

 

Ok kan være at du har rett der. Hvor lenge bør man ha den på? :) Fint hvis du har en kilde på dette.

Anonymous poster hash: c2920...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tar den på i ca 30 minutter også skyllder jeg den av med vann. Bruker Cosmica Face Clean Lotion.

Anonymous poster hash: c2920...a0b

 

En ansiktsrens skal ikke ligge på huden. Den skal påføres med hendene i sirkelbevegelser til du har vært over hele ansiktet, så skal den skylles av med vann. Dette skal gjøres hver dag. Bruk fuktighetskrem etterpå. En ansiktsmaske skal ligge på i 30 min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Ok kan være at du har rett der. Hvor lenge bør man ha den på? :) Fint hvis du har en kilde på dette.

Anonymous poster hash: c2920...a0b

 

Var ikke jeg som svarte deg på at den er for lenge på, men var jeg som spurte hvor lenge du hadde den på. Enig med vedkommende som skrev at den er alt for lenge på. Når jeg renser, tar jeg bare litt rensekrem/skum, og masserer noen minutter, for så å skylle med lunkent/ikke for varmt vann. Får ofte komplimenter for huden min, ukjente spør hva jeg bruker osv og jeg er eldre enn deg. Jeg har nok også veldig gode gener, da jeg alltid har sett mye yngre ut, min far er lik. Han ser over 20 år yngre ut, selv om han aldri har brukt solkrem eller kremer generelt, har veldig god/vakker hud! Så en god del kan ligge genetisk. Men bra at du er bevisst, men ikke bli for bevisst heller!

Jeg ville ofte brukt solhatt med bra skjerm, hvis jeg var deg.

 

Røyker du? Sover du nok?

Anonymous poster hash: 5ab04...b73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Var ikke jeg som svarte deg på at den er for lenge på, men var jeg som spurte hvor lenge du hadde den på. Enig med vedkommende som skrev at den er alt for lenge på. Når jeg renser, tar jeg bare litt rensekrem/skum, og masserer noen minutter, for så å skylle med lunkent/ikke for varmt vann. Får ofte komplimenter for huden min, ukjente spør hva jeg bruker osv og jeg er eldre enn deg. Jeg har nok også veldig gode gener, da jeg alltid har sett mye yngre ut, min far er lik. Han ser over 20 år yngre ut, selv om han aldri har brukt solkrem eller kremer generelt, har veldig god/vakker hud! Så en god del kan ligge genetisk. Men bra at du er bevisst, men ikke bli for bevisst heller!

Jeg ville ofte brukt solhatt med bra skjerm, hvis jeg var deg.

 

Røyker du? Sover du nok?

Anonymous poster hash: 5ab04...b73

 

Røyker ikke og jeg spiser stort sett bare veldig sunn mat.

 

Takk for innspillet om at jeg hadde brukt ansiktsrensen for lengde dere har nok et poeng der :)

Anonymous poster hash: c2920...a0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...